Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Horkkamainen palelu loppuillasta

Vierailija
09.11.2018 |

Kertooko ankara iltapalelu jotain terveydentilasta? Tuskin pystyn siirtymään sohvalta viltin alta sänkyyn nukkumaan koska palelee. Enkä saa kunnolla unta koska mikään peittomäärä ei saa kalseutta pois. Yöllä sitten heräänkin tuskaiseen kuumuuteen vaikka lämpötila on todnäk sama kuin aiemmin. Meillä on kyllä viileä kämppä, mutta pärjäänhän täällä päivisin ihan hyvin. Voiko elämää haittaava palelu kertoa esim jostain puutoksesta?!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul tuli mieleen että olet todella väsynyt.

Vierailija
2/16 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin palelen tuolla tavoin aina kun pitäisi mennä nukkumaan, en käsitä mistä se johtuu. Makuuhuoneessa voi olla 24 astetta lämmintä, minulla kaksinkertaiset vaatteet ja neljä peittoa, mutten kykene nukahtamaan, kun palelen niin hysteerisesti. Sitten kun lopulta nukahdan, herään puoli tuntia myöhemmin siihen, että olen läkähtymässä kuumuuteen ja nukun loppuyön alasti pelkän pussilakanan alla tuuletusikkuna auki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin palelen tuolla tavoin aina kun pitäisi mennä nukkumaan, en käsitä mistä se johtuu. Makuuhuoneessa voi olla 24 astetta lämmintä, minulla kaksinkertaiset vaatteet ja neljä peittoa, mutten kykene nukahtamaan, kun palelen niin hysteerisesti. Sitten kun lopulta nukahdan, herään puoli tuntia myöhemmin siihen, että olen läkähtymässä kuumuuteen ja nukun loppuyön alasti pelkän pussilakanan alla tuuletusikkuna auki.

On nyt pikkuisen liian äärimmäistä ollakseen uskottavaa.

Vierailija
4/16 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä kalkkuna?

Vierailija
5/16 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi. Joka sana on valitettavasti totta :D Ja on muuten todella ärsyttävä vaiva.

Vierailija
6/16 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole vaikeuksia uskoa -ap

Ehkä se on tosiaan väsymystä. Ja tää on mun tapa reagoida siihen, ei sen kummempaa.

Vierailija
7/16 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle iltapalelu on niin tuttua että uskon. Usein nukkumaan mennessä riisun vain farkut. Päälle jää lisänä kylpytakki vaatteiden päälle. Peitto ja päiväpeitto ylle kun alan nukkumaan. Sitten aamuyöllä yleensä 4-5 aikoihin riisun alusvaatteille ja tarkenen yhdellä peitolla. En siis joka ilta palele mutta usein.

Vierailija
8/16 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama ilmiö! Veikkaisin asian liittyvän vaihdevuosiin.

Vierailija
9/16 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee juuri tuota horkkapalelua kun väsymys on kova. Siinä mielessä toi iltaan painottuva palelu on ihan loogista, koska siihen aikaan vuorokaudesta alkaa väsymys olla jo melkonen. Asia helpottu kun kiinnitin huomiota unen määrään ja laatuun. Lämmin ruoka ja juoma auttaa myös.

Vierailija
10/16 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee juuri tuota horkkapalelua kun väsymys on kova. Siinä mielessä toi iltaan painottuva palelu on ihan loogista, koska siihen aikaan vuorokaudesta alkaa väsymys olla jo melkonen. Asia helpottu kun kiinnitin huomiota unen määrään ja laatuun. Lämmin ruoka ja juoma auttaa myös.

Vierailija
11/16 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palelin. Söin naudanpihveja, palelu loppui .Oliskohan raudan puute ollut?

Vierailija
12/16 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonaalinen vuorokausivaihtelu voi aiheuttaa tuollaista. 

Vierailija
13/16 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen tsekkaaminen tulee mieleen.

Vierailija
14/16 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi jos tämä on asiaton kysymys, mutta onhan sulla tarpeeksi lämmittävää rasvakerrosta eli ei ole anoreksiataustaa tms? Iltapalelu on sinänsä jossain mittakaavassa ihan normaali ilmiö, mutta matala BMI voi pahentaa sitä.

Vierailija
15/16 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasarvot kannattaisi tarkistaa. Iltaisin palelu on normaalia mutta tuo vaikuttaa pahemmalta. Toinen mikä tulee mieleen on että pidät lämpöä liian alhaisena asunnossa.

Vierailija
16/16 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö tarpeeksi, toisin sanoen ethän ole anorektinen? Itsellä tuota oli kun olin anorektinen, ja sain samat iltapalelut tuossa taannoin takaisin normaalipainoisena kun kokeilin hetken -500kcal laihdutusta.

Syö illalla jotain.