Viettekö sijaisuuden päätyttyä herkkuja kahvihuoneeseen?
Eli jos olet ollut sijaisena esimerkiksi kuukauden tai kaksi niin vietkö jotain tarjoiltavaa kahvihuoneeseen kun työ loppuu? Mikä on lyhin aika jonka jälkeen veisit?
Minulla päättyy ensi viikolla kuuden viikon sijaisuus ja ajattelin että on varmaan kohteliasta viedä jotain pientä. Vai tarviiko viedä kun olin kuitenkin noin vähän aikaa? Mitä te olette vieneet?
Kommentit (15)
No voihan tuo kohteliastakin olla, mutta toisaalta luulisi että talo tarjoaisi kaffet lähdön johdosta, eikä toisin päin.
Kyllä olen jonkun keksi paketin vienyt en mitään paljoa kakku kasaa.
No mä leivoin viikon sijaisuuden jälkeen kääretortun työpaikalle kahvipöytään kun oli niin mukavat työkaverit. Yleensä en oo vienyt mitään, mutta tuo oli poikkeus. Voithan sä jotain pientä viedä, mutta ei se oo pakollista.
Riippuu, onko ollut mukavia, asiallisia ihmisiä. Yleensä en.
Varmasti saavat sinusta paremman kuvan jos muistat heitä vaikka keksipaketilla ja kiitoskortilla. Meillä on tapana antaa sijaisille hyvää jatkoa-kortit ja jotain naposteltavaa ja yleensä ollaan saatu myös sijaisilta jotain. Perjantaina päättyi erään avustajan sijaisuus niin hän toi kolme laatikkoa joulukonvehteja.
T. Luokanopettaja
Vähän riippuu porukasta. K-päille en jakelis mitään hyvyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti saavat sinusta paremman kuvan jos muistat heitä vaikka keksipaketilla ja kiitoskortilla. Meillä on tapana antaa sijaisille hyvää jatkoa-kortit ja jotain naposteltavaa ja yleensä ollaan saatu myös sijaisilta jotain. Perjantaina päättyi erään avustajan sijaisuus niin hän toi kolme laatikkoa joulukonvehteja.
T. Luokanopettaja
Sitten taas pääsette valittamaan, että ei voi syödä mitään kun lihottaa. Ihan liikaa kaikkia herkkuja. voivoi, kun tekis mieli, mutta kun olen jo niin lihava niin ei voi.
Vien, jos on ollut itselleni merkittävä sijaisuus ja haluan muistaa työkavereita lämmöllä. Pidän myös kohteliaana tapana viedä jotain pientä.
Toisaalta en ole koskaan ollut oikein isossa työyhteisössä, joten en tiedä, pitäisikö viedä, ellei edes tunne kaikkia kunnolla. Myös jos työssä olisi ollut kovin kurjaa, minua olisi esim. kohdeltu huonosti, en veisi mitään.
En ole koskaan kyllä vienyt tarjottavia kahvipöytään, kun sijaisuus päättyy. Sellaista se pätkätyöntekijän elämä on. Tällä viikolla tässä, viikon päästä muualla, sitten saatan olla kuukauden kolmannessa paikassa ja sen jälkeen taas pari viikkoa ensimäisessä.
Käyn tekemässä työni hyvin ja jatkan seuraavaan paikkaan.
Oon vienyt aina (paitsi sillon kun sain potkut, tai kun olin paikassa, jossa päin vastoin työpaikka tarjosi läksijälle kahvit). Jos on kyseessä kovinkin lyhytaikainen pesti, niin veisin kuitenkin, mutta en tekisi asiasta sen suurempaa numeroa. Saa ottaa. Jos joku kysyy, niin vastaan, että oon tänään vikaa päivää.
Yleensä vien jos on ollut hyvä paikka.
Ihan kuule kahvileipää olen vienyt.
Joo vien aina jotain koska haluan, että minusta saadaan mahdollisimman hyvä kuva ja suuremmalla todennäköisyydellä kutsutaan vielä uudestaan töihin samaan paikkaan. Jotain perus keksipaketteja tai pullapitkoja olen vienyt.
En tiedä, en ole koskaan ollut sijaisena missään.