Muuttaminen ja karenssi
Tuleeko automaattisesti karenssi jos muuttaa esim. Tampereelta Helsinkiin ja on työkkärissä asiakkaana?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä nyt sekoilet oikein?
Olen köäsittänyt että työttömänä muuttaminen aiheuttaa karenssin.
Ei tule mitään karenssia, kunhan otat yhteyttä uuden paikkakunnan TE-keskukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ole tästä kuullut. Tuttu sai karenssin, kun muutti miehensä kanssa toiselle paikkakunnalle parin sadan kilsan päähän ja irtisanoutui silloisesta työstään. Mies muutti työn perässä, mutta se ei ole työkkärille käyvä peruste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Senkus muutat,mutta ilmoita työkkäriin siitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ole tästä kuullut. Tuttu sai karenssin, kun muutti miehensä kanssa toiselle paikkakunnalle parin sadan kilsan päähän ja irtisanoutui silloisesta työstään. Mies muutti työn perässä, mutta se ei ole työkkärille käyvä peruste.
Tämä on väärin. Sen ei pitäisi mennä näin. Jos muuttaa puolison perästä, ja puolisolla on työ, niin sillon pitää saada muuttaa ilman kätenäsipä. Aviinkohan pitäisi tehdä valitus, en muista.
Mutta tästä oli pomon kanssa puhetta (ollaan töissä vähän saman alan hallinnossa), ja hän oli selvittänyt asian kaverilleen, joka oli miettinyt tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekotin varmaan tähän.
AP