Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka haitallista juhlatupakointi on?

Vierailija
12.11.2018 |

Olen 26v nainen ja lopettanut tupakoinnin pari vuotta sitten. Poltin n. 5 vuotta säännöllisesti ennen lopettamista. Juhlatupakoinnista en kuitenkaan ole päässyt eroon, eli kun lähden kunnolla ulos juhlimaan poltan ehkä noin 10 tupakkaa. Ikinä en jatka seuraavana päivänä vaan koko asia ällöttää. Parilla viinilasillisella ongelmaa ei ole, mutta ollessani enemmän humalassa iskee hirveä himo. Tätä tapahtuu n. kerran kuussa tai harvemmin. Kuinka vakavaa tämä on, pitäisikö lopettaa juhliminen ihan kokonaan vai voiko tavasta päästä eroon?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlatupakoinnista voi saada ihan vaan sellaisen pikkuisen keuhkosyövän, joten tupruttele menemään vaan!

Vierailija
2/17 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sentään lähdet kännäämään ihan siksi, että pääset tupakoimaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sekin on haitallista mutta enemmän ihmettelen sitä kuka juntti sitä viitsii tehdä? Saati sitten "juhlia"? Huhheijaa. Värjätty kananpersetukka haisee (röökiltä) tänne asti.

Vierailija
4/17 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhlatupakoinnista voi saada ihan vaan sellaisen pikkuisen keuhkosyövän, joten tupruttele menemään vaan!

Voi sen saada muutenkin. Oletatko muuten, että syöpäosastot ovat täynnä niitä, jotka vaan kerran kuussa polttivat puoli askia? Ehkä, omien sanojensa mukaan.

Vierailija
5/17 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, noi on noita elämän pieniä paheita: kunhan niitä ryyppykertoja ei tuon enempää tulisi, niin voit mielestäni jatkaa samaan malliin. Kaikessa elämisessä ja herkuissa on riskinsä ja se on ihan ok. Monestakaan syystä ryyppäämistä ei tuosta tosin pidä missään nimessä lisätä.

Vierailija
6/17 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdenkin savukkeen polttaminen lisää erityisesti sydänsairauksien riskiä. Tästä oli tutkimuskin hiljattain.

Vierailija
7/17 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt "juhlatupakointia"! Jos polttaa, niin polttaa; jos ei, niin ei.

Lisäksi minua ärsyttävät nämä "juhlatupakoijat", jotka ovat aina pummaamassa röökiä muilta. Voisit edes ostaa sen oman askin, vai?

Vierailija
8/17 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdenkin savukkeen polttaminen lisää erityisesti sydänsairauksien riskiä. Tästä oli tutkimuskin hiljattain.

Kuinka paljon? Numerot tiskiin tai en usko.

Vierailija
9/17 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustuskyky heikkenee, hajuaisti myös.

Jokainen syöpäkääryle lyhentää 7min elinikääsi.

Etkä voi laittaa vakuutussopimukseen "en tupakoi".

Vierailija
10/17 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi lakata kokonaan, haittaa ei ole muille jos tupakoidaan sopivassa paikassa.

Kauan voi tehdä mieli tuon ymmärrän.

Ahdistaa hiukan kieltojen yhteiskunta jos joka paikasta kiellettäisiin, huolimatta etten itse polta.

Vierailija
11/17 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervakeuho, ei se ihan haitatonta ole. Laita läpinäkyvään lasipurkkiin 1kk tupakkanatsat, kyllä se purkki aika hurjalle näyttää jos sen kaiken mömmön keuhkoihin.

Vierailija
12/17 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

...keuhkoihin vetää.

Vierailija
13/17 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanoen ei kauhean. Parempi tietysti olisi olla polttamatta, mutta...

Terveydenhuollossa tupakointia mitataan askivuosilla, kun puhutaan tupakoinnin aiheuttamista sairauksista. Jos poltat askin päivässä vuoden ajan, kertyy yksi askivuosi. Jos poltat kaksi askia päivässä, kertyy yksi askivuosi aina puolta vuotta kohden. Sinun tahdillasi menee siis reilu 50 vuotta yhden askivuoden keräämiseen. Tupakan aiheuttamiin sairauksiin sairastuvilla taas on useinmiten kasassa monia kymmeniä askivuosia.

Keuhkosyövän voi saada tupakoimatonkin, samoin keuhkoahtaumataudin, mutta tupakoivista sairastuneista valtaosa on polttanut paljon ja pitkään.

Vierailija
14/17 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös juhlatupakoija eli poltan sen maks. 6-8 krt vuodessa. En koe tästä syyllisyyttä, muuten en polta ollenkaan.

Erityisesti kesäterassilla tulee käryteltyä, mutta arkena ei tee ikinä mieli tupakkaa. Tiedän, että tämä ei sovi tupakkaan koukussa oleville, mutta itse en ole omasta paheesta huolissani.

Vierailija
15/17 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastustuskyky heikkenee, hajuaisti myös.

Jokainen syöpäkääryle lyhentää 7min elinikääsi.

Etkä voi laittaa vakuutussopimukseen "en tupakoi".

Siis kartonki lyhentää noin päivän.

Vierailija
16/17 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän juhliin ei kutsuta/päästetä nikotiinivammaisia.

Vierailija
17/17 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä ilmoittautuu toinen viihdetupakoija. Olen 32v,ja polttanut 14-25 ikävuosina. Tultuani raskaaksi,lopetin tupakanpolton. Sorrun kuitenkin välillä tupakoimaan,kun hermot palaa ihan totaalisesta,tai silloin kun juon,eli max 4 krt vuodessa. En ole tästä mitenkään erityisistä huonoa omatuntoa potenut.Pääasia on etten arkena polta,ja kun järki lähtee,nii poltan sen yhden tupakan,eikä himoa jatkaa tupakointia enää synny.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä