Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittakaa niihin lastenne pyöriin valot ja lapselle heijastin liivi!

Vierailija
14.11.2018 |

Äsken kauppareissulla jouduin tilanteeseen missä auto töytäisi 7 vuotiasta pientä pyöräilijää. Poika pyöräili oikoreittiä pienen "metsän" läpi ja polku päättyy suoraan suojatien kohdalle. Poika ei itse varonut yhtään vaan ajoi suoraan "metsästä" suojatielle kovaa vauhtia. Pyörä oli musta, lapsen vaatteet ja kypärä oli mustat, ei valoa ei heijastimia. Autoilija ajoi onneksi ihan kävelyvauhtia kun oli kääntymässä kerrostalon parkkipaikalle. Autoilija ei ehtinyt reagoimaan juuri mitenkään kun poika oli jo edessä. Itsekin näin pojan vasta kun hän oli vain muutaman metrin päässä suojatiestä, auto jo tönäisi siinä vaiheessa kun huusin että varo. Vaikka auton vauhti oli hiljainen pieni poika lensi vauhdilla nurin pyöränsä kanssa ja löi päänsä. Toivottavasti poika selvisi vain säihkähdyksellä, ambulanssireissulla ja aivotärähdyksellä. Tilanne olisi ollut karmiva jos autoilija olisi ajanut yhtään kovempaa. Autoilijan pitää tietysti aina olla valppaana mutta ei sekään riitä tälläisissa tilanteissa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos autoilija olisi ajanut kovempaa, hän olisi ehtinyt ohittaa paikan ennen pyöräilijää

Vierailija
2/18 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, varsinkin kun nuo heijastimet sekä heijastinliivit ovat oikeasti halpoja. Ihmiset voisivat antaa niitä vaikka joululahjoinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama aikuisille, kiitos!

Vierailija
4/18 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama aikuisille, kiitos!

Autoilijoiden ei tarvitse nähdä minua. Osaan varoa niitä.

Vierailija
5/18 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin nyt syysiltaisin hiukan sumua, jotkut vastaantulijan valot häikäisevästi silmiin ja tosiaan niitä tummapukuisia oli sitten lapset tai aikuiset ei näe! ja ei ihan joka suojatien viereen varuiksi voi pysähtyäkkään!

Heijastin ON halpa HENKIVAKUUTUS!

Vierailija
6/18 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on heijastinliivi! Heijastin ja liivi ei ole todellakaan yhtä tehokas.

Vierailija
7/18 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tietysti henkivakuutuksena jokseenkin halpa mutta hei 30€ teki heijastimet kolmelle hengelle taas ja niitä silloinkaan tule kun yksi per takki ja reppu. Sitten kun niitä repeää tasaiseen irti niin missä ja kuka noita enää jakaa? Alkaa tehdä kipeää ostella uusia.

Vierailija
8/18 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tietysti henkivakuutuksena jokseenkin halpa mutta hei 30€ teki heijastimet kolmelle hengelle taas ja niitä silloinkaan tule kun yksi per takki ja reppu. Sitten kun niitä repeää tasaiseen irti niin missä ja kuka noita enää jakaa? Alkaa tehdä kipeää ostella uusia.

Parempi jäädä auton alle?

Vierailija
9/18 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei heijastin paljon maksa.

Jostain krääsä kaupasta saa heijastin teippiä muutomalla eurolla rullan, siitä on helppo leikata ja liimata paloja vaikka pyörään, pulkkaan, rattaisiin...

Biltemassa on halvalla erilaisia heijastimia pyörän pinnoihin. Ja se pyörän valo ei montaa euroa maksa...

Heijastin kangasta/ nauhaa voi laittaa takkeihin ja kun sen on kerran ommellut/ silittänyt kiinni niin pysyy paikallaan ja kestää pesut.

Vierailija
10/18 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oli kypärä päässä.

Vierailija
11/18 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja opettakaa niitä lapsianne ajamaan sillä pyörällä! Menee niin hermot näihin pikkupoikiin jotka keulii pyörällä. 

Vierailija
12/18 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama aikuisille, kiitos!

Olen samaa mieltä. On minun oma asiani varoa autojen alle jäämistä. Ja jos jään niin se on voi voi. Kuolema tulee joskus kumminkin, väliäkö sillä millä tavalla. Autoilija keskittyköön omiin asioihinsa.

Vierailija
13/18 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja opettakaa niitä lapsianne ajamaan sillä pyörällä! Menee niin hermot näihin pikkupoikiin jotka keulii pyörällä. 

Miten keuliminen ketään haittaa? Sehän on vaan taitavampaa kuin peruspyöräily.

Vierailija
14/18 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta heijastinnauhaa ja ompele vaatteisiin kiinni.

Vierailija
15/18 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina sanonut, että jos tuollaisissa olosuhteissa ja tuolla tavalla pukeutuneena tapahtuu kolari, niin ainakin omasta mielestäni kolari on silloin ainakin jossain määrin myös jalankulkijan/pyöräilijän omaa syytä. Laki saa toki laittaa autoilijan aina vaikka kuinka syylliseksi, mutta jos tapahtunutta katsottaisiin vähän muistakin kulmista, kuin pelkästään lain kannalta.

Vierailija
16/18 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama aikuisille, kiitos!

Olen samaa mieltä. On minun oma asiani varoa autojen alle jäämistä. Ja jos jään niin se on voi voi. Kuolema tulee joskus kumminkin, väliäkö sillä millä tavalla. Autoilija keskittyköön omiin asioihinsa.

No se autoilija on joka tapauksessa vaikeuksissa kun törmää sinuun. En halua myöskään elättää sinua vammautuneena loppuikääsi. Eli heijastimet kamppeisiin ja lopeta oman navan ympäri pyöriminen.

Vierailija
17/18 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän ne lapset tuon valottomana ja heijastittomana pyöräilyn oppivat, kun erittäin moni lasten vanhemmista näyttää juuri itse sellaista esimerkkiä. Jälleen kerran syksyn aikana tuli vaikka kuinka paljon lapsia vanhempineen pyöräillen vastaan, joilla ei ollut pimeällä valoja eikä heijastimia ja oltiinpa kaiken lisäksi tummiin pukeutuneita.

Monet vanhemmat joko rajusti yliarvioivat lastensa pyöräilytaidot ja näkyvyyden pimeässä tai sitten eivät yksinkertaisesti välitä tuon vertaa lastensa ja toisten ihmisten liikenneturvallisuudesta.

Vierailija
18/18 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, vaikka pyöräilijäpojan näkyvyys muille olikin heikkoa ja heijastimet ja valot tulisi ehdottomasti pimeällä pyöräillessä olla, niin silti vieläkin suuremmaksi ongelmaksi näkisin ap:n kertoman perusteella pojan holtittoman ajamisen. Lapsille pitää opettaa, että risteyksiin ei tule pyöräillä holtittomasti koskaan. Ei millään kelillä eikä mihinkään aikaan vuodesta. Ei aurinkoisena kesäpäivänäkään. Siinä ei hyväkään näkyvyys ja keliolosuhteet auta, jos suinpäin ryntäillään autojen eteen minnekkään katsomatta ja toisia varomatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän