Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymisen jatkuvasti

Vierailija
09.11.2018 |

Olen päälle parikymppinen nainen, ja minulla on ongelmana jatkuva hyminä. Käsitykseni mukaan kyse on tic-oireesta/pakkotoiminnasta. Hyminän lisäksi kurtistelen kulmakarvoja ja ylähuulta, ja etenkin tuo kulmiein kurtistelu aiheuttaa päänsärkyä.
Oireet alkoivat 1,5v sitten. Lapsena minulla on ollut vastaavanlaisia oireita, mutta ne loppuivat teini-ikään mennessä. Nytkin ajattelin, että oireet loppuu ajan kanssa, mutta hulluksihan tässä tulee. Miehelläni on vaikea nukahtaa hyminääni, joten ollaan jouduttu välillä nukkumaan eri huoneissa. Työssäni kohtaan päivittäin paljon ihmisiä, joten saan kummaksuvia katseita.

Kaipaisin vertaistukea. Oletko käynyt lääkärissä oireiden takia, miten sinuun suhtauduttiin? Saitko apua? Otetaanko nämä asiat ylipäätään vakavasti aikuisilla? Olen vältellyt ajanvarausta terveyskeskukseen, sillä minua jotenkin hävettää olla vielä aikuisiälläkin tällainen.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/2 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy vaan lääkärissä, mitä noloa tuossa nyt on? Ei tuollaisia hermostollisia oireita/sairauksia pitäisi hävetä. Itsekin tykkään hyräillä, mutta en pidä sitä omituisena. Hyräiletkö siis jotakin laulua esim. vai ihan omiasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi