En anna tänään lapsen käyttää tietokonetta ja tämän takia lapsi on raivonnut jo 1,5h
Huutanut ja itkenyt ja selitellyt ja väittää vastaan. Nyt tulin vessaan lukkojen taakse, koska omat hermot eivät enää kestä. Lapsi hakkaa nyt vessan ovea ja huutaa sen takana.
Lapsella on varmaan myös kova nälkä mutta ei suostu syömään.
Auttavat sanat olisi tarpeen
Kommentit (18)
Mitenkäs rankaisisit jääkiekkoilijaa? Otat mailan komeroo ja pakotat pelaan tietokoneel?
Se että sää et ymmärrä pc pelaamista niin ei tee siitä väärää, yhtä kovat rahat liikkuu ammattilaispuolella kuin jääkiekossa, sää et vaan kehtaa kerskuilla kavereilles kuinka hyvä codaaja sun lapses on?
m85 kirjoitti:
Mitenkäs rankaisisit jääkiekkoilijaa? Otat mailan komeroo ja pakotat pelaan tietokoneel?
Se että sää et ymmärrä pc pelaamista niin ei tee siitä väärää, yhtä kovat rahat liikkuu ammattilaispuolella kuin jääkiekossa, sää et vaan kehtaa kerskuilla kavereilles kuinka hyvä codaaja sun lapses on?
Ihme sönkötystä.
m85 kirjoitti:
Siis ruudun edessä istuminen ei tee lapselle hyvää eikä todellakaan voi rinnastaa mihinkään urheiluun.
En yhtään ihmettele että on niin paljon käytöshäiriöitä nykyään...
Älä kiusaa lasta. On muitakin kasvatuskeinoja, esimerkiksi keskustelu ja myönteinen palaute silloin, kun lapsi onnistuu. Ei kannata maalata itseään nurkkaan olemalla ankara vain päteäkseen. Kannattaa valita, milloin todella tarvitaan jämäkkyyttä ja valita taistelunsa. Lasta ei saa nujertaa, esim itkettämällä 1.5 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Älä kiusaa lasta. On muitakin kasvatuskeinoja, esimerkiksi keskustelu ja myönteinen palaute silloin, kun lapsi onnistuu. Ei kannata maalata itseään nurkkaan olemalla ankara vain päteäkseen. Kannattaa valita, milloin todella tarvitaan jämäkkyyttä ja valita taistelunsa. Lasta ei saa nujertaa, esim itkettämällä 1.5 tuntia.
Ymmärrän tämän täysin. Olen yrittänyt olla lähellä, pitää sylissä, jutella mutta ainut mikä lasta aittaa on se, että hän pääsisi tietokoneelle. Nä ihan oikeasti vannon, että kaiken olen tehnyt.
Oikeestiko minun tässä tilanteessa pitäisi antaa lapsen pelata?
Käytös johtuu osittain myös siitä, että lapsi on ilmeisesti jotenkin riippuvainen koneesta ja nyt nuo oireet taitavat olla jotain vieroitusoireita.
Jumala tietää että kaikkeni olen yrittänyt..
Vierailija kirjoitti:
Tässähän kysymys ei ole lapsen nujertamisesta, vaan riippuvuusoireista. Tosin minunkin mielestäni on hölmöä, jos tänään vedetään cold turkeyt ja huomenna taas ollaan niin kuin ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässähän kysymys ei ole lapsen nujertamisesta, vaan riippuvuusoireista. Tosin minunkin mielestäni on hölmöä, jos tänään vedetään cold turkeyt ja huomenna taas ollaan niin kuin ennenkin.
No nimenomaan ei olla. Ymmärrän kyllä tilanteen vakavuuden ja aion tehdä kaikkeni tämän riippuvuuden nujertamiseksi
Juu, tässä vähän lohdutusta, kyllä ne penskat siitä joskus kotoa lähtee liitään :D sitten se helpottaa. Voi luoja miten nautin kun ei enää penskat asu kotona, ovat aikuisia ja löytäneet oman oksansa. Nyt voi vaan nauttia :)
Vierailija kirjoitti:
m85 kirjoitti:
Ihme sönkötystä.
Siis m85 puhuu asiaa. Tietokonepelaamiseta on tehty mörkö kuten kännykästäkin. Alkakaa jo tajuta, että ne on nuorten elämää kuten ennen oli kavereiden tapaaminen ja pihapelit. Kieltäisitkö lastasi tapaamasta kavereitaan tai pelaamasta keinupalloa?
Tuskin ap on lasta pakottanut itkemään 1,5h
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m85 kirjoitti:
Ihme sönkötystä.
Siis m85 puhuu asiaa. Tietokonepelaamiseta on tehty mörkö kuten kännykästäkin. Alkakaa jo tajuta, että ne on nuorten elämää kuten ennen oli kavereiden tapaaminen ja pihapelit. Kieltäisitkö lastasi tapaamasta kavereitaan tai pelaamasta keinupalloa?
Höpö höpö. Tiedät itsekin olevasi väärässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nimenomaan ei olla. Ymmärrän kyllä tilanteen vakavuuden ja aion tehdä kaikkeni tämän riippuvuuden nujertamiseksi
No sitten oma laite kiinni ja mars lapsen luo. Jos jäät tänne, todistat olevasi trolli.
Kasvatat lasta, joka oppii äidin/isän olevan tuuliviiri. Pian hän oppii, että vilppi on parempi kuin totuus ja silloin olet menettänyt pelin. Miksi ihmeessä vanhempien tulee aina keksiä lapsilleen rangaistuksia ihan kuin saisivat jotain ihme tyydytystä siitä, että saavat kiusata. Vanhemmuuden tulisi olla aikuisuutta, ei pelkkää kuria ja käskytystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tämän täysin. Olen yrittänyt olla lähellä, pitää sylissä, jutella mutta ainut mikä lasta aittaa on se, että hän pääsisi tietokoneelle. Nä ihan oikeasti vannon, että kaiken olen tehnyt.
Oikeestiko minun tässä tilanteessa pitäisi antaa lapsen pelata?
Käytös johtuu osittain myös siitä, että lapsi on ilmeisesti jotenkin riippuvainen koneesta ja nyt nuo oireet taitavat olla jotain vieroitusoireita.
Jumala tietää että kaikkeni olen yrittänyt..
Jaa miten, roikkumalla av:lla ja valittamalla tänne?!
Sinun pitäisi näyttää esimerkkiä ja olla itse pois koneelta koko päivä.
Tekopyhää vallankäyttöä itse roikkua kuitenkin koneella. Et voi vaatia LAPSELTA jotain, mihin et ITSE pysty.
Rajojen asettaminen on jäänyt liian myöhäiseksi, niitä on sitten erittäin vaikea alkaa asetella kun on jo myöhässä. Jos jatkat tempoilevalla tyylillä, tulevaisuuden ennuste on paha. Siispä ainut keino olisi joku asiantuntija, täältä verkosta ei voi neuvoa koska olosuhteista ei ole tietoa. Siis saat todennäköisesti, vain huonoja tai vielä huonompia neuvoja täältä.
Painu sitten h*lvettiin siitä koneelta ap. Mene edes lapsesi luo!
Oletko edes laittanut lapselle terveellistä maittavaa ruokaa? Vai pitääkö sekin lapsen itse tehdä? Se on sinun tehtäväsi äitinä, eikä roikkua täällä. Mars ruokaa laittamaan. Onko koti siisti? Ala hommiin.
Ja siis kielto tuli minusta eri asioista ja annoin myös varoituksia.