Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onnistuuko seksi neliraajahalvaantuneen kanssa

Vierailija
10.11.2018 |

Olen nainen ja kaiken lisäksi seksiä rakastava nainen. Olen seurustellut vuoden verran miehen kanssa joka joutui liikenneonnettomuuteen ja halvaantui loppukesästä. Kuntoutus on ollut pitkä mutta on pääsemässä kotielämään piakkoin. Minua on alkanut ahdistaa, en ole saanut suoraa vastausta onnistuuko erektio. Totuus on se, että eroan ihanasta miehestä mielummin, kuin jään ja petän varmasti

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokki on nelareita ennen hoitanut ja kyllä niillä kuulemma vehkeet toimii. Ja miksei toimisi, verenkiertoelinhän se mulkku on eikä mikään raaja jota aivot ohjaavat.

Vierailija
2/6 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vähän laajempi otos:

>KLIK<

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin miettisin sitä, että vaikka se kalu toimisikin, parisuhteenne on pysyvästi muuttunut. Sulla on vaikeavammainen kumppani joka ei juuri pysty elämään aktiivisesti arjessa kuten terveet. Vakava onnettomuus muuttaa ihmistä myös henkisesti ja tiedossa voi olla masentuneisuutta, elämänhaluttomuuttakin ja sen myötä toki erektio-ongelmiakin; mieshän ei voi toteuttaa itseään enää myöskään seksuaalisesti vaan on riippuvainen siitä mitä hänelle tehdään (tai ollaan tekemättä).

Puhu asiasta rehellisesti ja ystävällisesti miehen kanssa miten tämä vaikuttaa parisuhteeseenne joka tasolla. Jos rakkautta riittää, suhde voi vielä jatkua ja seksiäkin voi olla. Sekin on mahdollisuuus, että sovitte että sulla voi olla toinen seksikumppani ihan luvan kanssa.

Vierailija
4/6 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitzukki kirjoitti:

Enemmänkin miettisin sitä, että vaikka se kalu toimisikin, parisuhteenne on pysyvästi muuttunut. Sulla on vaikeavammainen kumppani joka ei juuri pysty elämään aktiivisesti arjessa kuten terveet. Vakava onnettomuus muuttaa ihmistä myös henkisesti ja tiedossa voi olla masentuneisuutta, elämänhaluttomuuttakin ja sen myötä toki erektio-ongelmiakin; mieshän ei voi toteuttaa itseään enää myöskään seksuaalisesti vaan on riippuvainen siitä mitä hänelle tehdään (tai ollaan tekemättä).

Puhu asiasta rehellisesti ja ystävällisesti miehen kanssa miten tämä vaikuttaa parisuhteeseenne joka tasolla. Jos rakkautta riittää, suhde voi vielä jatkua ja seksiäkin voi olla. Sekin on mahdollisuuus, että sovitte että sulla voi olla toinen seksikumppani ihan luvan kanssa.

Just näitä asioita mietin ja luulen etten voi tässä suhteessa olla pidemmän päälle. En tiedä milloin sitten olisi sopiva aika erota. Olen jotenkin elätellyt toiveita kuntoutumisesta vaikka se ilmeisesti on epätodennäköistä. Pitäisit jotenkin tärkeänä myös vaipoista eroon pääsemistä, en oikein osaa suhtautua siihen että kumppanillani olisi vaipat vaikka ilmeisesti suoli koulutetaan toimimaan siten ettei vaipat välttämättömät

Vierailija
5/6 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tilanne kyllä. :( En voi kuin sympata. Varmasti joltain taholta tulet kohtaamaan arvostelua, jos/kun eroat, mutta ei tietenkään ole järkeä haastakata omaa ainoaa elämäänsä myöskään, jos tuo asia nousee liian suureksi. Tekisi mieli ajatella, että en itse kyllä miestäni vastaavassa tilanteessa jättäisi, mutta enhän aidosti tiedä, mitä tekisin, joten en voi millään tasolla syyllistää. Voimia!

Vierailija
6/6 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole valmis olemaan kumppanisi omaishoitaja, eroa heti. Asia ei muutu yhtään helpommaksi ajan kanssa. Voit kertoa että voit olla hänen ystävänsä jos haluat, mutta parisuhteeseen et enää halua. Sinulla on täysi oikeus tähän ratkaisuun.

Kuntoutuminen tuossa tapauksessa tarkoittaa mitä todennäköisimmin pientä tuettua omatoimisuuden lisäämistä, eli että ihminen pystyy jollain tavoin auttamaan hoitotoimien toteutumisessa ja sitoutuu esim. tiettyjen apuvälineiden käyttöön, kuten opettelee käyttämään suulla ohjattavia apuvälinekeppejä joilla voi käyttää vaikka läppäriä tai painaa laitteita päälle/pois esimerkiksi.

Rakon ja suolen toiminta ovat tahdosta riippumattomia asioita ja aika näyttää pystyykö hän selviämään ilman toistuvaa kestokatetrointia, avannetta tai vaippoja. Usein neliraajahalvaantuneilla on vammautumisesta johtuen erilaisia autonomisen hermoston ongelmia ja niiden aiheuttamia liitännäissairauksia. Mies ei ole siis koskaan enää sillä tavoin ”terve”, mitä hän on ollut ennen vammautumistaan ja hän tulee tämän vuoksi myös asumaan hoitolaitoksessa suurimman osan elämästään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän