Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa rajoitus että luottokortti käy vain Suomessa?

Vierailija
05.11.2018 |

Jos siis laittaa tämän rajoituksen omalle kortilleen, niin voiko kuitenkin esim. verkko-ostoksen naputella vaikka Saksassa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita pankkiisi ja kysy että mitä tarkoittaa.

Vierailija
2/13 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että pankki voisi tämän laittaa omille sivuilleen, ettei tarvitsisi soitella.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole näemmä yksin tietämätön.

Vierailija
4/13 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä voi lähteä ettei koske maksamista netissä. Eli ulkomailla voi maksaa netissä kortillaan.

Voit soittaa pankkiisi, mutta tuskin ensimmäinen vastaaja edes tietää vastausta.

Vierailija
5/13 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siis laittaa tämän rajoituksen omalle kortilleen, niin voiko kuitenkin esim. verkko-ostoksen naputella vaikka Saksassa?

Jos naputtelet Saksassa suomalaiseen verkkokauppaan, niin silloin käy. Mutta jos yrität ostaa Saksalaisesta verkkokaupasta, niin ei onnistu.

Vierailija
6/13 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksurajoitus ei koske nettimaksamista miltään osin, vaan kortin käyttöä maksupäätteellä tai rahan nostamista.

Vierailija
7/13 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksurajoitus ei koske nettimaksamista miltään osin, vaan kortin käyttöä maksupäätteellä tai rahan nostamista.

Itse asiassa saattaa vaikuttaa. Mulla on jokunen maksu hylkäytynyt, kun on kortinkäyttöalueeksi määritelty Suomi. Esim. Spotifyn maksu ei tainnut mennä läpi.

Vierailija
8/13 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa saattaa vaikuttaa. Mulla on jokunen maksu hylkäytynyt, kun on kortinkäyttöalueeksi määritelty Suomi. Esim. Spotifyn maksu ei tainnut mennä läpi.

Minulla kyllä Spotify veloittuu normisti joka kuukausi, vaikka on rajattu käyttöalue muuten.

Vierailija
9/13 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nordealla on  omissa asetuksissaan erikseen nuo maa-rajoitukset ja sitten internetkäyttö.

Vierailija
10/13 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla kyllä Spotify veloittuu normisti joka kuukausi, vaikka on rajattu käyttöalue muuten.

Voi olla sitten joku muu palvelu. Mutta huomasin, että joku maksu meni läpi vasta kun muutin kortin käyttöalueeksi maailma, ja maksun jälkeen sitten taas muutin rajauksen takaisin.

Vierailija
11/13 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet Suomessa ja Suomessa maksat, niin pitäisi maksamisen onnistua.

Vierailija
12/13 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä just että voi käyttää vaan suomessa.

Vierailija
13/13 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitä just että voi käyttää vaan suomessa.

Eli että jos on maarajoitukset laitettu omassa nettipankissa, niin vaikka luottokortin numero saataisiin jotenkin selville, niin sitä ei voitaisi ulkomailla käyttää verkkomaksamisessa.

Kiva juttu jos näin on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän