Mitä teillä on isäinpäivän menyyssä?
Minä tein lampaankyljyksiä (paistoin pinnat ja haudutin uunissa mureiksi) ja valkosipulipottuja, lisåksi salaattia ja jalopeno-oliiveja, jälkkäriksi leivoin suklaatäytekakun. Aika tavanomaista, mutta hyvää.... pottuihin iskin ihan järkyttävän määrän valkosipulia, voita ja kermaa.
Kommentit (26)
1, ihan miten vain. Minusta ruuanlaitto on mukavaa ja tykätään kaikki hyvästä ruuasta. Mies on myös hyvä kokki, mutta nyt oli tietysti minun vuoroni.
Ap
Uunilohta ja uunijuureksia. Hyvää oli.
Alkuruuaksi avokado-katkarapukeitto, pääruoaksi uunijuureksia, muusia ja lihakastiketta.
Pakastepitsaa ja kakku pakastealtaasta.
Pestolohta, perunamuusia, höyrytettyjä kasviksia ja salaattia. Jälkiruoaksi sitruunakakkua.
Miehen toiveesta grillattiin porsaan ulkofilepihvejä.
Niiden kanssa lohkoperunat ja lisukesalaatti.
Avattiin shampanjaa pullo ja lasillset nautittiin sitä alkuun ja sitten jälkiruuan kanssa toiset.
Jälkiruuaksi omatekemää kakkua.
Itse söin lohta, kun en punaista lihaa syö.
Salaattia ja valkosipulileipää, sekä sisäfilepihvit konjakkikermakastikkeella ja uuniperunaa. Jälkkäriksi kahvit ja täytekakku. Meillä huomioidaan aina äitien- ja isäinpäivät hyvällä ruualla ja pienellä lahjalla.
Meillä oli sveitsinleikettä, röstiperunaa ja suppilovahverokastiketta. Lisänä fetapaprikaoliivikurkkusalaattia ja jälkkäriksi valmis pakastekakku (sitruunamousse).
Ei kerinnyt kakkua itse leipomaan töiden takia : (
Hirvikäristystä ja perunamuusia. Oli myös kaupan voileipäkakku ja ukin luona vielä täytekakku ja kahvit.
Jos en olisi juuri syönyt, tulisi ketjua lukiessa nälkä 😁
Ap
Meillä syötiin miehen toiveesta tortilloja. Täytteenä paistettua paprikaa ja sipulia, cajun-maustettuja katkarapuja, chilillä ja valkosipulilla maustettua broilerinfilettä sekä naudan ulkofilettä. Lisäksi salaattia, salsaa, creme fraichea ja juustodippiä. Jälkkäriksi sacher-kakkua (leipomosta).
Mä vein miehen lounaalla hyvään pihviravintolaan. Nyt illalla järsitään pitsoja.
Vierailija kirjoitti:
1, ihan miten vain. Minusta ruuanlaitto on mukavaa ja tykätään kaikki hyvästä ruuasta. Mies on myös hyvä kokki, mutta nyt oli tietysti minun vuoroni.
Ap
Et kyllä hyvä kokki ainakaan ole, jos lampaankyljykset haudutit uunissa pilalle.
uuniranskalaisia ja kalapuikkoja/nakkeja
4 tuntia haudutettua hirvipataa, puikulamuusia ja salaattia. Itse tehtyä sacher-kakkua jälkkäriksi.
Mies teki ruoan. Lihakääryleitä yrttitäytteellä ja perunamuussia. Jälkkäriksi voisilmäpullaa. Kunhan isäni tulee niin juodaan kahvit ja syödään suklaakardemummakakkua.
Lasagnea, kreikkalais ta salaattia ( tomaatti, kurkku, pehmeä feta, ) punaviinietikkakastiketta. Porkkana- ananas-omenasalaattia. Toinen vaihtoehto on perunamuusi , Nasi Goreng, mummon kurkut ( kurkut etikka-sokeri-suola-tilli )höyrytetyt kasvikset, tuore-hernemuhennos. Karjalanpiirakat, munavoilla. Jälkiruokana suklaa-vadelmakakku (Riitan herkku ), hedelmiä, arbuusia, päärynöitä. Hedelmäkuivakakku ja pullaa ja suklaapikkuleipiä. Jäätelöä, kahvia ja eilaisia juomia. Illalla peliin meneville poijille mukaan täytetyt kolmioleivät( S- market ). Ym. en kaikkea jaksa luetella. Vieraat söivät siis eri ruokia, kun lopulta sai tietää ketkä tulevat.
Chorizopastaa. Chorizo-tomaattikastiketta hauduttelin pari tuntia. Ja sen kanssa voimakas punaviini. Oli kyllä hyvää
Ei meillä mitään menyytä ollut. Syötiin mitä kaapista löytyi, ei tämä mikään juhlapäivä ole. Tasan en sunnuntaita keittössä vietä mistään syystä.