Kun myyjä lopettaa asiakaspalvelun, pitääkö hänen sammuttaa valot?
Eli indigoiko valojen päälläolo asiakaspalvelua? Että kun on palveltu niin sammutetaan valot sen merkiksi että ei tehdä töitä sillä hetkellä. Sitten kun tulee uusi asiakas, ne täytyy laittaa taas päälle. Taitaa olla jokin energiansäästökampanja?
Kommentit (13)
Tuota, ei. Noin niin kuin yleensä. Vai puhutko kaupan kassan numerovalosta, josta näkee, mitkä kassat palvelevat?
Vierailija kirjoitti:
Häh?
Niin kun EY purkii energiansäästöön.
En kyllä ymmärrä nyt yhtään. Ainoat valot, jotka sammuu on ne kassan päällä olevat, jitja kertoo mikä kassa on auki. Ja kyllä, ne sammutetaan kun kassalla ei ole ketään ja sytytetään, kun siihen tulee myyjä.
Ai jos vaikka vaatekaupassa on vain yksi myyjä, niin hän odottaa siellä pimeässä että asiakas tulee ja vasta sitten saa sytyttää valot?
Meillä mm. inventoinnit ym. asiakaspalveluajan ulkopuolella tehtävät työt tehdään pimeässä ja energiaa säästyy!
Vierailija kirjoitti:
Ai jos vaikka vaatekaupassa on vain yksi myyjä, niin hän odottaa siellä pimeässä että asiakas tulee ja vasta sitten saa sytyttää valot?
Niin kun eihän siellä liikkeessä silloin mitään tehdä. Valot pois turhista paikoista.
Vierailija kirjoitti:
Ai jos vaikka vaatekaupassa on vain yksi myyjä, niin hän odottaa siellä pimeässä että asiakas tulee ja vasta sitten saa sytyttää valot?
Melkein lensi iltatee näppikselle kun tätä luin. Nyt on mielikuvissa vaatekaupan myyjä joka istuu pimeässä ja tarkkailee koska mahdollinen asiakas astelee ovelle päin ja kärppänä sytyttää valot.
Sulkemisen jälkeen liiketila usein siivotaan. Siihen tarvitaan valoa. Samoin siellä tehdään hallinnollisia hommia: lasketaan kassaa, täytetään raportteja ja mitä ikinä... en tiedä, olen ollut liikkeessä töissä viimeksi 80-luvulla. Näihin tarvitaan valoa.
Liike on kiinni, kun ovi on kiinni eikä aukea vetämällä. Usein siinä ovessa on ne aukioloajatkin. Jos liikkeesä on valo aukioloaikojen ulkopuolella, joku tekee siellä jotakin myytä työtä kuin asiakaspalvelua.
Vierailija kirjoitti:
Sulkemisen jälkeen liiketila usein siivotaan. Siihen tarvitaan valoa. Samoin siellä tehdään hallinnollisia hommia: lasketaan kassaa, täytetään raportteja ja mitä ikinä... en tiedä, olen ollut liikkeessä töissä viimeksi 80-luvulla. Näihin tarvitaan valoa.
Liike on kiinni, kun ovi on kiinni eikä aukea vetämällä. Usein siinä ovessa on ne aukioloajatkin. Jos liikkeesä on valo aukioloaikojen ulkopuolella, joku tekee siellä jotakin myytä työtä kuin asiakaspalvelua.
Mutta se on asiakaspalvelutila. Hallinnollisia hommia ei tarvitse tehdä siellä, vaan toisessa tilassa. Tällöin asiakaspalvelutilan valot voi sammuttaa.
Häh?