Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko vastalahjat lapsenne synttäreillä? Minusta outo käytäntö, niin ei ollut ainakaan minun lapsuudessani.

Vierailija
09.05.2006 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pussukassa on ollut tarroja ja tikkari tms.

Vierailija
2/12 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kun hyvät tarjoilut nyt ei riittäis?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan jonkin tarran mukaan. Minusta on hullua lahjoa vieraita.

Vierailija
4/12 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut laatikollisen lakuja ja pieniä suklaapatukoita. Niistä yleensä jää runsaasti yli.

Vierailija
5/12 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse onginnasta ei niinkään mitä sieltä tuli. Pussissa oli pari tarraa (jotka olin isommasta arkista leikannut) tikkari ja tiimarin " timanttirasiasta" yksi timantti. Lapset 5v olivat tosi onnellisia. t.3

Vierailija
6/12 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta ihan kiva idea. ainakin osalla on englannissa tapana, että avaavat lasten lahjat vasta vieraiden lähdön jälkeen ja lähettävät kiitoskirjeen perässä.

Vierailija
7/12 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lahjan saaja on itse synttärisankari, ei siis vieraat. Ovat olleet tarjottaviin ja yleensäkin synttäreihin tyytyväisiä (ovat itse keksineet ohjelmaa).

Myös ulos syömään viemiset on huono idea (Rax, hampurilaispaikat) tai keilaamaan ym. kun kaikilla ei ole varaa tai mahdollisuutta. Minusta tuntuu joskus siltä, kuin olisi joku kilpailu, kellä hienoimmin järj juhlat. Juhlia meillä järjestetään yl. 2 pvänä, koska kutsuttavia on yleensä aika paljon (ent. kerhokaverit, koulukaverit ja naapurin lapset).

Olemme päättäneet, että 10 ikävuoden jälkeen voi kutsua enää pari kaveria syömingeihin, eikä enää lahjaa tarvitse tuoda. Ja olen luvannut, että sitten voi käydä vaikka Raxissa tai muualla syömässä.

Vierailija
8/12 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tosin en kieltäisi näitä RAX, hampurilaispaikka, keilaus ym. paikkoja koska lapsilla on siellä kivaa mutta joskus kotisynttärit voi sitten olla kivat ja erilaiset. Tuskin lapset niitä vertailee sillä tasolla, että " sun synttärit oli kalliimmat kuin ton" ...

Vierailija
9/12 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä tapa. Synttäreillä juhlitaan synttärisankaria, ei vieraita. Jokainenhan saa olla vuorollaan juhlan keskipiste, miksi vieraita pitäisi lohdutella jollain lahjoilla?

Vierailija
10/12 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongintaa voi olla ja siitä palkintona jotain pientä (esim. lakupötkö ja tarra), mutta mitään lahjapusseja ei meidän kemuilta lähde vieraiden mukaan. Kiitoskortit on ihan toinen juttu, niitä lapsi saa kyllä askarrella juhlien jälkeen. Mutta syntymäpäivänä lahjoja saa ainoastaan sankari (enkä hyväksy sitäkään, että esim. isovanhemmat tuo myös perheen muille lapsille lahjoja yhden synttärinä, meillä sillekin on ehdoton EI).

Vierailija
11/12 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset ovat tulleet olen jakanut pussin, jossa on ollut pillit, serpentiiniä, hatut tai tiarat (riippuen synttäreitten laadusta) ja ilmapalloja. Lapset ovat saaneet käyttää niitä juhlien aikana tai viedä kotiin, tai vaikka molempia.

En usko, että jakaisin muunlaisia lahjuksia vieraille.

Vierailija
12/12 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen ajatellut, ettei vieraille tulevaisuudessa lahjoja annettaisi. Onginta kuulostaa kivalta, siinä jotain karkkia ja tarroja (nuo tiarat ja hatut kuulostivat kivalta) ja ilmapallot voisi antaa mukaan. Lahjat olisivat kuitenkin jotain tyyliin pikkuautoja tms. pientä krääsää, mitä muutenkin kertyy. En sellaista meille halua, enkä usko, että se on lapsille hirveän tärkeää.

Nythän jotkut antavat vieraille lahjoja jopa häissään, mikä on minusta todella kummallista, ja turhaakin turhempaa rahanmenoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi