Lapsenvahti jättää ja olen pahassa pulassa
Miksi sitä alkaa pitää asioita itsestään selvyytenä...tiesin ettei tämä jatku ikuisesti, mutta loppu tuli puskista ja olen kusessa.
Olen yh-isä ja kolme mukulaa, melkein heti eron jälkeen otin au pairin, joka sitten myöhemmin sai opiskelupaikan ja ollut nyt meillä kohta neljä vuotta, asuntoa, ruokaa ja parin huntin taskurahaa vastaan. Nyt on alkanut seurustelemaan ja aikoo muuttaa poikaystävän luokse. Ollut todella mukava ja luotettava nuori nainen ja on pyörittänyt arkea viimeiset pari vuotta.
Mulla on kalenteri täynnä kevääsen asti ja hän haluaa lähteä asap. Sain lahjottua jatkamaan jouluun asti, mutta se tulee todella nopeasti.
Uusi au pair kait pitää hommata, mutta eihän sitä voi heti luottaa lapsiaan sen hoiviin jos on kolmekin päivää pois kotoa. Vanhin tyttö on 15 ja siihen ei todellakaan voi luottaa...
Ex ei halua järjestelyä muuttaa ja oikein muitakaan ei ole. Tämä tuli ihan liian äkkiä, olen sitoutunut hommiini kevääseen asti ja ei näytä hyvältä jos alan vetäytyä, mutta ei kai tässä oikein ole vaihtoehtoa.
Miten sitä on niin tyhmä ettei näe näiden tulevan.
Kommentit (14)
Kyllähän 10 -15 vuotiaat pärjää jos et ole öitä pois. Onhan meitä totaaliyksinhuoltajia tuon ikäisten lasten kanssa ja pärjätään ilman aupairia. Siivousta voi ostaa ja tilata ruokaa kotiin. Jotain vastuuta kai 15 v pystyy ottamaan?
Vierailija kirjoitti:
Mannerheimin lastensuojeluliitosta voi saada hyvän hoitajan. Sysäsitkö sille aupairille lähes kaiken vastuun lapsista, jolloin itse sait panostaa vain työhösi tms. ? Sinä olet yksin vastuussa lapsistasi ja siitä, että sinulla on heille riittävästi aikaa. Ei ole naisten asia hoitaa jatkuvasti ja vielä halvalla (au pair) SINUN lapsiasi. Voi miten ärsyttää tuollaiset miehet.
Hyvin kärjistettynä ehkä näinkin, olen ajoittain paljon poissa kotoa, mutta vastaavasti sitten reissujen jälkeen pitkiä pätkiä vapaalla. Jotenkin se pikkuhiljaa lipsui tähän.
Jotenkin vain pitäisi selvittää nämä hommat joihin olen jo sitoutunut niin sitten voisi vähän höllätä. Täytyypi tarkastaa Mannerheimit.
Ongelmahan nimenomaan ovat nämä 2-3 päivän reissut joita on kalenterissa toista kymmentä kevääseen mennessä.
ap
Parilla satasella ei taida saada ketään,mutta maksa vaikka 2000 e/kk, asunto ja ruoka, niin ehkä joku kiinnostuu.
Vierailija kirjoitti:
Parilla satasella ei taida saada ketään,mutta maksa vaikka 2000 e/kk, asunto ja ruoka, niin ehkä joku kiinnostuu.
Kyse tässä nyt ei niinkään ole rahasta vaan siitä miten hoidan sitoumukseni loppuun kunnialla sekä muksujen, että töiden osalta.
On lapsilla äitikin, muttei halua muuttaa tapaamisaikatauluja.
Niin ja se pointti edelliseen viestiin, mistäs keksit ventovieraan jolle luotat muksusi kolmeksi päiväksi... tuskin mistään, mutta pakko jotain yrittää keksiä
ap
Oletit jotenkin, että hän olisi hamaan tulevaisuuteen Teillä? 4v on jo pitkä aika ja luulisi, että sen aikana olisit tehnyt varasuunnitelman. Rupeat nyt heti etsimään uutta tilalle ja annat edellisen au pairin perehdyttää hänet. Varaudu maksamaan enemmän kuin 200€.
Kannattaisi toki myös tälle 15v antaa jotain vastuuta. Vanhempien tehtävä on kasvattaa lapset siihen malliin, että pärjäävät kotoa muutettuaankin. Moni saattaa opiskelujen vuoksi muuttaa kotoa jo 16v. Haluat kai, että lapsesi pärjää itsenäisesti ja tietää jotain vastuuntunnosta?
Vierailija kirjoitti:
Äkkiä Tinderiin
En etsi seuraa. Vai pitäisikö pistää posti esittelyksi.
Ap
Täh? Meidän lapsi muutti kotoa 16v opiskelujen takia ja hyvin äkkiä haltsasi kaikki kotityöt, shoppaa, kokkaa, leipoo, pyykkää, opiskelee - ja on siis poika.
Enpä ole koskaan kuullut että joku au-pair olisi neljää vuotta yhdessä perheessä....!
Kumma juttu että naiset pärjäävät yksinhuoltajana - jopa totaaliyksinhuoltajina - ja pienempienkin lasten kanssa, hoitavat työt, kodin, lapset ja muut asiat yksin.
Vierailija kirjoitti:
Oletit jotenkin, että hän olisi hamaan tulevaisuuteen Teillä? 4v on jo pitkä aika ja luulisi, että sen aikana olisit tehnyt varasuunnitelman. Rupeat nyt heti etsimään uutta tilalle ja annat edellisen au pairin perehdyttää hänet. Varaudu maksamaan enemmän kuin 200€.
Kannattaisi toki myös tälle 15v antaa jotain vastuuta. Vanhempien tehtävä on kasvattaa lapset siihen malliin, että pärjäävät kotoa muutettuaankin. Moni saattaa opiskelujen vuoksi muuttaa kotoa jo 16v. Haluat kai, että lapsesi pärjää itsenäisesti ja tietää jotain vastuuntunnosta?
No en ajatellut, että ikuisesti, mutta olin keskustelujen perusteella siinä uskossa, että järjestely olisi hänelle sopinut ensi vuoden loppuun.
Haluaisin toki, että tyttö ottaa vastuuta, mutta ei häntä voi sisaruksista laittaa huolehtimaan.
Hyviä öitä ja kiitoksia
Ap
Entä jos palkkaat ns. varamummon joka tulee teille reissujen ajaksi. Eläkeläiselle pieni lisätulo voisi tehdä hyvää, osaa tehdä ruokaa ja kotitöitä. Voisin itse kuvitella että eläkkeellä tykkäisin tehdä tuollaista. Sulla on 2kk aikaa löytää sopiva, pitäisi riittää.
Mannerheimin lastensuojeluliitosta voi saada hyvän hoitajan. Sysäsitkö sille aupairille lähes kaiken vastuun lapsista, jolloin itse sait panostaa vain työhösi tms. ? Sinä olet yksin vastuussa lapsistasi ja siitä, että sinulla on heille riittävästi aikaa. Ei ole naisten asia hoitaa jatkuvasti ja vielä halvalla (au pair) SINUN lapsiasi. Voi miten ärsyttää tuollaiset miehet.