Lue keskustelun säännöt.
Onko kenelläkään lemmikkinä kilpikonnaa
09.05.2006 |
Meille on tarkoitus hankkia joku eläin ja allergian takia vaihtoehdot ei kovin laajat.
Mitä kilppari maksaa, mitä tarvikkeita ym tarvitsee, mitä syö ym tärkeää mitä olisi hyvä tietää.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
kilpikonna. Oikein hoidettuna erittäin vaatelias ja herkkä eläin, mm lämpölamput oltava ja oikeat lämpötilat mikä vaatiikin jatkuvaa seurantaa. Kilpikonnissa niinkuin kaikissa matelijoissakin on aina salmonella riski joten hygienia on oltava tarkkaa. Itse erittäin allergisena iho- ja allergiasairaalassa asioidessani kuulin lääkäriltä että myös kilpikonnat aiheuttavat allergiaa koska hilsettä erittyy niistäkin.
Henk. koht. en ottaisi mitään " salmonella riskirymä" eläintä lapsiperheeseen, itse jouduimme moisista luopumaan juuri allergian ja ainaisen salmonellavaromisen takia. Tietysti salmonellaa on ulkonakin joka paikassa mutta itse koin sen pahemmaksi jos joku perheestä tai vieraista olisi sairastunut siihen meidän kotona varomattomuuden takia. (Oikeastihan todennäköisyys saada lemmikistä se on todella pieni, mutta mahdollista kuitenkin).