Maailmankaikkeus ja elämä ahdistaa
Me asutaan pyöreällä pallolla joka pyörii jossain mustassa aineessa muiden pyöreiden planeettojen ja tähtien kanssa. Kenelläkään ei ole varmaa tietoa mistä ne kaikki on tullut ja mitä ennen oli. Ja elämä on outoa. Ensin ollaan olematta, sitten yhtäkkiä ollaankin olemassa 80-100 vuotta ja sitten taas ollaan olematta. Ihmiset ei tiedä mistään mitään mutta silti täällä vaan ollaan.
Kommentit (15)
Eikös tuo ole vapauttavaa ja hauskaa. Ei tässä ole syytä, eikä muuta mieltä kuin minkä itse luomme. Ihmislaji on, virheistään huolimatta, ainakin ihanan kekseliäs ja utelias. Ja osaamme myös rakastaa.
Samaa olen miettinyt lapsesta asti. Tosi ahistavaa. Miksi mitään on? Mikä tän tarkotus on?
Välillä olen miettinyt, että ollaan jonkun tiedeprojekti :D
Muakin ahdistaa. Ja se että pitää kuolla.
Voitko tehdä asialle jotain? Et. Miksi siis turhaan stressata.
Ahdistuksen takia heikoimmat turvautuu uskontoon.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt lapsesta asti. Tosi ahistavaa. Miksi mitään on? Mikä tän tarkotus on?
Tarkoitus on se että ei ole tarkoitusta, luo itse itsellesi merkityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Muakin ahdistaa. Ja se että pitää kuolla.
Ja se että ihmisen toiminnan seurauksena maapallolla ei ehkä ole elämä kovin kauan mahdollista.
Mistä koko universumi tuli? Mitä oli sitä ennen? Pakko oli olla aineita, mutta mistä ne tuli?
Kun alkaa näin pohtimaan niin ymmärtää että kaikki tämä suuruus ja ihmeellisyys ei ole tullut tyhjästä.
Jumala on tämän kaiken luonut ja kun ihminen syntyy niin sielu elää ikuisuuden. Joko Jumalan kanssa tai ilman.
Lue Uusi Testamentti, tule uskoon Jeesukseen- Meidän Jumalaamme, joka rakkaudestaan meihin syntyi ihmiseksi ja koki kaiken ihmisyyden tuskan ja paljon enemmän. Sovitti syntimme jotta vain uskosta häneen saamme iankaikkisen elämän.
Uskossa ei tarvitse enää pohtia elämän päättymistä vaan saa riemuita elämän jatkumista Jumalan luona aina.
Uskomattomat elävät ikuisuutensa ilman Jumalaa. Se on helvetti. Kun Jumalan rakkaus on poissa.
Vierailija kirjoitti:
Jottta sodaat saaataisiiin loppumaaaan niin naisteen oliisi noustava ihmettelijään rooliistaa enemmmän hallitsijan roooliin.
Vierailija kirjoitti:
Ja saa siitä vielä jonkinlaisen rauhan. Olen kateellinen, itse en pysty uskomaan mutta en tiedä millä tän ahdistuksen saa häviämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja saa siitä vielä jonkinlaisen rauhan. Olen kateellinen, itse en pysty uskomaan mutta en tiedä millä tän ahdistuksen saa häviämään.
Varrmaan ahdiistuss johtuu osaaltaan siiitä että ei oleee milllä purkaaa taii käsitttää ha käsiitelllä kaikkkea kerrtynyttttä lastia. Ja ymmmärrys selityksiiineeen myötäautttaaa sopeuutumaaaan ja löyyytämäään työkaluuja niiiden käsitttelemiiiseksi.
Niin ollaan ja muista se ihme joka päivä ja elä sen arvoisesti.