Kerro mikä kaverissa tai tuttavassa ärsyttää.
Et sitä luultavasti hänelle itselleen voi kertoa niin pura tähän. Samalla voi itse bongailla mahdollisesti omia ärsyttäviä piirteitä ja oppia niistä.
Kommentit (9)
Kaveri 1: on äärimmäisen hidas. Jahkailee loputtomiin ja fyysisestikin hitaanlaiset liikkeet, puhuu hitaasti. Sellainen haahuilija. Ymmärtäisin jos olisi vanha, mutta ei ole kun nainen parhaassa iässä. Jotenkin sellainen vetelä olemus, vaikka aktiivinen osallistuja onkin.
Kaveri 2: kestää päiviä kun vastaa mihinkään viesteihin. Olisi kiva sopia asioista nopeammalla tahdilla eikä aina odotella hänen vastauksista.
Tuttavani kun tulee minun luokse on liian kotoisasti. Vaihtelee tv- ja radiokanavia oman mieltymyksen mukaan, syö
olohuoneen pöydässä, sälekaihtimia rassaa haluamaansa asentoon ym. ärsyttävää.
On kun asunto oisi hänen.
Luokkakaveri: kertoo aina itsestään. Kilpailee paljon muiden luokkalaisen kanssa ja pitää itseään parempana ja soveliaampana kun muita kyseiselle alalle. ("koska on niin sosiaalinen") opettajien mielistelijä..
Tuttavassa: Jatkuva puhuminen. Hän ei ehdi kuunnella muita, sillä hänellä on kiire selittää omia asioitaan ja mielipiteitään suu vaahdossa. Kukaan muu ei taatusti saa suunvuoroa, kun tämä henkilö on paikalla.
Työkaverissa: muiden tarpeeton neuvominen, itsensä ylentäminen ja jatkuva itsekehu. Voi luoja miten ärsyttääkin kuunnella tuota joka päivä, mutta en viitsi sanoa mitään kun en halua konfliktia työpaikalleni. Yritän sitten vain pitää mahdollisimman matalaa profiilia hänen seurassaan ja poistua tilanteesta aina kun mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Luokkakaveri: kertoo aina itsestään. Kilpailee paljon muiden luokkalaisen kanssa ja pitää itseään parempana ja soveliaampana kun muita kyseiselle alalle. ("koska on niin sosiaalinen") opettajien mielistelijä..
Mulla on samanlainen luokkakaveri. Harmittaa bongata pieniä piikkejä mitä heittää toisille keskustelun lomassa tyyliin ”minä en ainakaan tekisi noin”. Jatkuva päteminen ja yleensä toisten kustannuksella. Itse vältän henkilöä muutamasta piikistä oppineena.
Eräällä kaverillani on persoonallisuutta kuin puulankulla, ei siis yhtään. Hänellä ei koskaan ole mielipidettä mihinkään (tai ei ainakaan ilmaise sitä), hän myötäilee muita joka asiassa ja joudun aina päättämään kaiken hänen puolestaan. On raskasta olla se, joka pitää keskustelua yllä, kun en itsekään ole mikään extrovertti höpöttäjä. Ajauduimme kavereiksi opiskelujen kautta, ja aluksi luulin että hän on vain ujo ja hitaastilämpiävä mutta ei, sama meno jatkuu vuosien jälkeen. Hän on vain jotenkin todella mitäänsanomaton henkilö.
Ei kuuntele minun puhetta/kommentoi mitään takaisin ajatuksella, vaan keskittyy vain siihen mitä itse haluaa sanoa. Tähän kyllä itsekin syyllistyn väsyneenä.
Käyttäytyy kotonani kuin se olisi omansa. Saattaa alkaa tuosta vain siivoamaan! Olisi ehkä ok, jos oltaisiin 18v., mutta ollaan lähes nelikymppisiä perheellisiä...
Sosiaalisen median imago. Kaikki on somessa niin hieno ja mahtavaa, mutta oikeassa elämässä tavatessa valittaa vaan joka asiasta. Ymmärrän ettei kukaan halua välttämättä kurjia juttuja somessa jatkuvasti jakaa, mutta kun ensin kehutaan Facebookissa ja Instassa vaikka sitä ihanaa miestä, mutta tavatessa kerrotaan kaikkee ihan muuta niin en osaa häneen oikein enää suhtautua.
Yleisesti muissa : tuomitsevaisuus