Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juuri nyt. Yksi iltalehden törkeimpiä valeotsikoita: Kun hurrikaani iskee, näin pelastaudut virtaavasta joesta - videolla näkyy meksikolaismiehen uskomaton taidonnäyte

Vierailija
26.10.2018 |

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/fdd8daec-6c37-4419-8c9a-d6e984695f26_…

Ja kyseinen uskomaton taidonnäyte tarkoittaa sitä, että mies roikkuu köydessä kiinni housut puolitangossa. Antaisin kyseisen valeotsikon tekijälle kenkää ja niin näyttävästi, että muutkin oppivat olemaan. Luulisi jo hävettävän noin törkeä lukijoiden harhauttaminen. Ja iltalehtikö se oli, joka viime viikolla uutisoi eräästä mediasta valemediana? Huh huh. Se on ihan justiinsa víhapuheen paikka.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei pääse edes top tuhannen joukkoon iltapulun törkeimmissä valeotsikoissa. Ohi ajavat esimerkiksi kaikki Trump- ja Brexit-otsikot, puhumattakaan muista kiusallisemmista aiheista.

Vierailija
2/6 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa nyt ihan omin sanoin MIKSI luette ko. lehteä?

Pakotetaanko teidät siihen? Minä en lue MV-lehteä enkä muuta edes ves-sapaperiksi kelpaavaa. Te ahmitte kohuotsikoita ja sensaatioita mistä vain niitä irti saatte, ja sitten pe-rä-suo-li pitkällä ryntäätte uhoamaan mitä siellä TAAS luki!

Voin myös valaista teille jotka ette ymmärrä: nämä lehdet myyvät raflaavilla otsikoilla! Niiden menestys perustuu juuri siihen, että mitä yliampuvampi otsikko ja mitä raflaavammin kirjoitettu teksti, sitä paremmin se kansaan menee! Myy kuin häkä. 

Luetteko jos otsikossa lukee että mummo Kainuusta on kutonut ennätysmäärän villasukkia? Niin, sellainen ei myy.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakotetaanko teidät siihen? Minä en lue MV-lehteä enkä muuta edes ves-sapaperiksi kelpaavaa. Te ahmitte kohuotsikoita ja sensaatioita mistä vain niitä irti saatte, ja sitten pe-rä-suo-li pitkällä ryntäätte uhoamaan mitä siellä TAAS luki!

Voin myös valaista teille jotka ette ymmärrä: nämä lehdet myyvät raflaavilla otsikoilla! Niiden menestys perustuu juuri siihen, että mitä yliampuvampi otsikko ja mitä raflaavammin kirjoitettu teksti, sitä paremmin se kansaan menee! Myy kuin häkä. 

Luetteko jos otsikossa lukee että mummo Kainuusta on kutonut ennätysmäärän villasukkia? Niin, sellainen ei myy.  

Minua v*tuttaa kaikkein eniten iltalehden jatkuvissa valeotsikoissa se, että sama valelehti kutsuu vaihtoehtomedioita valemedioiksi. Iltalehti kuitenkin valehtelee itse jatkuvasti.

Vierailija
4/6 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrititkö sanoa, että iltalehti on valemedia?

Vierailija
5/6 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan nyt vain tämän ihan iltalehden mieliksi.

Vierailija
6/6 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin iltapäivälehtien seuraamisen jo vuosia sitten, koska menivät ihan roskaksi. Nykyään suorastaan välttelen ko. sivuille klikkaamista, vaikka välillä kiinnostavia otsikoita näkyykin "mainoksina" esim. Hesarin verkkosivuilla. Mietin aina tosi tarkkaan, klikkaanko vai en - useimmiten en. 

Hesarikin on alkanut harrastaa näitä click bait -otsikoita. Eivät tietenkään ole yhtä raflaavia kuin iltapäivälehdissä, mutta silti helposti tunnistettavia. Ärsyttää, kun ilmiö tunkee joka paikkaan. Nykyään harkitsen Hesarinkin sivuilla tarkkaan, mitä klikkaan ja mitä en.

Toivoisin, että ihmiset lakkaisivat klikkaamasta näitä click baitteja, mutta tiedän, että toivo on turha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän