onko minulla mahdollisuus päästä oikikseen?
Hei. Olen abiturientti ja valmistun ylioppilaaksi 2019 keväällä. Pohdiskelen tällä hetkellä tulevaisuuteni suunnitelmia. Unelmani olisi päästä opiskelemaan joko oikeustieteelliseen tai valtiotieteelliseen. Nykyään oikeustieteelliseen valitaan kuitenkin joko todistusvalinnan tai pelkän valintakokeen perusteella ja pohdin juuri onko minulla mitään mahdollisuuksia päästä ylioppilastodistuksen perusteella oikikseen...
Jos minulla on kolme laudaturia (äidinkieli ja kaksi reaalia), yksi eximia (reaali) ja yksi magna (lyhyt matematiikka) pisteeni tulevat olemaan n. 38 pistettä kun maksimipisteet mitkä todistusvalinnasta voi saada ovat 47,5.
Kommentit (4)
Tiedä noista todistuksen pisteistä mutta tee kuten Risto Matti Hakola ja hae Rovaniemelle ja mikäli sinulla on hyvä muisti ja olet ahkera niin lue pari pääsykoe kirjaa hyvin ts. opettele ne lähes ulkoa ninn kappas vaan olet sisällä...
Kokeile Joensuun tai Lapin "oikeustieteellisiä", sinne pääsee vähän hitaampikin.
Jos kerran tiedät pisteesi, näet yliopistojen sivuilta, että millaiset pisterajat on aiempina vuosina olleet.