Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

laskin et maksan ammattiliitolle 600 e vuodessa... en mistään. Ne mitään meidän puolia osaa pitää ja Talentia kyseessä

Vierailija
05.11.2018 |

höpö höpö liitto. Taidan erota. Kerran vuodessa saan ostaa täytekakun talentian piikkiin. Palkkoa nuo ei ole saaneet nostettua

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä kyllä maksa kuin puolet tosta, koska jäsenmaksu on verovähennyskelpoinen ja siitä puolestakin on 100-150 euroa työttömyyskassan osuutta.

Vierailija
2/14 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutko omista ay liikkeiden neuvottelemista ehdoista ensin? Kokeilisit miltä väitteesi oikeasti tuntuu kuvittelun sijaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän liittoon ole pakko kuulua. Liity vain oman liittosi kassaan.

Vierailija
4/14 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän liittoon ole pakko kuulua. Liity vain oman liittosi kassaan.

Ei ole pakko kuulua, mutta kun kaikki muut kuuluvat ja sinä et, tulee työpaikalla tukalat oltavat muiden työntekijöiden painostaessa liittymään.

Vierailija
5/14 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan itsestä, työstä, firmasta ja omasta asemasta siellä töissä kannattako kuulua liittoon vai riittääkö pelkkä kassan jäsenyys. 

Jos on vaikka laatupäälikkö/inssi niinkuin mieheni niin ei tarvitse kyllä liittoa mihinkään. Itse neuvottelee palkkansa ja tekee töitä just niin paljon kuin tarvitsee että hommat hoituu ja on vapaus tulla ja mennä myös oman aikataulun mukaan ja mahdollisuus etätöihin ym ym.

Vierailija
6/14 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painostaminen tuskin on laillista. Eikö Suomi ole vapaa maa ay-väen mielestä?

Vierailija
7/14 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kattavan lakipalvelun viedessäni irtisanomisen hallinto-oikeuteen. Voitin jutun ja sain mukavan vähän yli 20 000 e korvauksen. Ilman ammattiliittoa olisin tuskin tähän ryhtynyt.

Vierailija
8/14 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tämä painostus nyt on olevinaan. Liity tosiaan vain oman liittosi kassaan.

Vierailija
9/14 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se Talentia onkin ihan hp liitto:D Erosin siitä jo heti parin vuoden jälkeen. Ei kiinnosta maksaa kenenkään sisäpiirin matkustelusta kun ainakin Oulun alueella Talentialla on oma pikkuporukka, jotka matkustelevat keskenään. Matkoille ei edes mahtunut mukaan kun yritti ilmoittautua kun paikat oli jo menneet näille keskenään kavereille. Ja Talentia ei todellakaan saa ajettua mitään työntekijöiden asioita. Säikkyjen kukkahattutätien liitto.

Vierailija
10/14 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painostaminen tuskin on laillista. Eikö Suomi ole vapaa maa ay-väen mielestä?

Hehheh. Kyllä kommarit painostaminen osaa.

Vierailija
11/14 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman liittoja ei olisi lomia eikä saisi sairastaa ei voisi edes neuvotella omia etujaan. Miksi kukaan neuvottelisi asioista joita saisi otettua väkisin ellei olisi jotain vastavoimaa. Liitottomuus näkökantana on edullinen ainoastaan sille joka haluaa hyväksikäyttää työntekijöitään. Suomessa liitot neuvottelevat alakohtaiset edut myös liitottomille. Liitto on kyllä joustanut viimevuosina eduista,  mutta ek on se josta on haittaa työntekijälle vaatiessaan ettei palkkoja koroteta aja kokoomuksesta joka sanoo ettei jakovaraa ole, eikä pari satkua riitä tähän. Liittojen vastustaminen ei ole koskaan minkäänlaiselle työntekijälle järkevää. Ongelma on se ettei ihmiset ymmärrä liiton merkitystä, koska he ottavat liittojen neuvottelemat edut itsestäänselvyyksinä. Tässä asiassa moni on ampumassa itseään lahjakkaasti nilkaaan, sellainen toiminta ei povaa kovin tehokkaita omia sopimisia työnantajan kanssa.

Ja ei ei minulla ole mitään syytä puolustaa liittoja, minulla on henkiläkohtaisesti ollut omia erimielisyyksiä liittojen kanssa. Minusta on vain koomista katsoa kuinka työntekijät vastustavat itselleen parasta vaihtoehtoa ihan kiimassa ymmärtämättä omaa etuaa asian suhteen. Ihminen ei ole kovin viisas kuvitellessaan että muutaman satkun säästö olisi jotenkin työehtoja suurempi asia. Typeryys jaksaa aina yllättää.

Vierailija
12/14 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luovutko omista ay liikkeiden neuvottelemista ehdoista ensin? Kokeilisit miltä väitteesi oikeasti tuntuu kuvittelun sijaan.

Ne ehdot on kyllä kirjattu työehtosopimuksiin. Ei niistä luopuminen onnistu

.

Vierailija
13/14 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loimaan liitosta saa myös lakimiespalvelut

pienellä lisärahalla

Vierailija
14/14 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole liittoon kuulunut, enkä kuulu. Ihan itse olen omat työsopimukseni neuvotellut, ja itse olen omat riitani riidellyt. Loimaan kassaan kuulun, mutta se ei taida mikään ammattiliitto ollakkaan.