Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikalla pitää toimia työnantajan ohjeiden mukaan, piste.

Vierailija
26.10.2018 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005877131.html

Oon sitä mieltä, että milleniaalien on ymmärrettävä se puolueeton tosiasia, että TYÖPAIKKA EI OLE ITSENSÄ TOTEUTTAMISTA VARTEN. työpaikan idea on se, että yritys/julkinen taho tarvitsee työlle tekijän, johon valitaan sopivin ja hänelle maksetaan sovittu korvaus siitä, että hän sovittuun aikaan toimii sovituissa kuvioissa sovitulla tavalla.

Kenenkään ei ole pakko mennä töihin ja ottaa työpaikkaa vastaan. Mutta kun ottaa, potää ymmärtää, että se oma yksilöllisyys ja omat mielipiteet jätetään työajan ja -paikan ulkopuolelle siinä laajuudessa, kun on sovittu.

Kukaan meistä ei ole sen ihmeellisempi kuin toinen. Kenenkään persoona ja henkilökohtaiset surut eivät ole niin merkittäviä, että ne pitää sellaisenaan kaataa asiakkaiden niskaan, ELLEI sitten kyseessä ole joku erityinen yritys, joka haluaa tarjota sellaista persoonallista palvelua ja se on työntekijän tiedossa myös.

Tää harha, mikä nuorilla on, että kaikki pitää muuttaa palvelemaan omaa henkilökohtaista maialmankastomusta, on vaan väärä ja lapsellinen. Mitä siitä tulisi, että kaikki räätälöidään kaikkien oikkujen mukaan, oli ne hyväntahtoisia tai ei? Kiitän nuorisoa monen uuden asian esilletuomisesta ja asioiden ajamisesta, esim vegaanius-jutut. Mutta harvalla senkään asian ajaminen työajalle kuuluu.

Roosanauhan pitäminen on muutenkin seuraava teki: "haluan kertoa kaikille, että olen lahjoittanut ehkä euron syöpätutkimukseen ja toivon huomiota jaloudelleni, huomaathan?" Tietoisuud lisääminen, öh, kaikki tietävät rintasyövän paitsi ehkä lapset ja heitä sillä ei pidäkään kuormittaa ja toisaalta eivät ne siitä kiekurasta rintapielessä sitä tietoa myöskään saa.

Toivon sen kundin äidille paranemista ja kaikkea hyvää, mutta kundi toimi pöllösti. Kuolemanvakavan sairauden hieromista asiakkaiden naamaan en myöskään suosittelisi, sillä tämä sairaus koskettaa suoraan tai välillisesti hirveän monia pojan asiakkaita ja heillä on oikeus olla ajattelematta asiaa turvatarkastuksessa. Surulta ja pelolta kaipaa myös taukoa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on. Roosanauhan hankkiminen ei muuta juuri mitään. Ärsyttää se julkkisten ratsastaminen sillä projektilla.

Plus oikeassa tossa linkissä on toi työoikeuden proffa ja sitten ap myös.

Vierailija
2/11 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käsitä, miten siitä täytyy edes keskustella, että työajalla ollaan jonkun palveluksessa ja tehdään, mitä on aluksi sovittu ja miten on sovittu.

Just jos pitää itseä toteuttaa, perustaa oman yrityksen tms.

Tässä asiassa e ole mitään tulkinnanvaraisuutta tai ihmettelyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä ap n kanssa. Olen ollut vuosia sitten saman työnantajan palveluksessa samassa työssä ja kyllähän se hyvin selväksi tehtiin heti perehdytyksessä että miten työaikana esiinnytään ja miten sitä virkapukua kannetaan. Ei omana aikanani tullut kellekään mieleenkään alkaa koettelemaan rajoja tai sooloilemaan asian kanssa. Säännöt oli kengistä, meikistä, kynsilakasta, hiuksista, tatuoinneista, lävistyksistä jne ja juurikin siitä että virkapuku täytyy pitää muuttamattomana.

Onneks en oo enää siellä töissä, en ite jaksais ton Patrickin tyyppistä ihmistä työkaverina. Toi työ on aika raskasta, matkustajien kanssa saa ns vääntää asioista, ei siihen päälle jaksa tollasia työkavereita jotka aiheuttaa skismaa työyhteisössä

Vierailija
4/11 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYÖN KUULUU OLLA IKÄVÄÄ JA TYLSÄÄ

PITÄÄ SYÖDÄ MYÖS PAHAA RUOKAA

PITÄÄ OPPIA PÄRJÄÄMÄÄN VÄHÄLLÄ

Vierailija
5/11 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaat määkii

Vierailija
6/11 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin eri mieltä ap:n kanssa. Työpaikalla ei tule keskittyä pikkuseikkoihin vaan siihen , että homma toimii. Yksi voi meikata pelottavasti, yhdellä olla natsitatuointi ja yhdellä siniset hiukset jos homma toimii. Kyseinen nauhatyyppi oli kuulemma muuten hyvä työntekijä.  Ei minua haittaa jos lääkärillä on t-paita lääkäritakin sijasta tai konduktööri on verkkapuvussa. 

Vierailija
7/11 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos työnantaja vaatii toimimaan omia eettisiä arvoja vastaan? Esimerkiksi pakkomyyntiä vanhuksille?

Vierailija
8/11 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos työnantaja vaatii toimimaan omia eettisiä arvoja vastaan? Esimerkiksi pakkomyyntiä vanhuksille?

No sitten sinä etsit uuden työn. Ns suorittavaa työtä tehdään ihan niinkun työnantajan neuvot ja säännöt sanoo

Vierailija
9/11 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietenkään työnantaja ei voi vaatia toimimaan lakien ja etiikan vastaisesti, tai hän joutuu itse syytteeseen. Mutta noiden ulkopuolelta kaikki muu on selliats, ettei siinä ole mitään oikeutta pullikoida vastaan.

Vierailija
10/11 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tätä nuoten ikäluokkien kermaperseilyä, kun töistäkin pitäisi saada tuunata juuri sellainen kuin itse haluaa. Noh, elämä opettaa.

Vierailija
11/11 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin eri mieltä ap:n kanssa. Työpaikalla ei tule keskittyä pikkuseikkoihin vaan siihen , että homma toimii. Yksi voi meikata pelottavasti, yhdellä olla natsitatuointi ja yhdellä siniset hiukset jos homma toimii. Kyseinen nauhatyyppi oli kuulemma muuten hyvä työntekijä.  Ei minua haittaa jos lääkärillä on t-paita lääkäritakin sijasta tai konduktööri on verkkapuvussa. 

👎 En taitaisi näyttää omaa matkalippuani, mikäli sitä tulisi pyytämään verkkapuvussa oleva henkilö.  Kyllä työnantajalla on oikeus päättää millainen pukeutuminen sopii yrityksen imagoon.  Palvelualalla asiakkaat ovat kuitenkin aina ykkösiä, eikä siten asiakaspalvelijan eri elämäntilanteita ymmärtävä.  

Ei työntekijä saisi tuoda henkilökohtaisia tragedioitaan asiakkaan kannettavaksi.  Kun työnantaja kustantaa virka-asun jonka tarkoitus on luoda asiakkaille turvallisuuden tunnetta, koska heidät siten erottaa muista mm. matkalle lähtevästä väestä.  On tietenkin muitakin hienoja keräyksiä ja niihin liittyviä nauhoja, pinssejä jne.  joten siihen nähden Roosa nauha ei ole ainoa hieno ele.

Unohdamme usein sen, että myös mies voi sairastua rintasyöpään vaikka sairaus on naisilla paljon yleisempi.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi