PK seutu, apua painonpudotukseen?
Hirveästi ei olisi opiskelijalla varaa käydä esim ravitsemusterapeutilla.
Tietoa ja laadittuja ruokavalioita löytyy jo järjestäen, tärkeintä olisi varmaan säännöllinen tuki ja apu.
Ryymämuotoista toimintaa ei tunnu olevan tarjolla.
Kommentit (12)
No pk-seudulla on lukuisia edullisia kuntosaleja. Alat hankkimaan reilusti lisää lihasmassaa, niin läskit sulavat siinä ohessa. Omasta motivaatiosta se kaikki on kiinni.
Tee elämäntapa remontti ja lopeta laihdutus. Vaaka roskiin aluksi ja seuraat vaikka vyöstä ja vaatteista miten solakoidut. Tärkeintä on, että lopetat ruuasta stressaamisen ja USKOT (mentaliteetti ja mieli ovat todella tärkeitä painonpudotuksessa) että tuloksia tulee pitkällä aikavälillä sillä ruokavaliolla mitä pystyt noudattamaan vaikka loppuelämän silloin tällöin herkutellen.
KäKi kirjoitti:
Jätä erikseen lisätty öljy pois, sitä saa eineksistä ihan riittävästi. Syö normaalisti ja liiku muutaman kerran viikossa.
Ei eineksiä kannata syödä.
Painonhallintatalo.fi. Pyydät terveyskeskuslääkäriltä lähetteen sinne nettiryhmään.
Noudatan kasvisruokavaliota ja syön mielestäni terveellisesti. Silti paino jumittanut viimeiset kaksi vuotta + 10 kg ja tuntuu, että omat neuvot eivät enää riitä.
Minulla on myös raudan varastoarvot alhaiset, mutta en usko sen vaikuttavan painon jumittamiseen.
ap
Hei,
kysyin ja ainakin Helsingin terveyskeskuksesta sanottiin, että niihin ei tällä hetkellä kirjoiteta lähetteitä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Noudatan kasvisruokavaliota ja syön mielestäni terveellisesti. Silti paino jumittanut viimeiset kaksi vuotta + 10 kg ja tuntuu, että omat neuvot eivät enää riitä.
Minulla on myös raudan varastoarvot alhaiset, mutta en usko sen vaikuttavan painon jumittamiseen.
ap
Saatat syödä liian vähänkin. Lisää liikuntaa ja rasvaa (vaikka öljyjä) ruokavalioon. Ja tosiaan lopeta se ruuasta stressaaminen ja vaa'alla käyminen. Se, että illalla syöt joskus yhden leivän liikaa ei pitkässä juoksussa merkkaa mitään, mutta se morkkis minkä saat siitä että "mitä menin tekemään" vaikuttaa stressihormoonin tuotantoon ja painoon.
Vierailija kirjoitti:
ap
Olisiko sitten aihetta tehdä muutoksia syömisiin kun et nykyisellä tavalla laihdu?
Itse olen n. 20kg ylipainoinen nainen ja opiskelija pk seudulta. Nyt lähtenyt reilu 6 kg kuukaudessa ja tuntuu että alkaa motivaatio kadota kun paino junnaa täälläkin. Voidaan olla toisillemme henkisenä tukena jos haluat?
Kun syö vähemmän kuin kuluttaa niin laihtuu.
Todistettu poikkeuksitta miljoonin ihmiskokein "leireillä".
Vierailija kirjoitti:
Kun syö vähemmän kuin kuluttaa niin laihtuu.
Todistettu poikkeuksitta miljoonin ihmiskokein "leireillä".
Älä jaksa
Miksi laihduttamisestakin on tullut suorituslaji, joka vaatii asiantuntijoita, mittareita ja tekniikkaa? Syö terveellisesti ja liiku enemmän, siinä se.