___ELOKUISTEN ke-pe____
Huomenta kaikille!
Millonkahan olisin viimeksi näin aikaisin herännyt... eli puoli kymmeneltä... äitini nimittäin soitti, että remonttimiehet tulevat lopettelemaan hommansa, joten oli pakko nousta. Tyttö kyllä vielä nukkuu tyytyväisenä.
Eilenkin heräsi vasta puoli kaksitoista siihen, kun isi tuli ruokikselle.. no niin kyllä heräsin minäkin!
TÄällä etelä-savossa näyttää olevan taas kiva ja aurinkoinen päivä.
Kaksi mun ystävääni tulevat tänään kahville, toinen heistä palasi juuri kolmen kuukauden vaihdosta Walesista! Ihanaa nähdä pitkästä aikaa!!
Eilen oltiin taas muskarissa, ja ohjaaja kertoi meille ensi viikon keväjuhlan jutuista. Tarkoitus olisi siis aloitta klo 17.30 niin, että kaksi muskariryhmää on yhdistetty.
Ohjaaja sitten sanoi, että yleensä on menty nyyttäriperiaatteella, eli kaikki äidit toisivat jotain syötävää.
No minä sitten pienessä mielessäni aloin miettiä, että tekisinkö omenapiirakkaa, mustikkapiirakkaa vai muffinsseja? Siinä sitten leikittiin ja laulettiin loppuun, ja vielä viimeiseksi ohjaaja muistutti kevätjuhlasta.
Ja olipa hyvä, että selvensi vielä, että nyyttäreihin tuodaan LAPSILLE syötävää!!!!!!! PIlttejä, maissinaksuja ym ym.
Olisi varmaan äitien päät vähän kääntyneet, kun meikämamma olisi lasten pilttipöytään kantanut mustikkapiirakan!!
Nyt kahvi on tippunut, joten menen heräämään!
Pinoutukaahan!
Heather ja neiti-nessukka kohta 9kk
Kommentit (12)
ja poika on päiväkodissa. Pojalla on hoenosti lähtenyt homma toimimaan ja hänelle on järjestetty oma hoitaja pariksi kuukaudeksi. Hoitajat ehtivät sopeutua tähän mega-allergikkoon...
Ekat askeleet ilman tukea on otettu joten tästä lähtee :)
Nettipimennossa olen ollut, joten täytyy nyt yrittää pinoutua.
Baby: Meidän neiti menee nukkumaan klo 20-21 välillä ja nukkuu aamuun saakka sinne 10-11 asti.
Ihana ilma täälläkin ollut. Oltiin vauvelin kanssa kävelyllä, ja eilen pyörälenkillä.
Eipä nyt muuta...
Heather ja neiti-nessukka kohta 9kk
Heatherille pakko laittaa kysymys että monelta teillä mennään nukkumaan? HUH HUH kun nukutte meinaan pitkään!
Meillä on yöt mennyt oikein hienosti (ja sitten ne alkaa mennä huonosti kun pääsen hehkuttamaan). Poika laitetaan sänkyyn viim 21 ja siellä hetken touhuilee ja nukahtaa itsekseen. Aamuherätys on yleensä 7 maissa, joskus jopa 7.30. Yöllä herättelee yleensä 0-2 kertaa, useimmiten kuitenkin syö vielä maitoa 2 dl tuossa 5-6 maissa. Kyllä joskus kuulee että poika hihkuu yöllä sängyssä ja touhuaa mutta nukahtaa ilmeisesti aika pian itsekseen eli tuskinpa on mitään vaivaa kun ei itke eikä herätä meitä!
Meillä ei edelleenkään kontata kuin muutama askel ja tuskin aletaankaan konttaamaan. Poika kävelee hyvin tukia pitkin ja osaa laskeutua. Se on uusin taito. Ihanaa ettei joka kerta huudeta enää äitiä apuun kun pitää päästä alas :)
Syöminen sen sijaan tökkii. Miten muilla sujuu? Onko tää joku kausi vai voiko tää johtua vaikka siitä ettei tajua että kiinteilläkin lähtee nälkä tms? Eilen mies hoiti illan poikaa ja oli kitissyt vissiin 2 vai 3 tuntia, oli syönyt puuron ja jatkanu kitinää. Kun mies tajus antaa maidon vihdoin, poika muuttui heti ja oli niin tyytyväinen. Vinkkejä miten saisin syömään paremmin? me on sorruttu antaa kaikkia leluja sun muuta että menis jonkin verran. Parhaina päivinä menee kiinteitä jopa 4-5 dl päivässä mutta eilenkin taisi mennä ehkä 2 dl ja sekin hirveän pelleilyn jälkeen (paitsi toi iltapuuro). Mä en jaksais joka kerta syöttää reilua puolta tuntia mutta jos luovutan aina kun poika luulee olevas täysi niin ei se opikaan syömään :/
Allergiasaralle kuuluu vähän parempaa eli ollaan saatu nyt aika hyvin kiinteitä mukaan. Maissi ei pojalle sopinut. Käytössä nyt riisi, bataatti, mustikka, päärynä, mango, possu, kesäkurpitsa. Tänään aloitin kauran kokeilun ja se jostain syystä pelottaa kauheesti. En haluis enää kauheasti yöheräilyjä tai itkuja, maissistakin tuli kovat masukivut ja itkut joten ...
Jospa menis syömään ennenkuin jätkä herää.
Baby ja poika 9kk ja risat
Viikonloppuna tuli sitten 30v mittariin, nyt odotellaan sitä kuuluisaa kriisiä. Ei ainakaan vielä tunnu missään... :)
Poika on nyt muutaman päivän ollut tosi kitisijä, tiedä sitten, mikä harmittaa. Ekat hampaat tulivat ilman mitään kitinöitä, joten toivottavasti tämä ei nyt johdu hampaista, sillä vielä ei edes ikenissä pullota mikään, joten jos hampaista johtuu, niin kitinä saattaa kestää vielä " hetken" ...
Isommat ulinat saatiin, kun lauantaina jätettiin poika mummille hoitoon muutamaksi tunniksi, kun mies vei mut teatteriin ja syömään. Lähtivät ulos meidän kanssa samaan aikaan ja kärryttely oli mennyt hyvin, sisälle kun olivat menneet, niin poika oli ulvonut koko ajan siihen saakka, kun me tultiin takaisin. Sama juttu oli, kun oli toisella isoäidillään hoidossa jokunen viikko sitten. Kiva, kiva... :( Toivottavasti on vierastamista, joka kuuluu ikäkauteen. Tosi hienoa meinaan viedä poitsu syksyllä tarhaan, jos on kauhean ujo ja pelkää ihmisiä.
Nyt alkaa olla taas päiväuniaika. :)
Ilma on taas kun morsian, ja ei ole paljon kerinnyt kotona istumaan.
Meille ei kuulu mitään erikoista, tätä tavallista arkea vaan. Muttei enää kauaa...Sain nimittäin aivan mahtavan työpaikan tästä läheltä. Muthan tässä just kuukausi sitten irtisanottiin vakituisesta työstäni, liikkeen lopettamisen johdosta, ja pakkohan se oli tosiaan ruveta heti hommia hakemaan. Ja hetihän se tärppäs. Toisaalta hirvittää aikalailla, työ alkaa jo viikon päästä maanantaina, jolloin Viivi on 9,5kk ikäinen:( Viivi menee perhepäivähoitajalle tohon tien toiselle puolelle, että kauas ei sentään tarvi mennä, mut silti hirvittää kyllä. Mitäs jos mun päivät venyy? Mitäs jos joudun reissaamaan jonkun verran...
Viivi ei kuitenkaan ole ollut hoidossa juuri lainkaan, olisko joku 30h ollut elämänsä aikana mummin hoidossa (ei yhdellä kerralla)
Ja miten se sitten käytännössä sujuu? Opetetaanko vauva samaan rytmiin kuin isommatkin (no meillä on tosi hyvät rytmit kyllä) ei taida paljon erikoispalveluja vauvalle olla, syödään kun on sen aika ja nukutaan kun on sen aika ja sillä sipuli? Vaikka eihän siinä sinänsä mitään vikaa ole, ja onhan tuo tyttö hyvin sopeutuvainen. Silti jännittää vaikka " täti" on tuttu, ihan naapureita kun ollaan, jotenkin se että onko vauvasta liikaa vaivaa (no itsehän tietty on työnsä valinnu)?!?
Täytyy toivoa että kaikki menee hyvin.
Tällä alueella koulutustani/kokemustani vastaavia tehtäviä on ollut erittäin vähän auki, joten tuo työpaikka oli melkoinen lottovoitto minulle.
Pitäkäähän peukkuja meille, että kaikki sujuis hyvin. (Onneksi mun mies pystyy liu´uttaan työaikaansa niin että päivistä ei aluksi tule pitkiä)
-Tälläisiin aatoksiin, Ameliini+Viipu
poju nukahti juuri iltanokosilleen. Meillä tuo poitsu nukkuu vielä usein kolmet päikkärit, joskus kyllä jo vaan kahdet. Baby kirjoitteli huonosta syömisestä: meilläkin poika on tän viikon syönyt huonosti eli vähemmän kuin tavallisesti. Oiskohan toi lämmin ilma, joka vie ruokahalun pois?
Oltiin tänään pojan kaa ekan kerran vauvakinossa. Ihan hauskaa oli ja mennään varmaan toistekin, vaikka eihän siinä voinut leffaan täysillä syventyä, kun poika venkoili sylissä. Elokuvasta ei varmaan kulunut montaa sekuntia ilman jonkun vauvan itkua, mutta yllättävää kyllä se ei pahasti haitannut katselua vaan oli oikeestaan pikemminkin suloista, kun monta pikku vauvaa söpösti väänsi itkua (ei ollut varmaan yhtä " söpöä" heidän äideilleen).
Onnea vaan kaikille uuden työpaikan saaneille eli tiikulle, ameliinille (ja oliko teitä vielä muita?)!! Mulla ei oo tällä hetkellä ollenkaan motivaatiota mennä töihin ja onneksi tilanne on nyt semmoinen, ettei tarvitsekaan. Lähiaikoina pitäis vaan puristaa gradu valmiiksi. Huh huh, siinä onkin homma. Sitä varten pojalle pitäis löytää hoitopaikka pariksi kuukaudeksi, mistäköhän semmoisenkin löytäis? Pakko se ois nyt ottaa itseä niskasta kiinni ja valmistua, oon sentään ollut kirjoilla vuodesta -96... Melkein hävettää. :)
Aurinkoista viikon jatkoa ja äitienpäivän odotusta!!
...meilläkin yht' äkkiä onb ruuan syömisestä tullut vaikeeta. Ennen sai lapata suuhun vaan, mutta nyt syö 5-6- lusikallista ja sen jälkeen neuvotellaan jokaisesta lusikallisesta erikseen...
Ajattelin että jos makuaisti on kehittynyt ettei mikä tahansa mauton moska enää kelpaakaan. Joku sanoi jossain että se on myös ainut asia mitä tuon ikäinen pystyy itse kontrolloimaan ja se kokeilee sitä taitoaan... MUTTA KYLLÄ SAIS SYÖDÄ, olis iloisemmalla mielelläkin.
Muuten ajattelen että tää on kyllä mahtava ikä kun poika osaa jo vaikka mitä ja kommunikoimme toistemme kanssa... MAHTAVAA!
Huomenia vaan! Ihana auringonpaiste heti aamusta! Esikoinen eilen oppi ajamaan ilman apupyöriä ja nyt haluis heti lähteä pyöräilemään. Lupasin et lähdetään klo 9.30 aikoihin. Voi sitä ylpeyttä kun vihdoin keksi miten onnistuu! Juttelin eilen äitini kanssa ja hän kertoi että kun minä olin oppinut ajamaan ilman apupyöriä, olin myös ollut niin innoissaan etten malttanut välillä edes tulla syömään. Olin vain ajellut rivitaloa ympäri melkein koko päivän!
Vielä pitäis äitienpäiväkortit tehdä, lahjat on jo valmiina. Sunnuntaina mennään mummille syömään, lupasin tehdä kakun. Mitään herkkuja en viitsi tänne kotiin tehdä kun siinä käy aina niin että minähän ne sitten yksin syön. Laihdutuskuurille se ei tee hyvää... 8kg oon nyt saanu alas, vielä ois toiset 8kg...
Viikonloppuna pinossa kuitenkin on hiljaista joten mukavaa äitienpäivää kaikille, erityisesti niille jotka sitä ekaa kertaa viettävät!
Olipa ihanaa tänään nukkua pitkään! :) Jee, poika heräsi vasta klo 6.45! Eilen aamulla hän heräsi klo 5.15!!! Eli hieman vaihtelee nämä herämiset meillä, no yleensä poika herää klo 6 maissa.. Hitsi kun saisi pojan nukkumaan vain yhdet päikkärit niin voisi nuo yöunet sitten pidentyä. Mutta vielä ei taida olla sen aika. Mutta vaikeeta tuo aikaisin herääminen on meikäläiselle, varsinkin kun yöllä joutuu aina pari kolme kertaa herämään tutia laittamaan.
Kuulostaa tosiaan aika uskomattomalta että jotkut vauvat posottaa puolille päivin yöunta! :) He, mutta näin erilaisia vauvat ovat. ;)
Me käytiin siellä sydänkontrollissa last pkl:lla. Pojalla siis kuului sivuääni. Mutta luojakiitos kaikki ok! Eli sydän täysin normaali, tehtiin siis uä tutkimus. Jatkokontrolleja ei ole, tietty jos tulee jotain oireita niin sitten. Lekuri vaan ei osannut sanoa että mistä se sivuääni johtuu tai huulten sinerrys. hapettuminen huonoa? En tiedä, jäin kyllä hieman miettimään tuota huulten sinerrystä, pitäisikö poika vielä raahata toiselle lääkärille sen vuoksi? Tämä lääkäri oli siis sydänlekuri. Tulee mieleen että voisiko se olla jopa astmaa tai jotain?
Mutta pääasia siis ettei pojalla ole mitään sydänvikaa. Kyllä sitä pitäisi osata olla kiitollinen siitä että on saanut kaksi tervettä lasta! Miksi tämän muistaa aina sitten vaan kun jotain sattuu tai epäillään jotain sairautta? Uusimmasta Meidän perhe lehdestä luin juttua aivokasvaimeen kuolleesta pienestä pojasta... itkin ihan hirveästi! Kyllä oman lapsen kuolema olisi kamalinta mitä voisi elämässä tapahtua. Miten siitä voi selvitä?....
Meillä syöminen on vähän aina ollut sellaista venkoilua, ruokaa kyllä menee sitten loppujen lopuksi ihan ok. Mutta kaikenlaista ' viihdykettä' täytyy olla. No, jos sisko syö samaan aikaan, sillon poika tuijottaa häntä ja ruoka uppoaa. mutta mutten on käytössä jos jonkin moista vekotinta! Ykkös hyvä juttu on se kun antaa rinkelin pojalle käteen, sotrkuista puuhaa mutta ruokaa saa hyvin menemään alas samalla kun hän imeksii rinkeliään :)
Mutta vapainvaihto ja pukeminen se vasta onkin! Huh huh! Yhtään ei malttaisi olla paikallaan.
Mutta nyt kutsuu imuri ja sitten ulkoilemaan! Aurinkoista päivää kaikille!
Juu, selvisi sitten syy meidän pikkuherran kitinöihin. Hampaathan ne, vaikka sitä epäilinkin. Tai itse asiassa yksi hammas. :) Ylös eteen näköjään puskee, nyt on ien mennyt rikki. Ihan eri tavalla tulee kuin ekat alas, joten en osannut aavistella. Ja viimeksi tuli kaksi yhdellä kertaa eikä kitinää ollut ollenkaan! :O No, viime yöksi laitettiin suppo ja eka ulina tuli vasta klo 6! Taitaa olla ennätys tässä huushollissa!! Itse tosin nukuin tosi huonosti, valvoin keskellä yötä n. 3h. Sen kerran, kun olisi saanut nukkua! Kroooooooh..........
Huomenna pitäisi lähteä kiertelemään Bauhausia, K-Rautaa jne. Käytiin vähän hymyilemässä pankin tädille ja saatiin rahaa remppaa varten. Alakerran vessa menee kokonaan uusiksi, yläkerran kylppärissä ainakin kalusteet ja ehkä sauna ja pihaakin pitäisi laittaa.
Nyt lähdetään käymään postissa ja sitten mennään keinumaan! :)
pitäähän se minunkin pinoutua vaikka omaa aikaa ei paljon ole pariin päivään ollut. Eli kun poika parani, sairastui esikoinen taas ja nyt näyttäs taas helpottavan. Kuume tuli siis toistamiseen 2 viikon sisällä, joten nyt laukattiin kaikki mahdolliset kokeet kun yskäkin on tosi paha. Muutama tulos tulee vielä maanantaina, muttanyt näyttäs olevan kaikki ok. Lapset päiväunilla joten hetki omaa rauhaa:)
Eilen olin kyllä ihan tajuttoman väsynyt, menin esikoisen kanssa laevähtelemään ennen pikkukakkosta siinä viiden aikaan, seuraavan kerran kun katsoin kelloa se olikin jo 19.30, olin nukkunut tosi sikeästi. Sitten laitoin lapset nukkumaan, katoin teho-osaston ja menin nukkumaan ja heräty klo 6 tänä aamuna, oli eri pirteä olo:) vissiin nukuin tätä sairastelun aikaista yövalvomisesta johtuvaa uniovelkaa pois:)
Ameliinille, meidän vauva menee hoitoon 10kk iässä, joten tuleppas kertoilemaan sitten miten se lähtee sujumaan. Meillä tosin kesällä ei varmaan juurikaan ulkopuolisen hoitoa tarvi ku on kesälomat ja kaikki, mutta tämä on niin äitin poika että vapaaehtoisesti ei mene kenenkään muun syliin ku minun jos ei sitten lattialta kaapata, silloin kyllä kelpaa muutkin.
jaaha, mutta pitääpä rueta ruuanlaittopuuhiin, mukavaa äitienpäivää jo näin etukäteen jos ei ehdi nettiin sitä ennen:)