Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö minun tässä tilanteessa kertoa työkaverilleni että hain yrityksen sisällä uutta työpaikkaa?

Vierailija
28.10.2018 |

Työskentelemme samassa firmassa. Työkaverini on minulle melko läheinen. Työkaveri on jo kauan puhunut että häntä kiinnostaisi työskennellä yksikössä x ja on puhunut monesti että on käynyt katsomassa yrityksen sisäisiä työpaikkoja että josko olisi paikkoja vapaana. Itse en ole ollut tuosta yksiköstä niin kiinnostunut aiemmin, mutta nyt pikkuhiljaa se on alkanut kiinnostaa.

Nyt kuitenkin tuohon yksikköön haetaan taas uutta henkilöä, ja oma mielipiteeni on muuttunut ja hain juuri sinne itse. Työkaverillani ei ole alaan soveltuvaa koulutusta, minulla on. Pitäisikö minun vinkata hänelle että siellä on paikka vapaana? Koska jos sattuisin itse saamaan paikan, ja kun tuo kaveri saisi tietää että pääsin sinne, ei olisi uskottavaa että olisin muka unohtanut vinkata myös hänelle hakiessani hänen kauan haluamaansa paikkaa. Toisaalta haluaisin yhden kilpailijan pois pelistä ja olla nyt kertomatta... Olen kusipää, tiedän? Vaikka rehellisesti uskon, että minulla on koulutuksen vuoksi realistisemmat mahdollisuudet päästä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vaihtoehto on, että vinkkaan hänelle paikasta. En kerro että hain sinne myös itse. Sitten jos ja kun minut valitaan paikkaan, niin sanon että hain "eilen" ihan puolivitsillä ja satuin pääsemään, joten tottakai otan nyt paikan vastaan kun kerran sen sain.

ap

Vierailija
2/4 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tietää jo, ja hakee ja myös saa sen paikan, koska on osoittanut osaavansa niitä hommia, vaikka muodollinen koulutus puuttuukin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä nyt noin tarinoisit? Saathan sinä ihan oikeasti hakea paikkaa ja jos sen saat, niin saat sen siksi, että olet siihen paras. Siinä mitään puolivitsejä tarvita. Miten hän ei muuten itse ole paikan aukiolemista huomannut, jos kerran on sellaisesta tehtävästi niin kovin kiinnostunut ja asiaa seurannut?

Sinuna sanoisin, että hei, ootko huomannut tuon paikan? Aiotko hakea? Minä laitoin hakemuksen. 

Vierailija
4/4 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ainakin avoin niille joita pidän läheisimpinä työkavereina. Sitä ei otettaisi henkilökohtaisesti kuka valitaan. Voi olla joku ihan muukin.