Uusi työ ja pettymys
Kokemuksia kaipailisin asiasta. Oletteko aloittaneet uudessa paikassa ja kokeneet pettymyksen?
Itse huomasin, jo ensimmäisellä viikolla, että kaikki mistä puhuimme sopimusta tehdessämme, ei toteudu ja työpaikan asenne oli täysin erimaata,, kuin haastattelussa. Tuntui kuin minut olisi huijattu sinne..
Kommentit (3)
Todellakin ollut pettynyt. Työpaikka oli jäähallin kahviossa. Ihan järkyttävän tympeitä ja ulossulkevia muut työntekijät. Menivät vaan jupisemaan omiin nurkkiinsa. Onneksi ei ole enää tarvinnut käydä siellä!! Sain parempi palkkaisen oman alan pestin, jossa tienasin viikossa saman verran kuin ne kanat kuukaudessa. Terveiset!😎
Olen kokenut, ja nimenomaan ilmapiiri oli ongelma. Luvatut normaalit käytännöt eivät pitäneet, kun muutama työntekijä ei pitänyt tarpeellisena noudattaa niitä. Pomoa ei kiinnostanut. Selvisi myös että työsopimukseen kirjattua työehtosopimusta ei firmassa luettu eikä tunnettu, se oli sopparissa vain tuntematon rutiinilyhenne... Hakeuduin pois sieltä, joitain paikkoja ei keskustelu paranna eikä itse jaksa olla aina se, joka tuo työehtosopimuksen näytille ja osoittaa jotain kohtaa,jota pitäisi noudattaa, tai tuo työturvallisuusasioita paperilla ja käy tinkakeskustelua lakisääteisistä turvallisuusvaatimuksista. Eikä tilanne muutu. Ei varoittaneet asiasta edes edelliset kollegat, jotka sieltä olivat lähteneet, harmi kyllä, ihmiset pelkäävät välirikkoa ja huonoa mainetta valittajana.
Olen kokenut, ja muistan jo ensimmäisen päivän jälkeen tunteneeni oloni erittäin pettyneeksi. Minulle suurimmaksi haasteeksi ilmeni työyhteisön erittäin huono ilmapiiri ja jakautuminen ns. kahteen leiriin. Minut oli palkattu yritykseen esimieheksi, mutta koin nopeasti tilanteeni mahdottomaksi. Olin tuonut haastattelukierroksien aikana omasta mielestäni vahvasti ilmi sen, että työyhteisön ilmapiirillä on erittäin suuri merkitys minulle. Tästä huolimatta en saanut minkäänlaista vihjausta tilanteesta ennen kuin olin ensimmäistä päivää työpaikalla. Toin tilanteen haasteellisuutta ilmi omalle esimiehelleni, mutta päädyin irtisanoutumaan muutaman viikon jälkeen. Enkä ole katunut lähtöä päivääkään!