Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko add / adhd ihminen toimia psykologina, opettajana tms?

Vierailija
07.11.2018 |

Hei,
mitä te addit ja adhdt täällä palstalla teette työksenne? Itselläni add ja olen kiinnostunut todella paljon psykologiasta ja haluaisin sitä myös päästä opiskelemaan. Sisäänpääsy on kuitenkin suuri urakka ja olisin kiinnostunut jos täällä on muita kellä kokemusta? myös esim opettajan työ ja vastaavat kiinnostaa. Saa myös kertoa muista kuin näistä! Kiinnostaa ylipäätään mihin te olette päätyneet työskentelemään.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut adhd-psykologin työssä, ja täytyy kyllä sanoa, että minusta hänelle ei ainakaan psykologin työ sopinut. Hänen työskentelynsä potilaan kanssa oli niin poukkoilevaa, ettei siinä ollut mitään vahvaa punaista lankaa. Hän ei edennyt potilaan analysoinnissa mitenkään suoraviivaisesti ja analyysi jäikin täysin vajaaksi ja hajanaiseksi ja oli siksi potilaalle hyödytön.

En tiedä johtuivatko nuo puutteet adhd:stä, mutta psykologi nyt kuitenkin sattui kertomaan, että hänellä on adhd.

Vierailija
2/10 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuo on kai meille melko yleistä, että siitä adhdsta varmaan osittain ainakin johtui.. 

Lisää kokemuksia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd vaarantaa potilaan tai oppilaan turvallisuuden.

Vierailija
4/10 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse add-opettaja, ja työ kuormittaa valtavasti. Työpäivän jälkeen olen täysin uupunut. Välillä myös 45min oppitunnin jälkeen on pakko mennä opehuoneeseen vetämään henkeä kun tuntuu, että pää on ihan levällään.

Pitää pitää tarkasti kirjaa ihan kaikesta, etten unohtaisi asioita. Työssä on jatkuvasti muutoksia, ja jokainen päivä on erilainen. Suunnitelmia pitää muuttaa jatkuvasti ja joustaa vaikkapa sijaiseksi toiseen luokkaan oman oppitunnin ohessa. Tämä kaikki vie paljon voimia.

Vierailija
5/10 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noin siis oikeasti? Olen miettinyt kun seillä psykologian sisäänpääsy kriteereissä oli jotain siitä että kun kyseessä on myös alaikäisten ihmisten kanssa työskentelyä niin ainakaan rikosrekisteriä tms ei saa olla. (luonnolisestikaan...)Mutta onko niin että add/adhd on myös jonkinlainen potilasta vaarantava seikka. 

Vierailija
6/10 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joillain tietämilläni psykologeilla myös mt diagnooseja. Kaikki ei tee potilaiden terapointityötä.

Vierailija
7/10 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi jotkut ns normaalit psykologit, psykiatrit, lääkärit jne on ilman häiriöitäkin ammattitaidottomia tai vaarallisiakin. Riippuu henkilöstä.

Vierailija
8/10 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko noin siis oikeasti? Olen miettinyt kun seillä psykologian sisäänpääsy kriteereissä oli jotain siitä että kun kyseessä on myös alaikäisten ihmisten kanssa työskentelyä niin ainakaan rikosrekisteriä tms ei saa olla. (luonnolisestikaan...)Mutta onko niin että add/adhd on myös jonkinlainen potilasta vaarantava seikka. 

Psykologina ja spykoterapeuttina saa olla ihan millainen tahansa. Johan joku aika sitten tv:ssä kaksi itse sairastavaa keroivat, että ei vaikuta työhön. On vaan etu.

Vierailija
9/10 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri oli televisiossa psykologi, joka kuulee ääniä. Ei haittaa luennointia jne.

Vierailija
10/10 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD ei tee kenestäkään huonompaa psykologia tai opettajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän