Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suosittele kaupunginosaa Tampereelta? Sekä koulua lapsille?

Vierailija
14.11.2018 |

2 aikuista tulossa keskustaan töihin ja mukana 3 alakoululaista lasta. Tammikuusta pitäis löytää vuokra-asunto. Tampere ei ole yhtään tuttu kaupunki ennestään, joten ei tietoa yhtään hyvistä ja huonoista kouluista, asuinpaikoista jne.

Kiitos jos voit auttaa jotenkin 🙂

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hervanta

Vierailija
2/13 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hervanta ei ole Tampereella hyvä paikka. Me asutaan Amurissa, mutta lapsi vasta 2v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tesomaa kehitetään nyt kovasti ja uusi koulu on juuri rakennettu. Tesomalla on aika huono maine, mutta itse olen viihtynyt. Yläasteeni olen myös käynyt Tesoman koulussa, jossa meno oli silloin melko railakasta, mutta ei mitenkään varmasti sen enempää kuin muissakaan kouluissa. Siellä on hyviä opettajia paljon. Ala-asteesta en osaa sanoa, sen kävin Lamminpäässä enkä voi suositella kyseistä koulua, vaikka alueena Lamminpää on kyllä hyvämaineista.

Tesomalla on hyvät ulkoilu- ja liikuntamahdollisuudet. On pari järveä, palloiluhalli, uimahalli, jäähalli, pieni skeittiparkki yms. Talvella pääsee laskemaan pulkalla vesitorninmäelle.

Keskustaan on vähän matkaa kyllä, mutta julkiset kulkee hyvin. Lähtöpaikasta riippuen matkaan menee kahdestakymmenestä minuutista puoleen tuntiin.

Vierailija
4/13 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaleva. Kasvava alue lähellä keskustaa, kaikki palvelut, puostomainen alue, metsää ja uimaranta lähellä, maauimala just avattu. Kouluja ja päiväkoteja paljon, tukossahan ne toki on. Tosi viihtyisä, lyhyt matka kaikkialle.

Vierailija
5/13 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hervanta on ihan hyvä paikka. Kouluasiat on nyt vähän rempallaan. Etelä-Hervannan koululaiset ovat sisäilmaongelmien vuoksi evakossa TTY:llä. Uusi koulu valmistunee 2023. Myös Pohjois-Hervannan koulu odottelee peruskorjausta.

Kulkuyhteydet ja harrastus- sekä ulkoilumahdollisuudet on hyvät. Kaikki palvelut löytyvät täältä. Lapset oppivat tulemaan toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa. Mielestäni ihan harkinnan arvoinen paikka! Hervanta on oikeasti mainettaan parempi.

Vierailija
6/13 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takahuhti-Irjala-Pappila

Vierailija
7/13 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takahuhti-Irjala-Pappila

Juuri näin.

Vierailija
8/13 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan myös takahuhti, Irjala, Pappila ja Jankan aluetta. Ite asun pappilassa perheen kanssa ja yks lapsista alakoulu ikäinen. Hyvin ollaan viihdytty. Hervanta myös kiva. Sielläkin ollaa asuttu.

Vierailija
9/13 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hervanta ei ole Tampereella hyvä paikka. Me asutaan Amurissa, mutta lapsi vasta 2v.

No oikeasti hervannassa ei ole mitään vikaa. Mutta ehkä parempi paikka opiskelijoilla kuitenkin.

Vierailija
10/13 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tesomaa suosittelisi missään nimessä, ehdottomasti huonoimpia asuin alueita. Ei sitä yksi ostoskeskus muuta.

Linnainmaa, atala, pappila akseli on mukavaa ja luonnon läheistä jos semmoista haluaa.

Vierailija
11/13 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista tietää aina kun joku suosittelee jotain paikkaa Tampereella asumiseen, missä muualla hän on Tampereella asunut. Jos on vain Tessua; Peltsua tai Annalaa, eikä kokemusta keskustan tuntumassa olevista asuinalueista, niin voitaneen suhtautua kriittisesti suositukseen. Sama koskee ihmistä, joka on asunut vain keskustassa tai sen välittömässä tuntumassa. Sillä lähiötkin voivat olla mainioita paikkoja asua.

Ei itsellänikään kyllä ole noista huonomaineisista asumiskokemusta, olen vain muuten lasten urheiluharrastusten tai hammaslääkärin takia niissä asioinut. Hervanta on kyllä päiväsaikaan oikeasti aika karu katukuvaltaan. Tarkoitan ihmisiä, joita siellä liikkuu. Peltsu ja Multsu ovat taas arkkitehtonisesti aivan kamalia, ja kyllähän sieltä aina bussin kyytiin nousee keskimääräistä enemmän päihtyneitä. Annalassa asuneilta olen kuullut, että eivät suosittele. Tessu on taas kaukana, ja onhan sillä tietty maine. Olen sielläkin asioinut, ja karua oli.

Olen asunut ydinkeskustassa, Raholassa, Viinikassa, Petsamossa ja Kalevassa. Kaleva on ylivoimaisesti paras, siinä vain on sitä jotain. Petsamokin on kiva, mutta kauempana palveluista.

Lapsiperheelle suosittelen keskustan itäpuolista aluetta, ja jopa Kaukajärvi saattaisi toimia. Sen kauemmas keskustasta ei kannata muuttaa.

Vierailija
12/13 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

veisu-koivistonkylä

Vierailija
13/13 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahola on ihan mukava paikka. Lapsuuteni asuin siellä. Rauhallinen naapurusto (ainakin 8 vuotta sitten). Ainut miinus ehkä on se, että on vähän kauempana keskustasta (n. 8km?). Raholan ala-asteelta hyviä muistoja.