Törmäys suojatiellä
Eikö olekin aina autoilijan vika mikäli törmää suojatiellä sitä ylittävään? Suojatien ideahan on SUOJELLA ja siksi autoilijan on aina huomioitava suojatie ja törmäys aina autoilijan vika. Sitten eri asia jos ei ole suojatietä.
Muhun törmäsi tänään joku mies autolla. Onneksi ei käynyt pahemmin mutta pyötän rengas solmussa ja mulle pari mustelmaa. Tämä mies sitten tivaamaan minun henkkareita että se ilmoittaa minusta vakuutusyhtiölle auton vahingoista!!! Tai että minun pitäisi maksaa auton rutut!! Ja ei muuten onnistunu.
Tiedän että ajoin punasia päin kun en huomannut autoa, mutta tilanne on kuitenkin se että autoilija väistää AINA suojatiellä menijää.
Kommentit (9)
Eli ajoit suojatiellä päin punaisia pyörällä. toivottavasti otti kuvan henkkareistasi. Minä oisin soittanut poliisin paikalle...
Sinä maksat auton vahingot. Onneksi olkoon tyhmyydestä. Yleensä ottaen pyöräilijän kuuluu väistää muita ajoneuvoja tietä ylittäessään, ellei auto käänny risteävälle tielle suoraan jatkavan pyöräilijän eteen tai ellei autolla ole kolmio tai stop. Suojatie tao pyörätien jatke ei poista väistämisvelvollisuutta. Sinulla oli vielä ekstrana punainen valo, niin jopa alkoi korvaukset laulaa. Auton korinvärisen puskurin paikkaus ja maalaus on varmaan tonnin luokkaa, konepellin oionta,hionta ja maalaus varmaan saman verran.
TIEDÄN että tein väärin kun ajoin punasia päin mutta en huomannut autoa. Mutta varmaan nyt joku voisi vahvistaa että onhan autoilijan syy aina kun törmäys tapahtuu suojatiellä? Minulla on auton rekkari muistissa...
Pyöräilijä on ajoneuvon kuljettava ja pyörä.on ajoneuvo. Jalankulkija on asia erikseen.
Ole hyvä ja tee ilmoitus poliisille. Saavatpahan ainakin tietosi talteen sitä kautta.
Ei, autoilijan syy ei ole, vaikka törmäys tapahtuisi suojatiellä. Pyöräilijän on ajoneuvon kuljettajana noudatettava liikennesääntöjä, liikennevaloja ja samanlaista varovaisuutta kuin autoilijankin. Sinä teit väärin ja maksat.
Vierailija kirjoitti:
TIEDÄN että tein väärin kun ajoin punasia päin mutta en huomannut autoa. Mutta varmaan nyt joku voisi vahvistaa että onhan autoilijan syy aina kun törmäys tapahtuu suojatiellä? Minulla on auton rekkari muistissa...
Juu juu, nyt Kipin kapin poliisilaitokselle, kerrot mitä tapahtui ja annat sen rekkarin ja omat tietosi, erityisen tarkka niistä sinun tiedoista, haluathan lottovoittosi napsahtavan tilillesi seuraavana maksupäivänä ;)
suojatiellä ei saa ajaa pyörällä