Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TP:t viikolla19

09.05.2006 |

Tämä pino on meille jotka toivoimme pikkukakkosta ja nyt haaveemme on toteutuneet!

Kaikki kahden lapsen äidit pinoon!

tässä pinoa vaikka hiljaista onkin mutta jos jotain kuulumisia sais=)

Mulla tullut nyt vähempi kirjoiteltua kun Juho muuttunut niin itkuiseksi

=(

syytä ei vieläkään tiedossa,yöt menee onneksi hyvin ja siitä päättelinkin ettei se taida sittenkään huutaa hampaita joita ei siis edes näy vielä...

kauniit ilmat myös varmaat veroittavat palstailijoita ,mekin ulkoiltu paljon.

Tänään on jo tytön korvakontrollissa käyty ja putki edelleen korvassa,laitettu 1/05 ja MOLEMPIEN lasten korvat OK,katsoin varalta senkin kun kerran tuolla oltiin.

parikymppinen mieslääkäri arveli tosi omaperäisesti=):varmaan sillä vauvalla mahaa vääntää..joopa joo...

äityliini*siitepölyallerginen* ja Juho kohta 5,5kk

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on viikko vierähtänyt :)

Kun kotona on sairaita niin eipä tarvitse tekemisen puutetta valitella... miehen lisäksi myös eilen pikkuinen neitimme sai vesirokon ja on kyllä aika reppana! Varsinkin nukkuminen on todella katkonaista.

Kölli: laitanpa nyt meidänkin kiinteiden aloituksen eli aloitin kiinteet kun neiti 4kk 1 vko ja ihan vaan toivossa, että yöunet paranisi.

Vauva siis söi 2-3h välein. Aloitettiin tosi varovaisesti ja eka kuukausi meni max 1/2 purkkia päivässä ja yöunet ehkä vähän parani niin että heräilee edelleen 2-3h välein mutta välillä kelpaa tutin laittaminen suuhun. Nyt neiti 5kk 2vkoa ja syö purkin kasvista lounaaksi ja maistelee hedelmää iltapäivisin n. 1/3 purkkia, iltaisin yritän antaa velliä n. 1dl mutta usein jää juomatta ja imetän edelleen.

Viivi_: voi ei toi teidän tytön aivotärähdysjuttu :( Onneksi ei käynyt pahemmin!!!

Nyt maistuis lasiviiniä ja iltapala...

Vierailija
2/20 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käykääs päivittämäs tp-tiedot toisessa pinossa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE TP-ÄIDEILLE!

Muistelkaas aikaa vuosi sitten... aika moni meistä oli raskaana ja vasta yhden lapsen äiti. Nyt onkin hyvä sauma miettiä onko elämä muuttunut paljon,vähän vai ei ollenkaan?!

Oliko suurempi muutos saada eka lapsi vai tämä pikku kakkonen??

Mun mielestä suurempi muutos oli silloin kun esikoinen syntyi, kaikki oli niin uutta ja ihmeellistä :) Voi, että sitä aikaa oli pohtia vaikka mitä turhiakin juttuja... nyt olen itse rennompi ja vauva menee tossa mukana, onneksi on ollut kiltti/helppo baby. Suuri syy tähän on myös se, että ikäeroa on yli 3 vuotta ja esikoinen on tyttö, joka on tosi reipas, kiltti ja omatoiminen!

Mun kevyt linja " unohtui" tänään kun aamupalaksi oli jo pullaa, croisantteja, keksejä ym herkkuja. Lisäksi oltiin ravintolassa äitienpäivä lounaalla ja lopuksi naapurit toi tuliaisiksi säkin karkkia... ähkyä pukkaa :)

Rentoa sunnuntai -iltaa!

Vierailija
4/20 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään ei olla paljon ulkona oltu vaan juostu lääkärissä...

pikku neidillä on ollut kuumetta (37,5-38,8) kohta kaksi viikkoa ja kävin viimein näyttämässä pikkujätissä, mitään ei löytynyt vaikka otettiin veri ja pissa testit, hyvä niin! ja sokerina pohjalla... MIEHELLE tuli vuorostaan se vesirokko vaikka on kuulemma sairastanut lapsena?!

ja aikuinen mies se vasta sairas onkin :)

no esikoinen onneksi terve ja ihan innoissaan taas tarhassa, josta täytyykin lähteä neitiä hakemaan!

tulkaa muutkin laittamaan kuulumisia...viivi, hopoliini, minsku ja kaikki muut!!! palaillaan!

Vierailija
5/20 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä ei mitään ihmeempää ole touhuttu. Allergialääkkeitä kävin apteekissa vihdoin kyselemässä, ja ostin sitten niitä Lomudal- pipettejä. Ja oli kalliita; 14¿ 20kpl..Mut otin niitä, ku tiesin, et ne on hyviä! Suositelkaas muut hyviä silmätippoja/nenäsuihketta! Nenäsuihketta en ottanu, vaikka syytä olis..Mut inhoon, ku ne valuu vaan nieluun.

Onkos kellään kokemuksia niistä babybanz- aurinkolaseista? Olen miettinyt niitä kuopukselle, mutten vielä ole ostanut. Kai ne sitten pysyy päässä?!?

No, nyt partsille puhaltelee esikoisen kanssa saippuakuplia! Mitenköhän sais hyvän kupla-aineen, ideoita? En osannu oikeen kunnon sekoitusta tehdä, tulee vaan yks kupla kerralla..

Vierailija
6/20 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin ilmoittaudun jonon jatkeeksi... eilen etsin pinoa, mutta kun ei löytynyt en jaksanut aloittaa (täytyy tunnustaa, vaikka pikkaisen nolottaa laiskuuteni)...

Me käytiin tänään korvatulehduksen jälkitarkastuksessa, ja hyvin näkäiset tärykalvot oli kuulemma! Mutta meillä ollaan kanssa muuten kipeinä, pientä kuumetta ja räkää... Sitten meillä sai niklas allergialääkkeet joita kokeillaan nyt että auttako. Niklas aivastelee, hieroo silmiään ja nenä valuu kirkasta " vettä" , joten allergiaa epäili minä sekä lääkäri ja nyt kokeillaan lääkettä jos auttaisi.

itse sain myös lääkettä, mutta ei voida kummatkin aloittaa samaan aikaan, kun muuten niklas saa " yliannostuksen" kun tulee maidon kauttakin sitten. Lääkeen nimi oli aerius (kummallakin siis samaa). Mä aloitan sitten jos niklaksen lääke ei auta sille, mutta muuten olen ottamatta ettei saa liikaa.

Taidetaankin kaikki olla allergisia siis (me äidit)!

Sitten toinen tapaus... Meillä kävi tänään kamala juttu sellossa. oltiin just tultu ja mies otti rattaita takakontista. tyttö seisoi auton vieressä (sivussa siis). mies paiskasi takaluukun kiinni kaikella voimalla (meidän takaluukun saa vielä aika voimakkaasti paiskata että menee kiinni, kun siinä on se " pumppu" ) ja tyttö olikin just siirtunyt siihen viereen ja se pamahti sen päähän. Tuloksena reikä päässä ja verta kaikkialla vaaleissa hiuksissa. Aika äkkiä sain autosta etsittyä puhtaan paperin ja sillä painettiin päätä ja mentiin vauhdilla apteekkiin, jossa putsasivat haavan ja lähdettiin lääkäriin. Itse säikähdin ihan älyttömästi (kammoan verta), ensin vaan toimin nopeasti, mutta kun pysähtyi apteekissa ja ajttelin niin aloin ihan tärisemään... Ja arvatkaa mikä huuto tytöstä kuului! siis sitähän sattui ja sitten kun se tajusi että tulee verta (joutuu aina paniikkiin nähdessään ihan pienen hieman punottavan haavan).

sairaalan ensiavussa putsasivat taas ja laittoivat teipeillä kiinni (haava oli mennyt jo itsestään aika nätisti kiinni) ja aivotärähdyshän tytöllä on kans. Nyt valittaa koko ajan pään särkyä (pitää puhaltaa päähän koko ajan) ja on aika poissa oleva, mutta vielä ainakin ihan järjissään. yöllä pitää herätellä kuulemma pari kertaa ja katsoa onko ihan " normaali" .

Tää on toinen kerta kun tytöllä tulee reikä päähän... ne alkaa varmaan kohta epäillä että pahoinpidellään sitä! Eka kertakin tuli isin kanssa " leikkiessä" . Ne riehui ja tytön pää osui seinän kulmaan ja tuloksena sama ruljanssi, ilman aivotärähdystä ja silloin haava liimattiin. nyt ei onneksi tarvinnut.

Että sellaista meillä tänään!!!

ja sitten vielä niistä kuukautisista. Mullahan oli ensimmäiset viime kuussa, silloin oli jotain puhetta niistä. Nyt tuli tasan 28 pv:n kierto ja uudet. Ihme että heti tuli näin säännölliset minusta! Mutta kyllä tää on kurjaa... no nyt ovat jo onneksi loppumaan päin!

Tyttö lähtee huomenna tätinsä kanssa serkkujen luokse kylään, jos ei nyt siis yön aikana pahene. ja onneksi matkaan lähtee oma sairaanhoitaja, täti kun on ammatiltaan sh.

no eipä sitten muuta tällä kertaa, huomisiin!

viivi

Vierailija
7/20 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on ollut Viivillä vilskettä päivässä..Meidän poitsu kans tänään sisälle tullessa kaatui tuolla rapussa..Oli joku tyhjentänyt puoli hiekkalaatikkoa siihen hissin eteen, poika tuli juosten ja liukastui, lensi suoraan selälleen ja kolautti pään siihen kovaan lattiaan.. =( Kauhea huuto, ISO kuhmu ja pieni verinaarmu päässä..Ihan normaali oli illan, joten ei kai (?) aivotärähdystä. Ja hetken kuluttua sähläs partsilla jotenkin, istui korkeahkossa muovisessa lelulaatikossa, jonka kanssa kaatui taaksepäin. Ei kokonaan maahan asti, vaan jäi nojaamaan lasten tuoliin. Jotenkin sopivasti se lelulaatikon reuna oli kaulaa vasten ja lastentuoli niskaa vasten, oli poika semmosessa kuristusasennossa jumissa siinä! Aika hurjan näköistä, onneksi olin vieressä ja sain heti nostettua pois siitä. Että täällä on myös sattunut..Ja lisäksi 1,5v serkkupoika istahti neidin pään päälle! Siinäkään ei mitään käynyt kuitenkaan. Jospa huominen olisi hieman rauhallisempi! =)

Mulla myös ollu yhet menkat n. 5 viikkoa sitten. Sen jälkeen ei ole kuulunut (enkä ole kaivannutkaan..), eiköhän se ole ihan normaalia, että on noin epäsäännölliset vielä, kun imetyskin päällä?

Vierailija
8/20 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

arska paistaa ihanasti jo nyt aamulla=)

eilinen shoppailu piristi mua älyttömästi,olin pois kotoa klo 16:45-20,eka hierojalla ja sitten shoppailemassa siellä Keskisen kyläkaupassa,tosiaan kyläkauppa,on niin iso ettei meinaa löytää sieltä ees mitään...

paranemista sairaille!!!meillä kaikki sairastaneet vesirokon paitsi Juho ei.

Tytölle se tuli 7kk iässä,miehelle 20-vuotiaana(oli tosi sairas) ja mulle 10-vuotiaana.

Allergiaa löytyy joo ja aloitin Alzyr lääkkeen kun en lypsä enää.

Lypsin sunnuntaina kun tunsin rinnoissa jotain kihelmöintiä ja samalla katoin tuleeko mitään niin 30 ml tuli ja 4pv taukoa,torstaina kans lypsin ja oli 3pv taukoa ja tuli 60 ml että eipä paljoa tule enää.

kuppikoko taas sama kuin ennen raskautta(pieni,miehen harmiksi heh heh)>>kärpäslätkät heh

äitienpäivä lähenee ja laskin että jo mun VIIDES äitienpäivä ja nyt kaksi nuppua!!!!

äitiliini ja Juholiini=)

Vierailija
9/20 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan taas oltu hereillä jo vvähän vaille kuudesta asti... vaikka yöt menee meillä paremmin nykyään niin aamut ovat aika aikaisia... ja viime yönäkin kyllä herättiin 4 kertaa, että en nyt tiedä menevätkö niin loistavasti vieläkään?!

Siis olisiko se vetämättömyys ja väsymys voinut johtua kuukautisista? Mä en enää edes muista mitä " oireita" mulla niistä ennen tuli, paitsi vatsakipu! Mutta nyt kun menkat loppui niin piristyin muutenkin!

ÄITILIINI! minkälainen se " kyläkauppa" on? onko sellainen että kannattaa pidemmältäkin tulla? ollaan joskus mietitty, että olisi kiva käydä, ja sinnehän voisi lähteä sitten kesälomalla. Onko siellä päin mitään muuta, mihin kannattaisi samalla reissulla mennä?

Mullakin 5. kerta tämä äitienpäivä, vaikka meidän tyttö taisi olla äitiliinin tytärtä vuoden nuorempi jos oikein muistan. Mutta meillä tyttö syntyi viikkoa ennen äitienpäivää, niin oli sekin sitten heti siinä!

Sitten HOPOLIINILLE ja muillekkin kiinnostuneille. Meillä on nuorimmalla babybanzit, ja hyvät ovat. Niklas nyt itse ei niitä " rakasta" , mutta ovat kyllä kätevät ja hyvät, kun ei saa niitä revittyä ja ei ne sitä häiritse muuta kun silloin kun ne laitetaan. Lasit ovat vaan niin tummat, etten ikinä näe nukkuuko se vai onko hereillä. Samoin musta lasit tulevat aika lähelle silmiä, mutta kyllä ne paremmat ovat kuin tavalliset lasit vauvalle.

Vanhemmalle lapselle en niitä laittaisi, mutta jos on poika niin silloin. Tai itse ainakin kuvittelisin, että jos on enemmän hiuksia niin eivät ole niin kivan tuntuiset päässä ja kätevät. Joten tolle 4v tytölle en niitä hommannut, vaan hänellä on tavalliset aurinkolasit.

Ja jos muuten aiot ostaa kannattaa käydä täällä katsomassa: http://www.esunproof.co.uk/

sieltä saa lasit, kotelon + postituksen vähän alle sen hinnan kuin suomesta pelkät lasit kaupasta.

Kyllä suomi on kallis maa...

Tilasin juuri jenkeistä yhden aivan ihanan mekon tytölle ja postikulut ovat saman verran kuin suomen sisäiset ja he tuovat vielä mekon kotiovelle! Mä en voi käsittää sitä, että posti on niin paljon kalliimpi! joskus olen jotain muutakin tilannut ulkomailta ja niissä on todella halvemmat postikulut kuin suomen sisäisissä posteissa...

No, pakko kai alkaa mennä herättelemään tota aivotärähdyspotilasta, kun se vaan nukkuu, nukkuu ja nukkuu, vaikka aina muulloin on herännyt seitsemältä viimeistään!

viivi

Vierailija
10/20 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiville vielä:

Keskisen kauppa on iso kauppa jossa on sekä tavarapuoli että ruokapuoli jonne rakentui se hotellikin.

Vesa laajentaa sitä koko ajan ja se on tosi iso kyllä.

Sinnehän tulee tosi kaukaakin ihmisiä ostoksille mutta mä sanoisin ettö PELKÄSTÄÄN Keskisen takia EI kannata tulla sinne koska monilla on väärä mielikuva että KAIKKI siellä on halpaa,se ei ole totta MUTTA osa tuotteista on tosi halpoja ja siellä on usein tosi hyviä tarjouksia ja ne kannattaa silloin ostaa.

Mutta kannattaa siis katsoa että mitä mikäkin maksaa kun jotkut vaan haalii sieltä kaikkea luullen että jokainen tuote on halpa!

Keskisen lisäksi kannattaa Viivi tulla MEILLE KYLÄÄN =) heh

me asutaan 6km Keskiseltä jos ketään kiinnostaa=)

Etelä-Pohjanmaalla on Seinäjoella(55km meiltä) paljon kauppoja,ravirata jos siitä on kiinnostunut ja mitähän vielä,Alavudella on kaunis kirkko=),hyvä uimahallli*mainostaa kovasti*=)

Vierailija
11/20 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saatais lisää juttua ketjuun! =)

Meillä tuo esikoinen saa tänään poikkeusluvan valvoa päikkäriajan. Huomenna aamuna, kun lähetään sinne Saksaan, niin lähtö on jo klo 5.00..Ja poika kun on viimeaikoina iltaisin kukkunut kymmeneen asti, kun on nukkunut päivisin. Vaikka tarvii ne päiväunet edelleen, on muuten iltapäivästä jo ihan sippi. Ottakoot sitten pikku tirsat vaikka sohvalla, jos siltä tuntuu.

Ja neitiä kokeilen alkaa enemmän nukuttaa sisällä päivisin. On tähän asti nukkunut vaunuissa, mutta nyt viime aikoina ne unet ulkona on ollut niin pieniä pätkiä. Ja eilen ku oli nukkunut 20min ulkona, heräs, otin sisälle ja nukutin uudelleen viereen sänkyyn, niin nukkui kerran heräten vielä 2,5 tuntia! Ja ulkona ei tosiaan nuku ku 30-40min. nykyään..

Viiville voisin vielä kommentoida kysymääsi tuolla..Eli ruokailusta. Tuo meidän esikoinen on ollut myös sillä -10 käyrällä ja vauvana neuvolasta sanoivat, että pitää lisätä öljyä ruokaan, että kasvaa paremmin. Lisäsin pari kertaa, sitten en jaksanut läträtä sen kanssa (kun syötiin purkkiruokia..). Ihan tasaisesti on kuitenkin kasvanut. Ja koko ajan tasaisesti OMALLA käyrällään. Lapset on niin yksilöitä tuossa asiassa! Älä ota turhaa stressiä, kyllä se poika syö sen, mitä tarvitsee!! Tiedän, että tuo on helpompi sanoa kuin tehdä..Vieläkään kolmessa vuodessa en itse ole sitä niin sisäistänyt. On välillä hiukka stressaavaa, kun poika elää päivän parilla leipähaukulla ja maitolasilla..No ei ehkä ihan, mutta ei paljoa puutu..Ja kasvaa silti! Vyö piti kyllä käydä ostamassa, kun ei tahdo löytyä housuja, mitkä pysyy ylhäällä! Ei ole samaa ongelmaa äidillä, ei todellakaan.. =)

Vierailija
12/20 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina mä lupaan, että nyt alan ahkerammin kirjoitella, ja aina se jää....Nyt mä oon jääny ihan koukkuun huutonettiin, ja kaikki se vähä aika mitä koneella ehtii olla, tuntuu menevän siellä...Eikä siinä tunnu olevan mitään järkeä, postimaksut on Suomessa järkyttäviä, kuten joku aiemmin kirjoittikin!

Olipa Viivillä kamala kokemus, toivottavasti tyttö on jo kunnossa!

Nytkään ei aikaa paljon ole, poika herää milloin tahansa, joten kysyn teiltä nopeesti...

Että milloin ootte alottaneet kiinteät ja kuinka nopeeseen tahtiin? Siis kuinka pian oli säännöllisiä aterioita, iltapuurot ym? Meidän poika tulee maanantaina sen 4kk ja mietin kovasti mitä teen. Melko varmasti kuitenkin odotan vielä neuvolaan, mikä reilun viikon päästä, eli poika on sillon 4kk ja 1vko. Poika on aina syönyt paljon ja usein, joten oonko mä sitten niin pöhkö, etten näe tässä tilanteessa mitään outoa vai mitä nyt pitäis tehdä ja ajatella...? Kun poika on aina syönyt päivisin 2h tunnin välein, jos joskus sattuu sellanen ihme, että väli on esim. unien takia pisempi, syö saattaa sitten syödä parikin kertaa peräkkäin tai jotain. Anopin mielestä varsinkin poika on kuitenkin koko ajan tissillä, ja se on hokenut jo 2 kuukautta, että kauravelliä vaan...Ennen poika on kuitenkin nukkunut yönsä yleensä kahdella syötöllä, nyt syöttöjä on 3-5 yössä. Yleensä 4, puolen yön jälkeen siis 2 tunnin välein. Aamusta jaksaa sitten 6-9 ilman maitoa. Mun äiti, anoppi ja pari kaveria hokee koko ajan että pitää alottaa kiinteät. Mä ite oon ihan kahden vaiheilla mitä teen.

Tytölle siis alotettiin 3kk 3 vkon iässä, kun söi tunnin välein ympäri vuorokauden, nyt mä niin toivoin että pääsis vähän pisemmälle, musta kun niiden soseiden kanssa kerkiää sotkea myöhemminkin, olin ajatellut joskus kesäkuussa aloitella maistelemaan, eli siinä 5kk iässä. Mutta pitäiskö aloitella jo nyt? Paraneeko ne yöunet siitä? Miten teillä on mennyt? Tytöllä yöunet kyllä sikäli parani, että ei syönyt enää niin usein, mutta sitten otti mahasta niin, että ähisi niitä öisin, joten ei se ainakaan mun yöunia parantanut - ja senhän takia nuo nyt mua hopottaa ne soseet alottamaan, että saan edes joskus nukkua...

Jaahas, pitää taas mennä...

Kölli

P.S. Mullakin on tosi paha siitepölyallergia, alkuviikon olin ihan poissa pelistä. Miehen piti olla yks päivä pois töistä kun musta ei kerta kaikkiaan ollu mihinkään...tylsää olla sisällä, mutta en uskalla enää riskeerata, kun lääkkeet vähän auttanut..Sain siis silmätippoja ja nenäsumutetta nyt kun imetän.

Vierailija
13/20 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOPOLIINILLE ENSIKSI, meillä poika syö kyllä hyvällä ruokahalulla, mutta silti on näköjään hoikanpuoleinen. ja onhan se oppinut liikkumaan aika varhain, että sekin verottaa painoa jonkun verran varmasti.

Päätin jo etten aio stressata asiasta (odottakaa vaan... yöllä se kuitenkin alkaa, vaikka mitä päättäisin!), mutta puurot ainakin aloitetaan nyt aamuin illoin.

Meillä on muuten sama ongelma pojalla, housut ovat aina liian löysät, yhdet lindexistä ostamani housut jopa meinaavat tippua koko ajan, vaikka meiltäkin löytyy vauvojen pömppömaha...

ELI, käytiin siis tänään neuvolassa.

Mitat oli 72cm ja n. 9,1kg, eli hoikan puoleinen poika kuulemma. Muuten kehui poikaa niin kun osasi jo melkein kontata. _Ja oli muutenkin sitä mieltä, että vaikuttaa ikäistään vanhemmalta jotenkin. ja olen kyllä samaa mieltä, ei tyttö ollut ollenkaan näin " ison" oloinen 6 kk iäsä.

ÄITILIINI: eikö sielläpäin ole mitään lasten " maailmoita" /huvipuistoja/eläinpuistoja? tai jotain kivaa tekemistä lapsille/lapsiperheille?

Viivi

Vierailija
14/20 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä aloitettiin kiinteät vähän yli 4kk juuri sen takia kun syömisrytmi alkoi olla niin tiheää ja öisin heräili todella usein. Heti ei auttanut tilannetta, mutta nyt on parantunut jo huomattavasti.

meillä aloiteltiin ihan pienillä makuannoksilla, ja meillä nyt oli muitakin mutkia matkassa, mutta neuvoisin aloittamaan hitaasti ja puurot yms. sitten vasta myöhemmin.

esimerkiksi meillä aloitellaan nyt vasta puuroja ja poika on 6kk. Ainakaan kotimaisia viljoja ei paljon aikaisemmin edes suositella.

Jos minä olisin sinä niin aloittaisin ehkä jo kiinteät, mutta vaikka vasta se neuvolan jälkeen kun olet heiltä saanut hyviä neuvoja. Koska jos tuntuu, että vauva syö todella usein, niin ehkä hän kaipaisi jo tuhdimpaa ruokaa ja sitten sinunkaan ei tarvitse istua koko ajan " tissi vauvan suussa" . Mua ainakin henk. koht rassasi se kovasti...

Mutta jokainen tietysti tekee niin kuin parhaaksi tuntuu, itsestä ainakin tuntui hieman haikealta aloittaa kiinteät, mutta näin jälkikäteen ajateltuna se oli kyllä ainakin meille parhain ratkaisu.

Ja kiva kuulla sinusta!

Viivi

Vierailija
15/20 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös mennään silmätippojen ja nenäsumutteiden varassa! On outoa, kun kahteen kevääseen ei ole ollut mitään, kun olen raskaana ollut (viime keväänä alkuvaiheessa, kaksi vuotta sitten loppuvaiheessa). Täytyy kyllä sanoa, että on ollut joskus pahempiakin oireita, nyt joten kuten pärjää noilla paikallisilla lääkkeillä.

Köllikö tuossa juuri edellä kyseli kiinteistä! Täällä kun juuri maanantaina aloiteltiin:) Jotenka ihan en osaa vastata tuohon yöuniin vaikuttamisesta, koska vasta ollaan syöty niin vähän. Mutta kun maanantaina aloiteltiin perunalla, niin annoinkin sitten jo eilen (keskiviikkona) illalla desin peruna-porkkana -velliä, koska meillä yöaikainen syöminen lisääntyi. Ja taisi kyllä yksi syöttö yöllä vähemmän ollakin. Luulisin ainakin, öisin vaan niin puoli unessa syöttää, että välillä ei kyllä tajua maailman menosta mitään. Ja niin, ensi maanantaina tulee 6kk ikää.

Viiville Keskisistä! Pari kertaa ollaan käyty siellä, kun kavereitten mökki aika lähellä (no, tunnin ajomatka). Yksi kesä kun siellä käytiin, niin käytiin myös Ähtärissä. Ei sekään ihan siinä lähellä ole, joutuu ajeleen kyllä vähän, mutta jos haluaa reissuun muutakin lisää.

Se Keskisen kyläkauppa on kyllä melkein pieni kylä! Tai ainakin pienen kylän kokoinen alue!

Me ollaan likkojen kanssa menossa kesäkuun alusta myös Keskisille ja mennään juuri sinne yhden kaverin mökille sen jälkeen. Saunotaan ja uidaan ja grillaillaan ja avataan parit siiderit ja juorutaan:) Miehet saavat jäädä lasten kanssa kotiin. Se on sellainen " äitien virkistyspäivä" :)

Kyselen vielä, kun joku aikoja sitten mainitsi Sea Lifen tai muun vastaavan, kun puhuttiin kesälomapaikoista. Niin tietääkö joku missä se on ja millainen?

Aurinkoista loppupäivää! Toivottavasti kyllä pian tulee sade, niin päästäisiin hengittämään raitista ilmaa!

Niiskuttava, aivasteleva ja tukkoinen Minsku

Vierailija
16/20 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sealife on lintsillä. Ja on ihan kiva!! Poika oli 2v, ku viimeks käytiin ja tykkäs kovin! Siellä on mm. semmonen tunneli, johon pääsee kävelemään. Yläpuolella on sitten valtava hai- ym. kalaallas. Suosittelen! =)

Minsku.S:

Kyselen vielä, kun joku aikoja sitten mainitsi Sea Lifen tai muun vastaavan, kun puhuttiin kesälomapaikoista. Niin tietääkö joku missä se on ja millainen?

Vierailija
17/20 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koirani sairastui syöpään=`(

hänet leikataan vielä kerran ensi viikon keskiviikkona,ikää on jo 13v,asuu isäni luona,pelottaa...itkettää,mun rakas nuppu joka tuli 8-viikkoisena pentuna ja mahtui mun kämmenelle..

ei mahdu päähän muuta,laitan vaan Juhon uusimman taidon:

Juho keksi että toisenkin kyljen kautta pääsee mahalleen...

äityliini ja tiibetinspanieli Roope mielessä+Juho 5,5kk

Vierailija
18/20 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt nolottaa kun ei mitään järkevää tullut mieleen silloin=)

tottahan täällä jotain on eli ÄHTÄRISSÄ, 30 KM Alavudelta on Ähtärin eläinpuisto ja Santerin Seikkailumaa ja siellä on hyvä kylpylä-hotellikin-

Alahärmässä(jonne täältä kyllä matkaa) on Power Park,huvipuisto ym.

no,siinä ne mitä nyt tuli mieleen=)

Vierailija
19/20 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin tässä vaan:

TAAS PERJANTAI!!!

päätä särkee ja poju karjahtelee miehekkäästi,nostan vaan meijät etusivulle ja meitä jakaantuneita TP:itä kyselläänkin=)

koirani kohtalo surettaa vieläkin,kunpa saisi kauan lisäaikaa vielä...

hyvää äitienpäivää!!!jo nyt toivotan!

äitiliini kera Juhon 5,5kk

Vierailija
20/20 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas yritän parantaan tapani ja pinoudun ja kahtena päivänä peräkkäin =)

Äitiliinille jaksamista, lemmikin menetys on kova paikka!

Ja kiitos teille ketkä vastasitte siihen kiinteitten aloitus-juttuun. Täytyy nyt vähän kattoa ja miettiä tosiaan. Tuntuu että oma pää menee ihan sekaisin, kun nykyiset suositukset on tosiaan se 6kk ja sitten vieressä äiti ja anoppi ei ymmärrä, ei millään että miten vauva voi muka pärjätä 6kk pelkällä maidolla ja hosottaa koko ajan sitä " kauravelliä vaan" , anoppi siis varsinkin. Joo, ja kauravellillähän niitä kiinteitä nyt ei ainakaan aloiteta =)

Niin, siis suosituksethan on suosituksia, ja mun mielestä pitää mennä omaa järkeä käyttäen ja lastaan (ja itseään ja omaa jaksamistaan) kuunnellen eteenpäin. Jos jollain riittää maito ja vauvan syömisrytmit pysyy muutamassa tunnissa eikä se tunnu raskaalta, niin mikäs siinä sitten. Mutta tosiaan kun esikoinen aikanaan söi 1h välein ympäri vuorokauden niin ei siinä tullut enää mieleenkään että vielä 2 kuukautta pakko mennä näin, kun suositukset niin sanoo...Nyt en sitten tiiä, kun tosiaan vertaan tuohon, että eihän tää tilanne nyt tuollainen ole kuin silloin, mutta tiheesti poika syö kuitenkin.

Huh kun väsyttää, nukahtais nyt tuo tyttö niin pääsis itekin pitkäkseen, vielä kun poikakin nukkuu. Se on taas perinteiset että kun tuo yks lakkaa riekkumasta sängyssään, pojalla on nälkä ja se herää...

Onpa muuten kurja, kun meillä ois huomenna leikkimökin pystytystalkoot, se pitäis siis maalatakin, ja tietenkin sataa sitten huomenna. Sadetta mä oon kyllä oottanu, että siitepölyt vähän häviäis, mutta pitääkö se sit just huomenna sataa, kun kaikki on tulossa talkoisiin....?! =(

No, mukavaa äitienpäiväviikonloppua kaikille!

Kölli