Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako 10 vuotta vanha mikroaaltouuni vaihtaa

Vierailija
28.10.2018 |

Kannattaako 10 vuotta vanha mikroaaltouuni vaihtaa uuteen? Ovatko uudet mikrot parempia tai energiatehokkaampia?

Miten usein ostat uuden mikron?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yli 20vuotta vanha whirlpool mikro. Kuin uusi edelleen(:

Vierailija
2/16 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jos se vain toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 18 vuotta vanha mikroaalto uuni. Toimii hyvin siihen tarkoitukseen ja tarpeeseen, mihin sitä itse tarvitsen, joten en ole aikeissa vaihtaa saati hankkia itse uutta vain siksi, että saisin uuden. Mieti Ap. mihin sinä mikroaaltouunia oikeasti tarvitset. On luultavaa, että kymmenessä vuodessa on muutoksia tullut, mutta tarvitseeko niitä? - Energia tehoissa tuskin on huimia eroja. 

Vierailija
4/16 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat kodinkoneet kuluttaa enemmän sähköä, siltikin vaihdan omiani vasta kun ne menevät rikki. Vanhassa vara parempi.

Vierailija
5/16 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kymmenen vuotta vanha, eikä tulisi mieleenkään vaihtaa ennen kuin se menee rikki.

Vierailija
6/16 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytät nyt vaan loppuun sen mikron kuten kaikki muutkin laitteet. Maailma hukkuu roskaan ja paskaan muutenkin ja tuollaista elektroniikkajätettä ei kaivata lisää. Jos se toimii, käytä sitä.

Vierailija
7/16 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et varmaan soita sitä mikroa tuntikausia päivässä. Jos et lämmitä siellä mikropizzaa kummempia niin ihan turha miettiä energiatehokkuutta varsinkin kun sulla jo on se mikro olemassa. Sitten kun tuo hajoaa ja ostat seuraavaa, niin mieti sitä sitten.

Vierailija
8/16 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako 10 vuotta vanha mikroaaltouuni vaihtaa uuteen? Ovatko uudet mikrot parempia tai energiatehokkaampia?

Miten usein ostat uuden mikron?

Kannattaa. Osta missä on A++ luokitus, vanhat tuhlaavat sähköä.

Vierailija
9/16 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on noin 40 vuotta vanha mikroaaltouuni ja toimii edelleenkin kuin unelma. Miksi siis vaihtaisin?

Vierailija
10/16 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelaa ja ruuan lämmittää niin ei kannata vaihtaa. Kotona on 25 vuotta vanha upo täysin kunnossa 👍 Uudet mikrot on jo rakennettu niin etteivät kestä liian kauan 😉

Vierailija
11/16 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kone toimii ja sitä käytetään pääasiassa satunnaisen mikropizzan lämmitykseen, eikä tarkoitus ole käyttöä lisätä esim. alkaa koko perheen ruokia siinä päivittäin kypsentämään, en edes harkitsisi vaihtoa. Se taas, jos itsellä olis keittiöremontti edessä, uteloittais kyllä valtavasti kokeilla näitä yhdistelmävirityksiä mitä nyt vuosien aikana on tullut markkinoille. Siis näitä millä on tarkoitus tosiaan oikeasti hoitaa se ruuanlaitto. On mikro, tavallinen uuni, savustin ja mitälienee vipaimia samassa paketissa.

12/16 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähintään 15 vuotta vanha mikroaaltouuni, ja se ainakin toimii paremmin kuin kaverini uudempi mikro eli kypsentää tasaisemmin. Hyvä keino testata tämä on valmistaa kakku mikrossa ja katsoa, onko se joka kohdasta kypsä ja tasaisesti noussut.

Sitä en tiedä, onko vanha mikroni miten energiatehokas.

Vierailija
13/16 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Se on kuin yli 10 vuotta vanha avioliitto. Luukku toimii, tavaraa saa sisään ja ulos, mutta ei lämmitä kunnolla. Ja energia syöppö. Varmaan kulahtaneen näkönenkin.

Vierailija
14/16 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa. Se on kuin yli 10 vuotta vanha avioliitto. Luukku toimii, tavaraa saa sisään ja ulos, mutta ei lämmitä kunnolla. Ja energia syöppö. Varmaan kulahtaneen näkönenkin.

Mikrojen tekniikassa ei ole tapahtunut mitään sellaista kehitystä, että energiatehokkuus olisi kasvanut.

Vierailija
15/16 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 20v vanha mikro ja toimii vielä. Vaihdan sen sitten kun hajoaa. Mulla on myös 21v vanha tv. Sekin toimii. Tosin telkkarin olen ajatellut vaihtaa.

Vierailija
16/16 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikrojen tekniikassa ei ole tapahtunut mitään sellaista kehitystä, että energiatehokkuus olisi kasvanut.

Viittasinkin sillä enempi tuohon avioliittoon :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän