Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltalehden uusipuhetyrkytys: "Yleisö meni aivan pähkinöiksi" ei toimi ja kuulostaa tönköltä.

Vierailija
05.11.2018 |

Ensin luulin, että tämä "mennä pähkinöiksi" oli vain osa toimittajaksi itseään tituleeraavan Mari Pudaksen outoa toimitustyötä, mutta nyt jo Harri Hepojärvenkin mielestä oli NHL-yleisö ollut aivan pähkinöinä. Im going nuts!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se pössyttely teettää.

Eivät itse edes huomaa, että kognitiivinen suorituskyky laskee kuin vihreiden kannatus.

Vierailija
2/8 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se pössyttely teettää.

Eivät itse edes huomaa, että kognitiivinen suorituskyky laskee kuin vihreiden kannatus.

Ei se siitä johdu. Itsekin pössyttelen sen minkä ehdin, mutta ei minulle tulisi mieleenkään käyttää noin typerää ilmaisua. Ja tämä "mennä pähkinöiksi" on selkeästi lanseerattuna ja siitä yritetään säännöllisellä toistolla tehdä yleinen sanonta. Menen nyt välillä pähkinöiksi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on suomalainen laatujournalismi. Google kääntäjä toimii.

Vierailija
4/8 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkässä juoksussa on toinen idio(tis)mi. Niitä riittää, kun osaamattomat tekevät käännöksiä.

Vierailija
5/8 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pitkään ihmetellyt tyyliä, jossa otsikossa annetaan nimi kuten:

Lassi näki metsässä kummia ja kauhistui

Bussin penkissä oli reikä josta Jaana näki ällöttävän...

Itse jätän kaikki nämä jutut lukematta, koske ne ovat järjestelmällisesti pettymyksiä. Mutta kertokaa minulle mikä tämä villitys oikein?

Vierailija
6/8 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en uskonut silmiäni kun luin ensimmäistä kertaa tuon "mennä pähkinöiksi" jutun... kuinka noloa. Eikö toimittajilta enää vaadita suomen kielen taitoa? 

Vierailija
7/8 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut noiden ip-lehtien toimittajat suosivat ärsyttävää sanaa "linjata" kun tarkoitus on kertoa, että joku haastateltava sanoi jotain. Jäänyt kai sanan merkitys hämäräksi.

Myös "ikoninen" on sana, jota jatkuvasti toistetaan. Milloin mikäkin on ikonista. Yleensä joku sellainen asia, joka on ollut samalla tavalla pitkään. Sitähän tuo ei tarkoita.

Vierailija
8/8 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole vielä auennut, miten ollaan pähkinöinä. Kovaan kuoreen käpertynyt jakautunut persoonallisuus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi