Kuinka otan etäisyyttä ja aikaa itselle loukkaamatta miestä?
Olen ajautunut tilanteeseen, jossa parisuhde ottaa enemmän kuin antaa voimia. Tuntuu, että kaikki tapahtuu miehen ehdoilla - milloin nähdään, mitä tehdään ja miten kauan. Olen alusta alkaen ollut se, jolle sopii kaikki ja valmis tekemään kompromisseja.
Tiedostan tehneeni virheen, että olen suostunut ns. ovimatoksi ja nyt olen väsynyt ja uupunut. Olen esimerkiksi toiminut useita kertoja kuskina (miehellä ei autoa) miehelle ja tämän vanhemmille, auttanut kotitöissä, muuttanut omia menoja ja aikatauluja miehen ehdoilla pienelläkin varoitusajalla. Lisäksi herään aamuvuoroon joka aamu klo 5. Silti olen suostunut miehen näkemisiin klo 21-22 aikaan, kun hänelle sopii.
Enää en vaan jaksa. Tahdon välillä keskittyä vain itseeni ja omiin asioihini, käydä harrastuksissa ja nähdä kavereita. Jopa päättää mitä syön lounaaksi tai mikä leffa katsotaan. Kuinka sanon miehelle, että nyt tarvin tilaa itselleni ja etäisyyttä voimia vievään suhteeseen? En halua loukata miestä enkä lopettaa suhdetta. Juuri nyt vaan voimat ei riitä.
Kommentit (13)
Sano miehelle että hän saa tapailla ja panna välillä muita jos haluaa, sillä aikaa kun sinä ”otat aikaa itsellesi” tai mitä bullshittiä se nyt sitten todellisuudessa onkaan. Ainoa reilu tapa hoitaa asia.
Tuuliviiri nainen haluaa tehdä mitä häntä itseään huvittaa, ja pitää miehen odottelemassa jäähyaitiossa kunnes nainen suvaitsee hänen taas palata pelikentälle.
Siitä ei itsekkäämmäksi paljon touhu mene. VMP.
Kommenteista 2 ja 3 selviää se, miksi kannattaa tehdä se selkeä ero heti. Miehet eivät ymmärrä miten radittavia ovat.
Huutonaurua. Ota ero, niin saat katsoa telkkarista mitä haluat, eikä se hirviömies pakota sinua tapaamaan häntä klo 21-22.
Oikeasti, et ole kypsä minkäänlaiseen parisuhteeseen.
Teet miehelle selväksi, millä ehdoilla ja mihin aikaan suodtut tapaamaan. Jos de ei sovi se on soronoo sitten.
Miehen tunteet ovat hänen vastuullaan. Sinä pidät itsestäsi huolta, jos mies siitä loukkaantuu, oma on asiansa. Itse panisin jutun kerrasta poikki. Mies ei luovu ovimatosta, se on sun osa teidän suhteessa.
Kysy, ketä se käy aikaisemmin illalla panemassa. Vai miksi se tulee niin myöhään?
Eihän siitä tarvitse mitään dramaattista keskustelua vääntää. Seuraavan kerran kun mies ehdottaa jotain, vastaat vain rehellisesti. Jos ehdottaa tapaamista klo 22 ja se on sinulle liian myöhään, sanot sen. Jos pyytää kuskiksi eikä se sinulle sovi, sanot sen suoraan. Ja ehdotat itse miehelle tekemistä ja tapaamisia , sellaisia mitä haluat tehdä ja sellaiseen aikaan mikä sinulle käy.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siitä tarvitse mitään dramaattista keskustelua vääntää. Seuraavan kerran kun mies ehdottaa jotain, vastaat vain rehellisesti. Jos ehdottaa tapaamista klo 22 ja se on sinulle liian myöhään, sanot sen. Jos pyytää kuskiksi eikä se sinulle sovi, sanot sen suoraan. Ja ehdotat itse miehelle tekemistä ja tapaamisia , sellaisia mitä haluat tehdä ja sellaiseen aikaan mikä sinulle käy.
Jatkan vielä, että sovit tietysti tapaamisia ystävien kanssa kuten haluat, ja käyt omissa harrastuksissasi. Jos mies ehdottaa jotain samalle ajalle, kerrot ettei käy koska olet menossa xx ja ehdotat toista aikaa.
Pakkoko sitä asiaa on esittää niin dramaattisesti kuin ”haluan etäisyyttä ja omaa aikaa”?Kuulostaa siltä, että olet suksimassa kuuseen suhteesta.
Miten helvetin vaikeaa voi olla avata suutaan ja sanoa suoraan et hei, hommaapa oma auto tai bussikortti. Ja sopia, että tavataan aiemmin että pääset aiemmin tutimaan. Miten vaikeaa on puhua suoraan ja kommunikoida? Miten ikinä voi pärjätä parisuhteessa jos aina pitää kysyä pölvästeiltä nettifoorumilla, että miten pitää sanoa mitäkin?
Se on mies, se ymmärtää suoraa puhetta. Ei vihjailuja, kiertelyjä tai muita epämääräisyyksiä mitä naiset harrastavat.
No sanot vain suoraan, ettet voi tavata niin myöhään etkä voi muuttaa aikataulujasi ja sillä sipuli.
Jos mie ei tuollaisia asioita ymmärrä, niin ei kannata seurustella hänen kanssaan.
Kun viimein jätät hänet, hän ei sure sinua vaan menettämäänsä etua. Noille manipulointi on kuin hengittämistä ja hän hyödyntää sinua niin paljon kuin annat hänen hyödyntää.
Jos asutte erillään, ero on helpompi. Arvaan että jotenkin odotat hänen lupaansa, että saisit häneltä tukea itsesi vahvistamiseksi. Tietenkään hän ei tue sinua, koska menettäisi etunsa. Valitettavasti tuollaisella suhteella on vain kaksi mahdollisuutta. Lopetat suhteen tai vajoat yhä syvemmälle kynnysmattouteen. Puhelin ja ovisummeri on erittäin helppo sulkea.
Hänellä ei ole aikomustakaan ottaa sinua huomioon.
Loukkaamatta se ei onnistu. Jätä se sika.