Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantaja pimittää tietoa jatkostani

Vierailija
14.11.2018 |

Olen sijainen ja sain välikäden kautta vahingossa tietää, että sijaistettavani on irtisanoutunut. Minulle asiasta ei ole kerrottu. Mitä tästä pitäisi ajatella?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotat määräaikaisen loppuun ja lähdet.

Vierailija
2/8 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnanataja voi pohtia onko rahaa jatkaa sun työpaikkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo niinku tinderissä?

Onks työnantajalla parempi misu tsänssillä?

Vierailija
4/8 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä asiaa ei voisi kertoa minulle avoimesti? Tulee tunne, että minua halutaan vedättää jossain asiassa. Jos ei ole varaa jatkaa työsuhdettani, ei minun maailma siihen kaadu, sitten haen uuden työpaikan. Nyt ärsyttää suunnattomasti tämä, että tiedän jotain mitä eivät tiedä minun tietävän.

Vierailija
5/8 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajasi voi olla henkisesti sairas manipuloija.

Vierailija
6/8 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletettavasti työnantaja miettii tällä hetkellä, mitä tehdä: laittaako paikka auki, kysyäkö suoraan sinua tekemään työtä jatkossa vakituisena jne. Riippuu myös siitä, onko kyseessä yksityinen yritys vai julkinen sektori, onko paikka laitettava julkiseen hakuun. Jos julkinen, useimmissa tapauksissa on.

Sinulle tiedotetaan asiasta luultavasti sitten kun voidaan kertoa sijaistamasi henkilön irtisanoutumisen lisäksi se, mitä tästä irtisanoutumisesta käytännössä seuraa.

Itse odottelisin vastaavassa tilanteessa jonkin aikaa ja jos työnantaja ei ilmoita mitään, ottaisin parin viikon päästä puheeksi että olen kuullut irtisanoutumisesta ja kysyisin, miten työt aiotaan jatkossa järjestää.

Vierailija
7/8 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sijainen ja sain välikäden kautta vahingossa tietää, että sijaistettavani on irtisanoutunut. Minulle asiasta ei ole kerrottu. Mitä tästä pitäisi ajatella?

Ei mitään.. Pomos kertoo kyllä sulle, kun sen aika on kertoa. Itse et mene kyselemään ja utelemaan, kun se asia ei kuulu sulle. Varma asia on se, että epätietoisuuteen et tule jäämään.

Vierailija
8/8 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätellen reaktiostasi pomo teki viisaan päätöksen olemalla kertomatta. Syyttelyä, tyhjään pohjautuvia epäilyksiä, vihjailuja... Juu ei jatkoon, ei noin negatiivista ihmistä kannata pitää työkaverina. Positiivisempi ihminen kertoisi täällä, että "kuulin että sijaistamani ihminen on irtisanoutunut, tieto ei vielä ole virallinen, mutta jos se pitää paikkansa niin pitäkää peukkuja että saan vakipaikan!".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi