Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vertaistukea: Näkö -7, mutta silmälasit rumia näillä vahvuuksilla

Vierailija
01.11.2018 |

Onko toivoa löytää sopivat kehykset näillä miinuksilla?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko laser ainoa toivo?

Vierailija
2/40 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilarit, laser.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasersilmälasit olisi hienot

Vierailija
4/40 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta esimerkiksi kovin ohuita metallisankoja ei kannata haaveilla ja sen kansssa pitää vain elää. Oletko kokeillut piilareita?

On se kyllä tylsää, kun on niin paljon miinusta. En tykkää ite käydä esimerkiksi uimahalleissa, kun en näe opasteita tai kelloa, saati jos joku tuttu sattuisi tervehtimään, tosin nykyisin on onneksi piilarit.

Tykkään itse muutenkin paksuista muovikehyksistä ja ohennutan linssit niin ohueksi kuin on varaa. Harkitsen kyllä silmäleikkausta!

Vierailija
5/40 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehyksen pitäisi olla suht pieni. Näin muistan optikon joskus sanoneen miehelleni, jolla -10. 

Vierailija
6/40 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmien laserpoltto!

Vierailija
7/40 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, mutta esimerkiksi kovin ohuita metallisankoja ei kannata haaveilla ja sen kansssa pitää vain elää. Oletko kokeillut piilareita?

On se kyllä tylsää, kun on niin paljon miinusta. En tykkää ite käydä esimerkiksi uimahalleissa, kun en näe opasteita tai kelloa, saati jos joku tuttu sattuisi tervehtimään, tosin nykyisin on onneksi piilarit.

Tykkään itse muutenkin paksuista muovikehyksistä ja ohennutan linssit niin ohueksi kuin on varaa. Harkitsen kyllä silmäleikkausta!

Mulla on -7 vahvuudet ja n. 4 mm paksuiset metallikehykset. Linssit on ohennettu. Ei ne kummallisilta näytä. Uimahallissa uin silmälasit päässä, vain saunaan ilman niitä. Silmäleikkaukseen en uskalla  mennä, kammottaa ajatus, että silmä imaistaan johonkin kiinni leikkauksen ajaksi, kun kammoan jo silmänpainemittausta. Jos nukutettaisiin, voisin mennäkin. 

Vierailija
8/40 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-10 😐...mikä on maksimi miinusta ennen kuin luokitellaan virallisesti heikkonäköiseksi eikä laseilla sää enempää korjattua?

Vierailija
9/40 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä löytyy. Ja mahdollisimman ohuet linssit. Ei poista kyllä sitä tosiasiaa, että itse linssit ovat kamalan näköiset ja silmäsi näyttävät pieniltä.

Vierailija
10/40 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellani on -6 ja ei ole ollut mitään ongelmia lasien valinnassa. Otetaan aina 2 tai 3 x ohennus. Linssi ei ole mitenkään kovin paksu.

Vierailija
11/40 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullonpohjat nurin päin on muotia!

Vierailija
12/40 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpä nyt dramatisoi, ap. Mulla on ollut vielä vahvemmat linssit viimeiset 20 vuotta ja aina on löytynyt passelit kehykset.

Vierailija
13/40 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitin ennen aina nämä kisat, mulla oli -13 kunnes noin 50-vuotiaana tuli kaihi. Sain tekomykiöt, joilla korjaantui taittovika. Laserleikkaus ei olisi toiminut noin isoilla miinuksilla. Ennen käytin piilareita niin paljon kuin vain pystyi, nykyisin minulla on lukulasit joista tykkään kovasti: ohuet linssit, ei sankarajoitteita, silmät suurenee eikä pienene (tosin myös silmänalusrypyt suurenee).

Vierailija
14/40 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suurissa vahvuuksissa ongelma enää nykyään ole paksut linssit, mutta silmät tietenkin pienenee miinuslinsseillä ja tärkeää on valita oikeankokoiset ja -muotoiset kehykset. Varsinkin on tärkeää, ettei kehykset ole leveämmät kuin naama silmien korkeudella, koska silloin linssi vääristää hassusti.

Itselläni on -8,5 ja -9 ja ihan ok näköiset ovat rillitkin. Lisäksi kertakäyttöpiilolinssit.

Uimahalleista sen verran, että piilolinssit + uimalasit ovat hyvä yhdistelmä. Aivan hullua uida silmälasit päässä ja jos muuten ei piilolinssejä tykkää käyttää, niin kertakäyttöiset ovat hyvä ratkaisu satunnaiseenkin käyttöön.

Vierailija
15/40 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut silmälasit yhdeksänvuotiaasta. Näön huononeminen ajan myötä onneksi pysähtynyt; jopa hieman parantunut.

Pienentäähän ne isot miinukset silmiä kyllä. Ja muovilinssit on paremmat, jos haluaa mahdollisimman vähille sen 'pullonpohjaefektin'.

Nykyisellään kuitenkin, tässä jo keski-ikäisenä en edes haluaisi luopua silmälaseistani! Käytän nykyisellään tosi harvoin piilolinssejäkään.

Syitä tähän on mm:

- Se, että silmälasipäiset yhä noin keskimäärin automaattisesti oletaan fiksummaksi. Itselle naisena, teknisellä alalla pelkästään positiivista.

- Monilla miehillä on jopa silmälasifetissi. Joku kiltti/tuhma -mielleyhtymä. Ja johon täysin identifioidun. Pelkkää hyvää tämäkin.

- Silmälasit myös osaltaan auttavat jopa paljon feikkaamaan erinäisiä issueita, kuten tummat silmänaluset tai ikäjuonteet. Taas, vain hyvää.

- Ne karsivat myös elämästäni takuulla ne ihan liian yhä keskenkasvuiset miehet. Eli siis joiden asenne jäänyt sinne 14-vuotiaan tasolle muuten hyvä mutku rillit.

Joten, nauti (uusista) silmälaseistasi! <3

Vierailija
16/40 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei noilla miinuksilla mitään peruslinssejä oteta vaan sellaiset ohennetut. Minulla on -5 ja tyttärellä -6 ja ei mitään ongelmaa kehysten tai linssien paksuuden kanssa. Tosin jos olisi ohentamattomat linssit niin sitten olisi rumat.

Vierailija
17/40 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on -8 kaikkein ohuimmilla linsseillä. Ei linssien paksuus ole ongelma. Mutta mulla on kapeat kasvot, joten näillä vahvuuksilla näyttää tyhmältä, kun ei vaan löydy tarpeeksi kapeita kehyksiä. Siis näyttää tältä: http://cdn-wpmsa.defymedia.com/wp-content/uploads/sites/3/2014/10/Thick…

Tolla naisella on liian isot kehykset, mutta sama ilmiö pienilläkin kehyksillä, koska kapeat kasvot.

Käytän siis piilolinssejä.

Vierailija
18/40 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohennetut lasilinssit. Mulla on metallisangat ja ko linssit vahvuuksissa -10.5 & -8.5.

Vierailija
19/40 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se valikoima kutistuu noilla miinuksilla,  mutta joskus on pakko valita näkö ulkonäön edelle. Mulla -14 ja -13,75 plus hajataittoa - titaanikehykset ja täydet ohennukset. Ei nämä kehykset ole ihan semmoiset, joista tykäisin, mutta muitakaan ei ollut, varsinkaan kun en voi käyttää kuin titaanikehyksiä. Muovikehykset ja tavalliset metallikehykset saa mun naaman ruvelle, joten hyvä jos on kaksi vaihtoehtoa.

Vierailija
20/40 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssit ohennetaan 2x tai 3x. Itselläni on vahvuutta -6 ja -8. Ihan ohuet metallikehykset ei käy mutta 3x ohennetut linssit käy varsin ohuisiin kehykseen. Hiukan tulee linssi kehyksen yli mutta ei häiritsevästi. Suurin haaste on löytää sellaiset kehykset, jotka tuntuvat ns. omilta. Viimeisimmät löytyi miesten puolelta, josta optikon mukaan löytyy nykyään paljon unisex-malleja.