Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettajat, joko odotatte kesälomaa? Millä mielellä?

Vierailija
09.05.2006 |

Minulla on eka vuosi, jolloin en ole kuin raato. Työpaikalla on kaikki hyvin, teen lyhyttä työpäivää (80%) enkä vie juurikaan töitä kotiin pienten lasten vuoksi. Tällä reseptillä olen voinut hyvin :-)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin aika sitten ei ollut, kun tehdään kuulemma muutenkin niin vähän (opetusvelvollisuus 24 h).

Mutta siis varsinaiseen kysymykseen, että kyllä odotukset on aika korkealla. Nyt sitä on vielä suht voimissaan, mutta kyllä se raatous tässä kehittyy vähitellen. Kevätjuhlia väsäillään jo täysillä, kun ovat meillä paisuneet aivan uskomattomiin sfääreihin. Sitten on tietenkin kevätarvioinnit ym.

Niin, että kyllä se enemmän tai vähemmän menee sinne juhannukseen asti se raatona oleminen ja lukuvuodesta toipuminen. Sittenhän sitä voi jo ruveta suunnittelemaan seuraavaa syksyä :).

Mukavaa loppurutistusta!

Vierailija
2/9 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jään syksyllä osittaiselle hoitovapaalle. 18 opetustuntia viikossa ja kaikkea muuta työtä pitäisi tehdä samassa suhteessa vähemmän. Mies jää myös osittaiselle hoitovapaalle työstään ja lapset ovat kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman niitä ei jaksaisi. kauheat koeniput ja arvostelut edessä, muutenkin rankkaa.....kaikki kyl sanoo et open työ helppoo....

kesätöihin rentoutumaan, eli uteliaille sanoen että pian mulle maksetaan kun matkustan

Vierailija
4/9 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet päivät ja pitkät kesälomat... Miten siinä pääsee edes lähellekään raatoa :)...

t. Integroidun lapsen äiti, joka ei todella kadehdi open työtä

P.S. Näin muuten eilen, kun opettaja poistui työpaikalta kello seitsemän jälkeen, kun vanhempainvartit loppuivat. Että se lyhyistä päivistä... ja opella on vielä pieni lapsi kotona.

Vierailija
5/9 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kevään päätteeksi aloitan ilman päivänkään taukoa kesätyöt. Olen aika hajalla jo nyt.

Palkallista lomaa minulla ei ole lainkaan, sillä olen tehnyt ainoastaan kevään mittaisen sijaisuuden opettajalle, jonka oli tarkoitus olla tuolla 80% työajalla. Sijaiselle se tarkoitti sivutoimisuutta, eli olen raatanut tuntipalkalla ilman mitään lomakorvauksia (=hiihtoloma, pääsiäinen sun muut siis palkatta niin ikään). Samassa koulussa olen opettanut jo pitkään, mutta aina näitä pätkiä (juu, olen toistaiseksi vielä epäpätevä, mutta samaa työtä teen).

Meni vähän aiheen vierestä, mutta ottaa niin kovasti päähän, kun työkaverit herkuttelevat ajatuksella pitkästä lomasta, ja itsellä sitä ei ole päivääkään. Tai no, sain järjestettyä elokuulle puolitoista viikkoa palkatonta.

Vierailija
6/9 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...hauska kommentti tuo kun tehdään muutenkin niin lyhyttä päivää 24 tuntia viikossa, siis puolipäivä hoomahan se meillä on, kun ei siihen työhön kuuluu yhtään mitään muuta kuin ne oppitunnit eikö niin....................

Vierailija
7/9 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittaisella hoitovapaalla ja muutenkin saa palkkansa suoraan tekemiensä prosenttien mukaan. 100% on opetusvelvollisuustunnit ja palkka lasketaan sen mukaan. Huojennukset otetaan huomioon.

Vierailija
8/9 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta kevät on mennyt niin nopeasti! Ihan hämmästyin kun työkaveri tänään sanoi, että reilun kolmen viikon päästä alkaa loma!

Mulla on ollut ihana töihinpaluu ihanaan työpaikkaan äitiysloman jäljiltä! Palasin siis sinne, mistä mammalomalle lähdin. Työporukka on kiva ja oppilaat ihania. Mutta onhan se loma aina tervetullut!

Vierailija
9/9 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset alkavat olla ihan levottomia ja kun ovat vielä kutosia, ovat kuin lentoon lähdössä...

17 koulupäivää!