Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksinasuvan edullisia ruokia?

Vierailija
25.10.2018 |

Sinkkunainen kyselee edullisia ruokia, joita ei tarvitsisi syödä neljää päivää putkeen. Olen aiemmin tehnyt ns. perhekoossa ruokia 2 kertaa viikossa ja syönyt useamman päivän samaa ruokaa. Vinkkejä kyselisin ruokiin, joita ei tarvitse tehdä padallista, vuuallista tai kattilallista. Tiedän toki, että annoskoot voi puolittaa, mutta tuntuu tyhmältä tehdä makaronilaatikkoa puolesta paketista jauhelihaa. Pakastetta ei ole. Edullisuus on plussaa, sillä olen vähävarainen.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakasta ruokia?

Vierailija
2/16 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä olisi tällaiset pannu- ja wokkihenkiset ratkaisut eli paistinpannulla 1-3 annosta kerrallaan kokkailu? Munakkaita jne. Pakasteina myytävästä wokkivihannespussista tekee 1-3 annosta nälästä ja proteiininlähteestä riippuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussikeitot

Joku ruokaisa salaatti

Vierailija
4/16 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yksin asuvana tein ruokaa aina pakkaseen (makaronilaatikko, keitot jne.), sääli ettei sinulla ole pakkasta :(

Ruokia mitä oli helppo tehdä vain 2 annosta:

- Pastat esim. Pasta Carbonara

- Pyttipannu

- Pihvit/tms + perunaporkkana sekoitus

- lihapullat

- Pizza

- Tonnikalasalaatti (+pinaattiletut)

- Muut salaattit (kanasalaatti, yms.)

- kala + lisuke

Kysy ihmeessä lisää, jos haluat että avaan reseptejä :)

Plus: Jos tunnet muita yksinasuvia ihmisiä, kannattaa heidän kanssa sopia ns. ruokatreffejä eli ensin syötte sinun luona + evästä mukaan ja seuraavalla kerralla hänen luonaan. Pääsette molemmat halvemmalla, ei tarvitse aina kokkailla ja saa tehdä isoja annoksia :)

Vierailija
5/16 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilon X-tra lasagne. Maksaa alle neljä euroo ja on ihan ok makuista. Ei siis todellakaan mitään Gourmeeta, mut siihen sivuun ku lisukkeita oman maun mukaan ni suht halpaa.

Vierailija
6/16 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wokkeja on helppo tehdä sopiva määrä kerrallaan, kun tekee tuoreista kasviksista. Esim. pari porkkanaa, yksi paprika, yksi levy riisinuudelia ja 300 g broilerisuikaletta riittänee noin kahdeksi annokseksi. 

Jos kasvisruokaa haluaa tehdä, niin linssejä tai papuja on kuivatuotteista helppo keittää sopiva määrä kerrallaan. 

Vierailija
7/16 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset hanki pakastinta? Se ei montaa kymppiä maksa, se maksaisi itsensä takaisin muutamassa kuukaudessa. Itse en todellakaan tulisi toimeen ilman pakastinta.

Vierailija
8/16 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhemaksapihvit.

Kypsä liha salaattiin.

Vierailija
9/16 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi tietää että kuinka Pirkka Mantelikalasta saisi

ilman suurempaa sotkua erotettua yhden annoksen.

Pahvirasiassa on kaksi annosta yhdessä umpijäässä olevassa kalassa.

Olen hakannut veitsellä vasaraa apunakäyttäen joskus poikki kalan

mutta se sinkoutuu joskus pitkin lattiaa irrotessaan toisesta puoliskosta.

Vierailija
10/16 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset hanki pakastinta? Se ei montaa kymppiä maksa, se maksaisi itsensä takaisin muutamassa kuukaudessa. Itse en todellakaan tulisi toimeen ilman pakastinta.

Asun mökissäni, missä on vain tupa ja tupakeittiö. Veisi kohtuuttomasti tilaa pakastin. On kyllä tullut ihania ideoita, lisää vain :)

Vierailija
11/16 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkipata, soijapata tms. siis muuan nakki/ soijarouhetta pannulle öljyyn, perään kanaliemikuutio ja vettä ja makaronit. Ehkä ketsuppia vähän.

Kyllä sitä nyt välillä syö.

Vierailija
12/16 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sellaista ruokaa mitä voi "jalostaa" seuraavana päivänä. Esim keitetyt perunat + nakkikastike -> pyttipannu, tai riisi + kanankoivet -> paista pannulla.

Toinen vaihtoehto on että teet lihaa isomman satsin ja siihen sitten yhdistelet eri ruokia. Esim. kanasuikaleet: kanasalaatti, kananuudelit, kanapatonki jne.

Vierailija
13/16 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nakkipata, soijapata tms. siis muuan nakki/ soijarouhetta pannulle öljyyn, perään kanaliemikuutio ja vettä ja makaronit. Ehkä ketsuppia vähän.

Kyllä sitä nyt välillä syö.

Ja soijarouhe+kanaliemi+pottumuusijauhe samoin.

Vierailija
14/16 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa Meal Prep.

Vaikka se toki on osittain meidän fitnesshmisten hifistelyä ja vaatii pakastimen sekä tiettyä etukäteissuunnittelua - sillä myös säästää. Eikä tarvitse syödä aina kolme päivää yhtä ja samaa.

Vierailija
15/16 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunoita keitän kerralla enemmän kun jatkojalostan ne seuraavina päivinä pyttipannussa, teen rieskoja ja suolaisen piirakanpohjan. Viikon syö kilon perunasatsilla ☺ rieskojen kanssa aina joku sosekeitto tai pinaattikeitto. Litrasta maitoa ja puolikkaasta pussista pakastepinaattia tulee keittoa kahdeksi päiväksi. Loppu pinaatit voi laittaa piirakan täytteeksi, joukkoon muna, ruokakerma, sipulia ja juustoraastetta. Piiras riittää kolmeksi illaksi tai työevääksi.

Itse keitettyjen pottujen kanssa syön silliä/paistettua kalaa/kalapuikkoja ja kananmunakastiketta joita saa helposti tehtyä pienekin satsin. Tai nakkikastiketta, loput nakit aamiaismunakkaaseen. Jauhelihaa on onneksi myös 250g paketteja josta saa sopivan satsin keittoon, murekkeeseen, tortilloihin, pizzaan tai kastikkeeseen.

Tortilloja jää aina se 6 tai 4 syömättä niin teen lopuista lätyistä wrappeja tai pitsoja.

Vierailija
16/16 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi tietää että kuinka Pirkka Mantelikalasta saisi

ilman suurempaa sotkua erotettua yhden annoksen.

Pahvirasiassa on kaksi annosta yhdessä umpijäässä olevassa kalassa.

Olen hakannut veitsellä vasaraa apunakäyttäen joskus poikki kalan

mutta se sinkoutuu joskus pitkin lattiaa irrotessaan toisesta puoliskosta.

Kiitos nauruista.