Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMILAPSOSTEN uutta viikkoa...

08.05.2006 |

Aloittelenpa uutta viikkopinoa, kun kukaan ei ollut vielä sitä kaiketi aloitellut....

Viime viikolla eka pidempi automatka mummilaan (100km yhteen suuntaan) ja hyvin meni: poitsu nukkui sikeästi mennen tullen. Mummilassa oli mukavaa, kun paikalla oli sekä serkut että pikkuserkut.Rytmit ja yösyötöt kuten ennenkin. Pikkaisen nuo kuumat kelit lyhentelivät kyllä päikkäreitä vaikka vaunuvaatetusta vähensinkin reippaasti. Meillä nyrkit ahkerasti (varsinkin alkuiltaisin) suussa ja vähän siltä vaikuttaa, että ikeniä kutittaa. Lisääntynyttä mielenkiintoa leluihin, pitää jo aika hyvin joitain kädessä ja nypertelee niitä. Nyt kun ollut välillä iltaisinkin aika kuuma, niin olen antanut poitsun istuskella sitterissä pelkän vaipan ja harsoliinan kanssa iltasella, ja kas sitä harsoliinaa onkin sitten ollut tosi kiva puserrella ja tutkiskella! Eli aina ne viihdykkeet ei tarvitsekaan olla kovin kummoisia.. Iltapäivällä kyllä aina laulettu ja leikitty jonkin verran. Viihtyy tosin nykyisin välillä itsekseenkin lattialla parin lelun kanssa. Vatsalla ollessaan olis hirmuinen hinku eteenpäin, potkii ja huitoo jaloillaan ja välillä tulee itku, kun ei siis osaa vielä liikkua. Mutta mukavaa aikaa, vauva on enummäkseen hyväntuulinen. Ja niin rakas, että hänen touhujaan voisi ihan loputtomiin seurata (mielummin kuin tehdä esim kotitöitä). Kai tämä on tätä ekan lapsen aiheuttamaa hurmosta?! Letkeetä viikkoa kaikille!!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille taitaa olla tulossa hampaita, poitsu itkee " ilman" syytä ja kun antaa viileen purulelun suuhun niin itku helpottaa. Kuilaa tulee koko ajan ja nyrkit on suussa kanssa koko ajan. Ei meinaa päikkäreistäkään tulla mitään ku sattuu pikkusta ikeniin ilmeiseti. Näin siis luulen, mutta kuitenkin toivon ettei tuu hampaita vielä voi olla imettäminen sen jälkeen pikkusen kivuliasta ku tykkää nyt jo ikenillään purra tissiä ja lujaa. Mistäköhän sen vois varmaks tietää? Neuvolakin on vasta 2 viikon päästä.

Kiti & Roni 3 kk 2 vko (vasta)

Vierailija
2/30 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kirjoittelin tänne meidän kiukkuisesta lapsesta... soitin siitä sitten vielä iltapäivällä neuvolaan ja saatiin aika täksi aamuksi. Luonnollisesti poika sitten nukkui viime yön ekaa kertaa heräämättä kertaakaan!!! Ja just kun mä valittelin, että kun on yötkin muuttuneet risaisemmiksi! No, tällastahan se... =) Ja tietysti poika oli terveydenhoitajalle yhtä hymyä, kiukuttelusta ei tietoakaan!

Paino oli onneksi hyvä, joten ei poika nälkäänsä ole itkenyt vaan maitoa tulee vielä ihan riittävästi. Mä haluaisin täysimettää, jos vaan suinkin mahdollista, niin sinne lähelle puolta vuotta. Paino oli siis 7,1kg ja pituus oli 64,5cm. Lääkäri sitten katsoi vielä korvat, mutta ne oli ihan ok. Ja sitten käytiin vielä sairaalalla antamassa pissanäyte, joka sekin sujui onneksi ihan hyvin ja nopsaan. Täytyy soittaa iltapäivällä tuloksia siitä.

Eli kaikki siis vaikuttaisi olevan kunnossa, ellei tuossa pissassa sitten jotain ole, mutta tuskinpa, kun nukkui viime yönkin niin hyvin. Tänään onkin ollut jo parempi päivä, joten toivottavasti toi oli jotain ohimenevää. Aloin vaan sitten miettiä, että voisiko toi pojan kiukkuaminen olla ihan henkistä, kun itselläni on ollut aika rankka viikko, kun me jouduttiin luopumaan meidän kissasta ja olen sitä tässä surrut ja itkenyt. Että olisiko poikakin sitä sitten kiukutellut ja kitissyt? No, tiedä sitä sitten.

Ihanaa Äitienpäiväviikonloppua! Kaikki sitten joukolla ensi viikolla kertomaan, että millaisia Äitienpäiväyllätyksiä saitte!!!

Ansu79 ja poika 3,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille terkka sanoi tänään, että vähän on pojan ikenet turvonneet, joten voipi olla, että hampaat tekevät hiljalleen tuloaan. Meilläkin nyrkit on suussa ihan koko ajan ja kuolaa tulee! Täytyy varmaan itsekin käydä ostamassa sellainen viilentävä purulelu, jos siitä olisi jotain apua.

Ansu79

Vierailija
4/30 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa ku sataa,vähän helpottaa tällasen allergisen imettäjän elämää.Nenäsumutteita ja silmätippoja olen käyttäny vaan.Mahdollisimman vähillä lääkkeillä ettei ylimääräisiä saa neiti sitten maidon mukana.

Täällä sujuu elo oikein kivasti.

Meillä on sellainen todella iloinen ja nauravainen neiti.

Ikää 3,5kk.Kovasti nyrkkejä syödään.Leluja ottaa kiinni jos ne naamaneteen tuodaan,hetken pitää ja unohtaa:)Jokeltelee tosi paljon ja murisee:)

Yks tosi kiva juttu on hiuksista kiinni ottaminen,siskon hiukset varsinki kiinnostaa ku aina niin lähelle ittensä tuo;)

Kääntymisharkat on suurimmillaan ja kääntyminen ihan pienestä kiinni.Mahallaan viihtyy pitkiäki aikoja ja kun niskat väsyy kellahtaa kyllä siitä sitten selälleen.

Nukkuu hyvin. 21.30 nukkumaan ja syö kerran tai kahdesti yössä.Heräilee 7-9välillä aamulla.

Aamupäivällä kahdet 1/2h torkut tai sitten yhdet 1-2h unet.

Puolenpäivän jälkeen 3-4h pitemmille unille.(Muutamankerran saa käydä lykkimässä neitiä kun on 1/2h nukkunu,ei meinaa päästä kunnon uneen takasin.)

Illasta vielä unet n.1/2h-2h miten nyt ulkona ollaan.

Täysimetyksellä mennään niinkauan ku alkaa tuntua ettei neiti enää pelkällä maidolla pärjää.Mitään aikoja en ole asettanu kiinteiden aloittamiselle ehkä huomenna,ehkä 6kk iässä.Ihan on neitistä kiinni.

En halua kenenkään vauvan hoitoon puuttua,mutta kun luin pinosta että hyppykiikkuun oli joku jo laittanu vauvaa..eikös se ole vähän turhan aikaista vielä?

Varmasti vauva tykkää hyppiä,mutta kun fyysisesti vauva ei todella ole siihen vielä valmis.(istuttaminen ja seisottaminen omalla painolla vasta 6kk--->)Tai sittenkun itse osaa..

Jokainen toki tekee miten parhaaksi näkee,mutta ajattelin kertoa jos et vaikka tiedä..

Vell@ ja neiti 3,5kk

Vierailija
5/30 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosiaan KOKEILTU hyppykiikkua. Ei siinä juuri oltu. Käyttöohjeissa oli ikäsuositus 4kk. Ja neuvolasta saatiin asialle myös " siunaus" . Meillä tyttö isokokoinen ja " jämäkkä" . Näiden muutaman kokeilun jälkeen kiikkua ei edes ole kokeiltu.

Kun asiasta äsken lueskelin, näkyy jakavan kovasti mielipiteitä myös tämä asia tässä vauvojen hoidossa.

mahara

Vierailija
6/30 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä mihin kellonaikaan tedän poitsu on syntynyt 19.1? Meillä syntyi klo 23.01. Mulla on yksi ystävätär ,joka erittäin perehtynyt astrologiaan ja katseli heti pojan synnyttyä hänen astrologisen syntymäkarttansa ja sanoi mulle, että poikamme on syntynyt todella rauhallisten tähtien alla. Ja kyllä meidän poika on ollutkin aikalaillla rauhallinen ja helppohoitoinen. Poikamme syntyi muuten 3 viikoa etuajassa ja olin siitäkin iloinen, koska toivoin nimenomaan Kauris-poikaa enkä Vesimies-poikaa (merkki tais vaihtua 20.1..). En ole kyllä itse mikään fanaattinen astrologian kannattaja, mutta tulee sellaisiakin asioita seurailtua joskua ihan huvinkin vuoksi... Ja kaikki tuntemani Kauris-miehet ovat erittäin mukavia ja hyväkäytöksisiä.

Anyway kiva seurailla täältä samana päivänä syntyneen pojan kehitystä. Ja onnea Äitienpäivänä sulle sekä muille äideille!! Ai niin ja onko tammipoikasi esikoisesi??? Meillä on.

Vierailija
7/30 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Toivottavasti luet vielä näin loppuviikosta postia...=)

Meidän poika syntyi klo 20.32 (iltauutisten aikaan:D). Ja esikoinen on. Mä aina luen horoskooppeja, mut en ihmeemmin aina ota tosissaan, paitsi kaikki hyvät asiat tietenkin=) Mulla meni tosi pitkään, ennen kun muistin mistään varmistaa, ett onko meiän poika kauris, kun arvelin, että merkki varmaankin vaihtuu niillä main... Täti (mun sisko) hyvillään kun poika kauris niin kun hänkin=)

Ei nyt ennätä enempää. Pitää lähtä tavaroita purkaan. Tultiin just kotiin, molempien mummojen (plus isomummin) luona vierähti viikonloppu...

Hyvää äitienpäivää kaikille!

Millamalla

Vierailija
8/30 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin eli teidän poitsukin on siis syntynyt iltasella eli eiköhän sitä tähtimerkkien rauhaisuutta hänellekin riitä! Tähtikartat muuttuvat aina vähän muistaakseni joka 10 min välein, mutta ei mitenkään kait radikaalisti vielä 1,5 tunnin aikavälillä. Itse olen tosi iloinen, jos pojastamme oikeasti tulisi " luvatun kaltainen" rauhallinen ja levollinen kaveri. Olen itse ollut nuorempana aika villikko , joten toivoisin poikani selviävän helpommalla. Tosin itse olen nykyään ääreist rauhallinen, mutta ikää olikin siunaantunut 38 vuotta ennenkuin tämän esikoiseni sain.

Mulla oli paras äitienpäivälahja,kun isä ja poika kävivät aamulla keräämässä mulle valkovuokkoja. Toisen mummin kanssa oltiin lounaalla ja toisen luo mennään vasta tulevana keskiviikkona. Yksi isomummi on elossa ja hänelle lähti vai postitse kortti & valokuvia.

Hyvää alkavaa viikkoa & kuullaan!

Vierailija
9/30 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika meni juuri ekoille aamu-unilleen, joten on tässä hetki aikaa kirjoitella. Nukkuu yleensä tässä puolen tunnin tirsat. Aamulla tuli pitkästä aikaa puklua oikein kunnolla, kun poika makoili meidän sängyssä selällään ja vielä kasvot ylöspäin ja puklua tuli suihkulähteen tavoin noin 15 senttiä suoraan ylöspäin! Huhhuh! En tiedä tuliko pojalle vaan huono olo, kun taisi olla liian kuuma yökkäri päällä.

Täälläkin on nyrkit ja ikävä kyllä toinen peukalo koko ajan menossa suuhun. Nyrkkejään saa mun puolesta ihan rauhassa maistella, mutta kun sitten tahtoo mennä myös se oikean käden peukalo sinne suuhun, enkä siitä oikein tykkäisi. Tuttia kyllä syö (tosin vaihtelevasti) ja esim. nukahtaessa on aina tutti suussa, joten silloin ei peukkua imeskellä, mutta aina sitten lattialla tai sylissä ollessaan menee se peukku sinne suuhun.

Vielä ei poika osaa kääntyä kokonaan selältä mahalleen, mutta osaa kääntyä kyljeltä mahalleen. Eli ikään kuin ei osaa kääntyä vielä selältä kyljelleen. Lattialla köllötellessään ei tunnu olevan mitään mielenkiintoa kääntyä selältä kyljelleen. Mutta sängyssä harrastaa tätä kyljeltä mahalleen kääntyilyä ja siksi nukkumaan menot meinaa olla vähän tuskaisia, kun laitan pojan kyljelleen nukkumaan, niin joskus saan käydä kymmenenkin kertaa sen kääntämässä takaisin kyljelleen, kun se siellä äheltää naama kiinni lakanassa!!!

Meillä sujui yöt pitkään tosi mukavasti yhdellä tai kahdella syötöllä, mutta nyt ovat yöt tässä ihan viikon sisällä muuttuneet levottomiksi. Poika menee nukkumaan siinä 21-22 ja herää syömään jo puolilta öin tai yhdeltä. Ja siitä eteenpäin heräilee melkein tunnin välein! Välillä on nälkä, välillä ei. Joskus saan tutilla tyyntymään, eikä aina huoli tissiä, kun ei selvästi ole nälkä. Mutta tankkaa kyllä tissiäkin tiheämmin ja niin tekee myös päivällä. Päiväunetkin ovat kovasti lyhentyneet. Johtuisiko sitten näistä lämpimistä keleistä vai mistä.

Mihin aikaan päivästä te muut teette vaunulenkkejä? Me ollaan tähän asti käyty yleensä iltapäivisin, jolloin poika on muutenkin nukkunut pitkät päikkärit ulkona vaunuissa, mutta nyt kun kelit lämpenee, niin tuntuu, että vauva " tukehtuu" tuonne kuumuuteen, jos iltapäivällä lähtee vaunuja työntelemään auringonpaisteeseen. Pitäisi varmaan käydä ihan aamusta tai sitten illemmalla.

Hauskaa viikkoa tammivauvoille ja äideille! Ja viikonhan kruunaa - ainakin minun eka - ÄITIENPÄIVÄ! Sitä odotellessa...

Ansu79

Vierailija
10/30 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...esittäytyy. Raskausaikana tuli listoilla pörrättyä, lähinnä taustailin, mutta nyt alkaa tuntua että tarttee hieman vertaista seuraa, joten ajattelin alkaa kirjottelemaan. =) Meillä on 24.1. syntynyt poika, syntyessä pituutta 53cm ja painoa 3580g. Nyt siis jo 3,5kk ikää ja kovasti kehittyy ja kasvaa koko ajan (niinku vauvat noin yleensä...) Kovasti liikkumaan opettelee, mutta ei vielä ole pyörähtänyt mahalleen. Pari kertaa menty mahalta selälleen, mutta toisin päin ei vielä. Kova ähellys koko ajan päällä, kun pitäisi päästä eteenpäin. Nyrkit on maistuneet jo muutaman viikon, neuvolassa sain vahvistuksen että hampaat kovasti tunkee esille. Ja nyt on viikon ajan ollut illalla nukkumaanmeno hankalampaa, itkua ja kitinää koko ajan. EIlen sitten annoin panadolin, kun näytti ettei millään osaa rauhottua syömään eikä nukkumaan, kun nyrkit koko ajan vaan suussa. Ja niinhän se sitten rauha tuli meidänkin kotiin. Muutenkin yöt ollu levottomampia, heräilee kahden-kolmen tunnin välein, kun aiemmin nukkui 5-6 tuntia putkeen. Tissiä olen aina trjonnut, mutta ei aina kyllä nälkäänsä herää, viime yönäkin heräsi kolme kertaa, muttei syönyt kuin yhdesti.

PÄivärytmi on ihan kiva, aamulla poitsu nukkuu noin kolmen tunnin unet ja sitten iltapäivällä 1-2h ja illlalla yleensä pikku-unet kantoliinassa kävelyllä. Aamulla herää 6-7 välillä, itseä joskus rasittaa niin aikasin nousta, varsinkin jos illalla tulee valvottua myöhään.

Mun täytyy tunnustaa, että vaunulenkit on kyllä jääneet tosi vähiin, koska mulla on niin huonoja kokemuksia kärräilystä. Melkeen aina kun oon ollut vaunujen kanssa liikenteessä, on poika alkanut jossain vaiheessa huutamaan aivna hulluna. Ja muutenkin unet jää tosi vähiin jos keinumiseen nukahtaaa ja vauhti pysähtyykin kesken unien...olen siis nukuttanut pojan vaunuun ilman heijausta takapihalle. Nyt tuntuu, että pitäis alkaa taas kärräilemään, edes kerran päivässä. Ollaan kuiten kävelyllä käyty kantoliinan kanssa...

Jees, tämmöstä tähän väliin.

Rinkula

Vierailija
11/30 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tapahtunut selvää edistystä öiden suhteen: nyt on mennyt kaksi yötä vain kahdella syötöllä! Tähän saakka on syöty 2-3 tunnin välein, vähän aikaa sitten jopa tunnin välein. Silloin luulin ettei maito enää riitä, mutta onneksi en hötkyillyt soseiden kanssa vaan tajusin, että tiheän imun kausihan se siellä... Eilen illalla tyttö söi 19.30 maissa ennen nukkumaan menoa, sitten puolilta öin ja neljän maissa. Kyllä tuntuu luksukselta aiempien heräilyjen jälkeen!!! Tai viime yöhön mahtuu oikeastaan kolmaskin syöttö, koska söi tavalliseen tapaan 6.30 mutta jatkoikin vielä uniaan tunnin, kun normaalisti ei enää nuku tuon jälkeen.

Nyt meneillään ekat päikkärit sitterissä, nukkuu puolisen tuntia tässä vaiheessa... Pidemmät vaunu-unet aika hakusessa nykyisin, kuumuusko lie vai mikä syynä.

Anlii ja tyttö 3,5 kk

Vierailija
12/30 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onkin samanikäiset pojat, kun meidänkin vauva on syntynyt 24.1! =) Kun luin kirjoitustasi, niin aloin miettimään, että oiskohan meilläkin hampaita tulossa, kun nyrkeillä koko ajan jyrsitään suuta ja kuolaakin tulee ja yötkin ovat muuttuneet levottomimmiksi. No, saa nähdä vai onko se sitten vaan jotain muuta. Muistan kyllä hämärästi, että neuvolatäti sanoi joskus aiemmin, että juuri tässä 3-4 kuukauden iässä vauvat saattavat alkaa nukkua vähän huonommin yönsä ja heräilevät useammin, vaikka olisivatkin jo sitä ennen alkaneet nukkua yönsä hyvin.

Ansu79

Vierailija
13/30 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin neiti on aamu-unillaan, joten ajattelin raapustaa muutaman rivin kuulumisia.

Rytmit tuntuu olevan suunnilleen samat meilläkin. Eli aamulla heräillään 7-7.30 maissa ja ekoille unille käydään jo tuossa 8.30-9 aikaan. Sen jälkeen leikkiä tms max 11 asti, jonka jälkeen syötän neidin ja laitan unille. Tosin meilläkin tuntuvat nuo 3 tunnin unet olevan historiaa :-(. Epäilen tosin kuumien ilmojen olevan siinä pääsyynä. Viikonloppuna nukutin Ainoa vaunuissa pelkästään ohuessa bodyssa ja pitkiksissä, ohut trikoomyssy päässä pussissa - pussi siis oli auki - ja kun heräsi unilta niin oli ihan hikinen. Vaikka vaunuissa ei ollut kun hyttysverkko päällä ja neiti nukkui varjossa. Ei nyt ihan nakunakaan kehtaisi vaunuihin toista laittaa... Unien jälkeen taas leikkiä tms ja toiset pidemmät unet vielä tuossa 5-6 tienoilla. Sen jälkeen valvotaan noin puoli 8 asti , jolloin aloitetaan iltapuuhat. Yleensä puoli 9 viimeistään ollaan jo sängyssä unittelemassa..

Nyrkit tuntuvat meilläkin olevan kova sana, niitä kalutaan jatkuvasti ja oikeastaan kaikkea mikä käteen tarttuu. Selvästi huomaa, että käsien merkitys on huomattu ja se että niiillä voikin tarttua esineisiin ja pitää niistä kiinni. Neiti tykkää myös olla puoli-istuvassa asennossa sylissä kun itse ollaan syömässä ja yrittää haalia kaikkea pöydältä käsiinsä. Annoin eilen hänelle 2 pakasterasian kantta, vihreän ja keltaisen, ja ai että niitä oli mukavaa vedellä pitkin pöytää ja maistella. Eli ei ne lelut kummoisia tarvi olla tosiaankaan :-).

Lauantaina Aino tajusi, miten pääseekin pyörähtämään ympäri ja sen jälkeen lattialla on jatkuvasti menossa mahalleen. Vähän aikaa viihtyy siellä, mutta sitten tuskastuu kun ei pääse minnekään ja ei saa leluja otettua käteen tai suuhun. Kovasti yrittää jaloilla potkia vauhtia ja pyllyä nostella ylöspäin. Jumppamatto on kova sana ja siinä roikkuvat lelut, niitä on mukava heilutella ja repiä.

Ollaan tähän asti menty melkein täysimetyksellä. Välillä olen antanut korviketta lisäksi, kun selvästi huomaa että jää nälkäiseksi tissiä syötyään. Ollaan myös lauantaista lähtien maisteltu persikkasosetta. parhaiten tuntuu menevän jotain alaskin, kun syöttää selällään. Neiti oppi päristämään ja tajusi myös,että kun laitan sosetta suuhun niin se tuleekin päristämällä ulos. Ja sen jälkeen naurut päälle...on se hauskaa katsottavaa, vaikka kaikki paikat on ihan soseessa ...

Siinähän ne tärkeimmät kuulumiset. Yleisesti ottaen meidän neiti on aika aurinkoinen ja seurankipeä, ja jollain tapaa aika herkkäkin. Unirytmit on tarkat sekä myös muut rutiinit.

Aurinkoista päivänjatkoa!

Mami ja Aino neiti 2 pv vaille 4 kuukautta

Vierailija
14/30 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tässä ollaan justiinsa vasta yöunilta noustu, poitsu tykkää edelleen nukkua pitkään. Muutama iltana ollu vaikeuksia yöunille meno, mutta eilen päätin sitten vaihtaa yökkärin lyhyt hihaseen bodyyn niin johon poika nukahti sillä kerralla. Eli kuuma tuntuu kaikilla olevan.

Me alotettiin vauvauinti sunnuntaina ja kylläpä poitsu tykkäs polskutella ja lölliä altaassa, pikkasen hirvitti aluks ku on sellanen kakkia että mitenköhän käy, mutta allas pysyi siistinä.

Päikkäreiden kanssa pieniä ongelmia nykysin ku tosiaan ulkona niin kuuma ja parvekkeelle ei edes tuule, poitsu ei viihdy yhtään siellä. Nukutaan sitten sisällä ikkuna auki, eilenkin nukku 2,5 tuntia ja vaunulenkillä 1,5 tuntia. Vaunulenkillä kun tuulee niin ei oo niin hiostavaa.

Poitsu on keksiny ihan uuden jutun jumppakaarelle ku ottaa sivusta kiinni sen saa liikkumaan nyt ei oo sitten lelut mitään tän keksinnön rinnalla. Nyrkit nyös meillä koko ajan suussa jos ei muuta aktiviteettia ole. Hyvin terhakasti pitää päätä ylhäällä ja haluaa sitä jo selin makuultaakin nostaa muttei jaksa. Pyörähtäminen näyttää olevan vähän päivistä kiinni, kumminkin päin kyllä mennään mutta väsyy äkkiä ku ei vielä oo ihan tekniikka kohdallaan :)

Soseita pitää varmaan pikkuhiljaa olotella ku tuntuu todella jäävän tissittelyn jälkeen nälkäseks, ja vastike näyttää tulevan heti läpi, joten siitä ei oikein apua ole. Vettä oon antanu näin kuumina päivinä ja se onkin helpottanu.

Nyt pitää mennä

Kiti & Roni kohta 3,5 kk

Vierailija
15/30 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh...musta rupes tuntumaan teiän juttuja lukiissa, ettei meiän poju nuku ehkä riittävästi päivällä... tai sitten kaikkien muitten muksut vaan nukkuu ihan älyttömästi=) Meillä päivä saattaa monesti mennä kaksilla tunnin mittasilla unilla. Mut ei meiän poju kyllä väsyneeltä vaikutakaan... Ja päiväunia nukutaan millon nukutaan, mitään rytmiä ei oikeen oo... Mutta meillä kyllä nukutaan ihan kiitettävän pitkät yöunet, esim. eilen illalla poju nukahti puol kymmeneltä ja aamulla heräiltiin kaheksan aikaan. Tosin poju muistaa kyllä syyäkin, viime yönä kaheltatoista, puol viideltä, puol kuudelta, seittemältä ja sitten vielä vähän kaheksan aikaan ennen ylösnousua. Seittemän aikaan ois poju jo varmaan halunnu herätä, mutta mua (ja miestä) nukutti vielä niin kovasti, että poju touhus aikansa sängyssä ja simahti sitten vielä=)

Vaunulenkeistä joku kyseli. Häpeissäni myönnän, ettei me joka päivä käydä edes vaunulenkillä. Lähteminen on niin työlästä kun asutaan toisessa kerroksessa eikä oo hissiä. Ja jos meinaa vaunuilemaan lähtä, ni pojan pitää tosissaan olla väsyny, että malttaa sitten asettua vaunuihin, ja vähän kun nukkuu, ni ite mielellään tekis jo jotain " kivaa tai vähemmän kivaa" (eli surffais netissä tai tekis kotitöitä) sen ajan kun malttaa unilla olla...

Meillä kanssa nyrkit on koko ajan suussa. Peukaloo ei vielä oo " löytänyt" , suussa on aina etusormi ja joskus kaverina keskisormi. Ja kuolaa tulee ihan hulluna. Hampaitten alkuja ei kuitenkaan ainakaan vielä näy.

Leluja ruvennu jo pitelemään käsissä. Käteen sopivin oli pieni marakassi-helistin, jonka poju jo onnistuneesti pudotti lattialle ja sisältö levis pitkin lattioita=)

Mahalleen kääntyy heti kun silmä välttää ja kovasti vetää jo jalkoja koukkuun mahan alle. Päätä kannattelee, mutta käsillä ei oo vielä oikeen tajunnu tukee ylävartaloa.

Meillä mennään edelleen täysimetyksellä, enkä ainakaan mitään ruokapuolta kiirehdi antamaan ennen seuraavaa neuvolaa, tuskin vielä senkään jälkeen heti jos maitoo vaan riittää...

Mulla rupes eilen vihlomaan ja kihelmöimään oikeen rinnan nänniä, en oikeen tiiä mikä siinä on... Voiskohan se olla sammasta? Mutta mistä sellanen tälleen yhtäkkiä tulis? Ja jos sitä on mulla, ni onko sitä pakosti sitten pojallakin? Oon kuullu " puolukkahoidosta" , miten se käytännössä toteutettas? Ärsyttävää tuo kihelmöinti.

Rintareppu hommattiin viime viikolla. Mä jaksan pieniä matkoja kannella meiän punttia siinä, mutta äkkiä mulla alkaa hartioihin käydä, mut sen verran jaksan kyllä, ett eilenkin lähikaupassa päästiin käymään. Ja poju viihtyy siinä uskomattoman hyvin maalimaa ihmetellen.

Utelin jo joskus viikkoja sitten ehkäsyasioista=) Nyt utelisin lisää, kuinka moni on jo ratkassu asian tavalla tai toisella? Ja millä tavalla? Mä en viel oikeen oo keksiny sopivaa keinoo...

Jeps, tässä kai tärkeimmät. Aurinkoista viikkoa ja mukavaa äitienpäivää jo näin etukäteen kaikille.

Millamalla ja poju n. 3,5kk

Vierailija
16/30 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että löytyi täsmälleen samana päivänä syntynyt poika! =)

Jospa nuo yöunet jossain vaiheessa rauhottuis, eihän tätä vauva-aikaa loppujen lopuksi kauan kestä. Oon vaan tullut siihen tulokseen, että poika pystyis nukkumaan koko yön läpeensä, koska kerran vahingossa nukkunut 7h putkeen. =) Mutta ehkä nämä heräilyt tosiaan kuuluu tähän ikävaiheeseen.

Mekin aloitettiin vauvauinti lauantaina! Poika oli kyllä melko ihmeissään, että mitä nyt oikein tapahtuu. Mutta tykkäsi kovasti. Meni vain kaikki viikonloppusuunnitelmat uusiksi, nyt käydään kesäkuun puoleen väliin asti lauantaisin vauvauinnisssa, eikä siis liikuta pitemmille reissuille. Taisi muuten olla melkoisen rentouttavaa uiminen, meillä poika nukahti heti autoon ja sain siirrettyä nukkuvana omaan sänkyyn, ja nukkui 2h sisällä, omassa sängyssä! Ihmeellistä siksi, koska ei muuten kirveelläkään suostu nukkumaan päiväunia sisällä.

Rinkula

Vierailija
17/30 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas!

Taas on hetki (se puoli tuntia) aikaa kirjoittaa, kun poika nukahti toisille aamupäiväunilleen! Pari tammikuista on tainnut kirjoittaa käyneensä vauvauinnissa... mäkin olisin halunnut mennä meidän pojan kanssa, mutta oon ollut siinä uskossa, että meidän paikkakunnalla niitä on tyyliin yksi keväällä ja yksi syksyllä ja nyt tähän kevään vauvauintiin me ei ehditty, kun se alkoi jo tammikuussa ja syksyksi ollaan jo taas liian vanhoja. Enkä usko, että täällä niitä järjestetään kesäisin. Harmi. =(

Sitten noista ehkäisyasioista... mä rupesin syömään minipillereitä (cerazette) pojan ollessa noin 2kk. Ne on olleet ihan ok, paitsi oon vähän miettinyt, että lihottaako ne, mutta toisaalta oon kyllä syönyt nyt muutenkin vähän epäterveellisesti, joten vika taitaa olla ihan minussa itsessäni. Täysimetyksellä tässä mennään, joten noi oli käsittääkseni ainoa vaihtoehto kierukan ohella.

Ansu79

Vierailija
18/30 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

me oltiin juuri tuossa aamulla 4kk-neuvolassa, ikää 4kk ja viikko. Pieni meidän poikanen on edelleen, mutta kasvaa omaa käyräänsä tasaisesti. Nyt paino 6110g ja pituus 63,3cm. Py 42,7. Kaikki oli kohdallaan, ja tyytyväisenä sai lähteä kotiin.

Nyrkit on meilläkin suussa ollut jo pari kuukautta, eikä ainakaan vielä ole hampaita näkynyt. Ei syö tuttia, mutta ei myöskään peukkua. Parhaiten rauhoittuu nukkumaan kun laulaa Oravan pesä -laulua. Alkaa olla jo pikkuisen kulunut biisi omissa korvissa näin neljän kuukauden laulamisen jälkeen. Sama laulu kun rauhoittaa tilanteessa kuin tilanteessa, ei pelkästään nukkumaan mennessä. Kiukku-itkukin loppuu kuin seinään tuosta laulusta. Muutkin laulut on kivoja, mutta Oravan pesä on paras.

Hymyä ja juttua tulee niin paljon, ettei suunvuoroa meinaa saada. Mun mielestä jotenkin niin hellyyttävää on se, kun nykyisin kesken imetyksenkin ruvetaan katselemaan silmiin ja kujertamaan. Topiaksella on välillä tapana äännellä mulle tosi hellästi ja hiljaa, samoja ääniä ei saa isikään. Samalla poika koskettelee mun kasvoja. Siinä tulee aina tosi liikuttunut olo. Ne äänet on niin pehmeitä, ihan kun haluaisi kertoa miten paljon tykkää.

Myös mahalleen kääntyminen on nykyisin kova juttu myös imetettäessä. Taito opittiin pari viikkoa sitten, ja nyt sitten se on jo niin luontaista ja kivaa olla masullaan, että kääntyilee kesken syöttöjen, ja nauraa. Muutenkin pojan käytökseen on tullut sellaista leikittelyä ja kujeilua. Samaan tapaan kuin joku sanoi että on kiva päristää soseella.

Mahallaan ollessaan punkee jo peppua ylös, ja yrittää raivoisasti räpistellä eteen päin. Joskus on pari senttiä päässytkin.

Päikkärit on meilläkin nykyisin sellaisia tunnin mittaisia, pari kertaa päivässä. Illalla ottaa yleensä vielä puolen tunnin torkut. Aamuisin ollaan nyt parina päivänä herätty jo ennen kuutta, aurinko paistaa suoraan makkariin, ja on siis kuuma! Sälekaihtimet ei myöskään suojaa valolta. Oisko kellään suositella jotain hyvää pimennysverhoa, joka olisi tällaiseen tilanteeseen toimiva? Mä oon itse sellainen iltavirkku, etten saa unta ennen puolta yötä. Sitten näiden aamuherätyksien ja 2-3 yösyötön kanssa alan olla aika tiltissä.

Täysimetyksellä ollaan edelleen. Kyllä terkkari jo rupesi tänään vihjailemaan, että tuossa parin viikon päästä voisi alkaa maisteluttaa kiinteitä, viiden kuukauden maissa. Enpä tiedä, kai sitä voisi jossain vaiheessa alkaa totuttaa makuun, mutta ei mulla kyllä kiire vielä ole. Että kattellaan. Keväistä viikkoa ja hyvää äitienpäivää kaikille!!

Nuippu ja Topi 4kk ja 7 pvä

Vierailija
19/30 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritämpäs laittaa muutaman rivin, kun tuo lapsukainen tyytyväisenä juttelee lääkekaapille tällä hetkellä.

Meidän pojulla on huomenna vasta 3 kk neuvola, te muut ootte tainnu jo 4kk:n iän saavuttaa, mutta poikahan synty siis helmikuun puolelle.

Tissiä täälläki syödään ja paljo syödäänki, varsinki päiväsaikaan. Pisimmillään päivällä on syöttöväli ollu ehkä kolme tuntia, useimmiten parin tunnin välein maistuu eväs. Päiväunet on taas ollu vähä kateissa, mut yleensä aamupävällä puolen tunnin pikatirsat ja iltapäivällä pidemmät unet, joskus jopa sen kolme tuntii. Illemmalla saattaa ottaa vartin pikaset ennen varsinaisia yöunia. Yöt menee meillä tosi loistavasti (kopkop) minimies nukahtaa siinä yhdentoista korvilla ja vetelee sikeitä yhtä soittoo ainaki kuuteen saakka, eikä sekää ihan ihme oo, jos nukkuu heräämättä puoli ysiin. (ja jatkaa uniaan kyllä kuuden jälkeenki, kunhan saa ruokaa!)

Tosi ilonen kaveri on tuo meidän Lenni, ei kukaan väläytä heti aamusta niin leveetä hymyä! Kovasti juttelee ja seuraa isompien lasten touhuja. Päätään kannattaa jo niin hyvin, ettei juurikaa sylis tarvi enää niskasta tukea, jos ei sitte tee jotain äkkiliikkeitä. Mahallaan viihtyy jonku aikaa, kyynärpäittensä varas kattelee maailman menoo. Eteenpäin olis kova hinku, mutta meinaa vaan nuo peitot mennä rullalle, ku kiskoo käsillään. Täytyy varmaan teipata noi sen alustat lattiaan kiinni!!

Muutamia kertoja on mahalta käännytty selälleen, mutta toisin päin ei ihan vielä oo onnistunu, kyljelleen se pääsee. Muuten on kyllä aika liikunnallinen mukelo, kädet viuhtoo, jalat heiluu ja suu käy! Ja sitte pylly keinuu eestaas ja välillä peppua nostetaan viis senttiä ylös. Sillä pepun nostamisella se pääsee pyörimään napansa ympäri.

Kuola valuu meilläki ja nyrkit maistuu, mitää hampaan alkuja ei silti ainakaa näkyvissä vielä oo, mutta muistaakseni isot lapsetki on alottanu tuon kuolannan hyvissä ajoin ja hampaita on ilmaantunu viiden kuukauden tienoilla, mutta sen näkee sitte ajallaan.

Ehkäsystäki on ollu puhetta. Meillä ei oo mitää käytössä, aika vähän olis edes tarvetta, kun ei oo edes kädestä pidetty aikoihin... Ja ku suunnitelmis on neljäs vauva, meidän puolesta se voi saapua vaikka samantien! Toivottavasti kroppa kestää, mulla on kaks sektioarpee, pystyyn ja vaakaan, kohdun seinämä on ohentunu, lääkärien mielestä ei kuitenkaa esteitä vielä yhdelle oo, joten siitä lähetään.

Tärppäämisestä ei tosin oo paljoo toivoo, täysin tissillä poikanen ja vanhempien seksielämä aivan hukas... Miten se taas onki niin, että aina vaan toinen olis kiinnostunu lemmiskelystä, ei koskaa samaan aikaan. Kaipa se siitä korjaantuu!

Joko teillä on menkat alkanu synnytyksen jälkeen?

Ei oo näkyny täälä, ei silti että tarvis edes näkyä!

Aurinkoista päivää kaikille, pienellä alkaa hymy hyytyä!

Hemppa ja Lemppa

Vierailija
20/30 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten sitten uudet stretegiset mitat on on antaa:) Lääkärineuvola on, ja itse sitä kovasti odotan. Iho-ongelmaa on enemmän kun tarpeeksi, pahimpana pään alue jota saa rasvata ja rasvata.. silti tosi karun näköinen. Eikä ne raapimisjäljet ainakaan kaunista siinä. Sanomattakin on kyllä varmasti selvä että yritys on kova pitää kynnet lyhyenä.. :)

Päivärytminä meillä on tällä hetkellä se, että rytmiä ei ole:) veera nukkuu useita unia päivässä, jotka kestää max. tunnin. Valveilla ei jaksa olla sit kuitenkaan kuin 1½-2h.

Yöt menee hyvin, kuten aina on mennyt. Eli n. 20 unille ja herätys 6-7 aikoihin. Yleensä syönti joskus 03 aikoihin, joskus ei.

Pientä levottomuutta ilmennyt aamuöihin, ja uskoisin sen johtuvan masun väänteistä. On meinaan ihme tapa ja tarve Veeralla kakkia aamuyöstä/tosi aikaisin aamulla!! Sen takia meillä sit herätään aikaisin.. .

Soseita on alettu pikkuhiljaa maistelemaan. Kivasti syönti onnistuukin!! Meillä menty korvike maidolla alusta alkaen. Iso tyttö on, niin tuntuu että maitoa saisi olla saavista kaatamassa että nälkä pysyy loitolla;) (3kk 64.5cm ja 6990g)

Isojen tyttöjen elkeitä muutenkin ollut:) Ulkoillaan velipojan entisillä matkarattailla. Siinä on hyvä " istua" ja näkee ympärille hyvin = viihtyy hereillä tosi hyvin ulkoillessa. Ei malta oikein nukkuakaan:)

Ollaan myös muutama kerta kokeiltu hyppykiikkua! Sekin kovin POP!:)

Mutta tässä pikapikaa meidän kuulumiset. Vaunusta kuuluukin ähinää. Tarkka tyttö.. se yleinen nukkuma-aika, 40min, onkin just täynnä!!

Mahara ja Veera 11.01.06