Horkkamainen palelu loppuillasta
Kertooko ankara iltapalelu jotain terveydentilasta? Tuskin pystyn siirtymään sohvalta viltin alta sänkyyn nukkumaan koska palelee. Enkä saa kunnolla unta koska mikään peittomäärä ei saa kalseutta pois. Yöllä sitten heräänkin tuskaiseen kuumuuteen vaikka lämpötila on todnäk sama kuin aiemmin. Meillä on kyllä viileä kämppä, mutta pärjäänhän täällä päivisin ihan hyvin. Voiko elämää haittaava palelu kertoa esim jostain puutoksesta?!
Kommentit (16)
Minäkin palelen tuolla tavoin aina kun pitäisi mennä nukkumaan, en käsitä mistä se johtuu. Makuuhuoneessa voi olla 24 astetta lämmintä, minulla kaksinkertaiset vaatteet ja neljä peittoa, mutten kykene nukahtamaan, kun palelen niin hysteerisesti. Sitten kun lopulta nukahdan, herään puoli tuntia myöhemmin siihen, että olen läkähtymässä kuumuuteen ja nukun loppuyön alasti pelkän pussilakanan alla tuuletusikkuna auki.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin palelen tuolla tavoin aina kun pitäisi mennä nukkumaan, en käsitä mistä se johtuu. Makuuhuoneessa voi olla 24 astetta lämmintä, minulla kaksinkertaiset vaatteet ja neljä peittoa, mutten kykene nukahtamaan, kun palelen niin hysteerisesti. Sitten kun lopulta nukahdan, herään puoli tuntia myöhemmin siihen, että olen läkähtymässä kuumuuteen ja nukun loppuyön alasti pelkän pussilakanan alla tuuletusikkuna auki.
On nyt pikkuisen liian äärimmäistä ollakseen uskottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi. Joka sana on valitettavasti totta :D Ja on muuten todella ärsyttävä vaiva.
Mulla ei ole vaikeuksia uskoa -ap
Ehkä se on tosiaan väsymystä. Ja tää on mun tapa reagoida siihen, ei sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle iltapalelu on niin tuttua että uskon. Usein nukkumaan mennessä riisun vain farkut. Päälle jää lisänä kylpytakki vaatteiden päälle. Peitto ja päiväpeitto ylle kun alan nukkumaan. Sitten aamuyöllä yleensä 4-5 aikoihin riisun alusvaatteille ja tarkenen yhdellä peitolla. En siis joka ilta palele mutta usein.
Itsellä sama ilmiö! Veikkaisin asian liittyvän vaihdevuosiin.
Mulle tulee juuri tuota horkkapalelua kun väsymys on kova. Siinä mielessä toi iltaan painottuva palelu on ihan loogista, koska siihen aikaan vuorokaudesta alkaa väsymys olla jo melkonen. Asia helpottu kun kiinnitin huomiota unen määrään ja laatuun. Lämmin ruoka ja juoma auttaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee juuri tuota horkkapalelua kun väsymys on kova. Siinä mielessä toi iltaan painottuva palelu on ihan loogista, koska siihen aikaan vuorokaudesta alkaa väsymys olla jo melkonen. Asia helpottu kun kiinnitin huomiota unen määrään ja laatuun. Lämmin ruoka ja juoma auttaa myös.
Palelin. Söin naudanpihveja, palelu loppui .Oliskohan raudan puute ollut?
Hormonaalinen vuorokausivaihtelu voi aiheuttaa tuollaista.
Kilpirauhasen tsekkaaminen tulee mieleen.
Anteeksi jos tämä on asiaton kysymys, mutta onhan sulla tarpeeksi lämmittävää rasvakerrosta eli ei ole anoreksiataustaa tms? Iltapalelu on sinänsä jossain mittakaavassa ihan normaali ilmiö, mutta matala BMI voi pahentaa sitä.
Kilpirauhasarvot kannattaisi tarkistaa. Iltaisin palelu on normaalia mutta tuo vaikuttaa pahemmalta. Toinen mikä tulee mieleen on että pidät lämpöä liian alhaisena asunnossa.
Syötkö tarpeeksi, toisin sanoen ethän ole anorektinen? Itsellä tuota oli kun olin anorektinen, ja sain samat iltapalelut tuossa taannoin takaisin normaalipainoisena kun kokeilin hetken -500kcal laihdutusta.
Syö illalla jotain.
Mul tuli mieleen että olet todella väsynyt.