Voiko Mensan testissä saada hyviä tuloksia muutoin kuin olemalla matemaattisesti viisas?
Kommentit (12)
Ne on kyllä päättelyä enimmäkseen. Tein huviksen mensan nettitestin ja tein sen n minuutissa painelemalla vastauksiksi mitä sattuu niin tulos oli: kuulut 52,8 ryhmään joka on keskimääräisesti älykkäämpi kun loput suomalaisista tms.
Itse en ole matemaattisesti lahjakas, mutta Mensan jäsen olen kuitenkin.
Mensan testistä saa hyvät pisteet jos on avaruudellista hahmottelukykyä.
Taksikuskit saavat hyviä pisteitä koska harjoittelevat työkseen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ne eivät ole matematiikkaa vaan loogista päättelyä.
T. Mensan rajan ylittänyt
Sekä avaruudellista hahmottamista
Matemaattinen lahjakkuus ja avaruudellinen hahmotuskyky sekä looginen päättelykyky usein korreloivat keskenään, mutta ei välttämättä. Tunnen Mensa-jäsenen, jonka matemaattiset taidot ovat korkeintaan tavanomaiset.
Niin tai sitten työväenluokkaan tai muuten huonoon saumaan syntymään erehtyneen valopään tie on senverran tukossa, että uravalinnasta riippumatta löytää itsensä taksin ratista.
Tuo testi on sellainen, mihin voi harjoitella etukäteen. Tarpeeksi kun tekee niin tajuaa sen logiikan siellä taustalla, ja huomaa melkein heti oikeat vastaukset.
Melkein mitä tahansa tässä maailmassa voi harjoitella, myös älykkyystestejä.
Mä en tiedä mitä tarkoittaa avaruudellinen hahmotuskyky. Ehkä siksi äo on vain 123 nettitestin mukaan.
Suosittelen harjoittelemista etukäteen. Mutta tosiaan jos looginen puolisko ajattelee TOISIN kuin testi niin testistä tulee vain muistikykypisteet. Logiikka on jonkun muun logiikkaa, joten ajattelet vaan eri lailla. Ei se tarkoita, että olet tyhmä.
Minusta ne eivät ole matematiikkaa vaan loogista päättelyä.
T. Mensan rajan ylittänyt