Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu ilmastomuutoksen keskellä ):

Vierailija
23.10.2018 |

Joulu tulee. Ilmastomuutos on totta.
Ihan säälittää maapallon puolesta, kun ihmiset ostavat taas toisillee krääsää, joka menee monesti roskiin tai kirppikselle.
Tai sitten ihmiset ostavat suklaata toisillee ja lihottavat ihmiset palloiksi.

Eikö nyt voitaisi viettää joulu, että annetaan vain aineettomia lahjoja !

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä aineettomia lahjoja ovat esim:

-tällä lahjakortilla renkaiden vaihto allekirjoittaneen tekemänä

- .... ikkunanpesu

- .... siivous

Vierailija
2/20 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vietä perkele ihan sellainen joulu kuin itse haluat. Ei kukaan sinua estä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep!

Eikä uhrivuohia!

Vierailija
4/20 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka joulu lihon pari kiloa koska minulle on aina annettu kilotolkulla suklaata. joka kyläilypaikassa mässätään, kotona mässätään.

Olen 10 vuodessa lihonut 20kg. Kiitos joulun.

Vierailija
5/20 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, että ystäväsi ja sukulaisesi haluavat sinulta krääsää?

Antaisit sinäkin mieluummin rahalahjan, kympin tai pari pujautat kuoreen. Ei tule annettua turhaa krääsää.

Vierailija
6/20 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos teillä on tuollaista että riskiin heitetään tavaraa niin antakaa ihmeessä aineettomia lahjoja.

Me taas panostetaan lahjoihin ja selvitetään etukäteen mikä olis kenellekkin mieluista.

Vierailija
7/20 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muuten käyttää vähän lihaa, niin onko joulukinkku kuitenkin ilmastomuutoksesta huolimatta sallittu?

Vierailija
8/20 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et sano läheisellesi, että olet tärkeä ja rakas, mutta en ilmaston vuoksi anna nyt mitään tavaraa?

Vierailija
9/20 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffalahjakortti on ihan hyvä, melkein aineeton lahja.

Vierailija
10/20 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hankin jo meidän perheellemme aineettoman joulujahjan. Varasin joulun ajaksi kahden viikon all-inclusive loman Teneriffalla.

Vierailija
11/20 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä jouluna lapset saavat rahaa ja sukkia :)

Tyttö osti auton ja lainasi siihen rahaa mummoltaan, sekä ostaa vielä koiran. Raha lienee paras lahja. Poika tarvitsee uuden läppärin ja tabletin, joten sama homma.

Miehen kanssa me ei yleensä lahjoja vaihdetakaan, jollei ole jotain erityistä toivetta ja vielä ei ainakaan ole. Hierotaan vaikka toistemme hartiat ja kädet, siinä ihan mukava lahja.

Ja minä neulon kaikille sukkia :)

Ihan helpottavaa, kun säästyy lahjojen miettimiseltä.

Vierailija
12/20 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hankin jo meidän perheellemme aineettoman joulujahjan. Varasin joulun ajaksi kahden viikon all-inclusive loman Teneriffalla.

Sepä tosi aineeton ja ekologinen lahja.

Vierailija
13/20 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.lla on hyvä ajatus tässä.

On monia hyviä aineettomia lahjoja. Lahjakortit ovat tästä hyvä esimerkki. Ne tulevat lähes 100% käyttöön, varsinkin sellaiset jotka on aineettomiin palveluihin, kuten kampaaja/kosmetologi/hieroja/siivooja.

Myös liput, kuten leffaliput ja muut, pienemmätkin lahjakortit aina ilahduttavat. Vaikka kympin lahjakortti johonkin tyylikkääseen pikkukahvilaan, tai jäätelöbaariin.

Ja jos budjetti ei oikeasti anna myöten, voi tehdä lahjakortin itse, jossa lupaa antaa/tehdä jonkun palveluksen, jonka itse taitaa erityisen hyvin. 

Ajattelin itse myös tänä vuonna jättää sellofaanivuoret ja pahvihärpäkkeet kaupan hyllylle, ja antaa vain kirjekuoreen mahtuvia lahjoja.

Vierailija
14/20 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka joulu lihon pari kiloa koska minulle on aina annettu kilotolkulla suklaata. joka kyläilypaikassa mässätään, kotona mässätään.

Ei niitä kukaan muu kuin sinä kurkustasi alas tunge, joten ihan oma valinta syödä ne.

Vierailija
15/20 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä askartelen lahjoiksi käpyhyasinttejä ja heijastimia.

Vierailija
16/20 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, että ystäväsi ja sukulaisesi haluavat sinulta krääsää?

Antaisit sinäkin mieluummin rahalahjan, kympin tai pari pujautat kuoreen. Ei tule annettua turhaa krääsää.

Minä annan lahjaksi sitä mitä kukin toivoo enkä krääsää.

Vierailija
17/20 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjasuklaat (osa niistä) voi lahjoittaa eteenpäin.

Vierailija
18/20 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä tosi aineeton ja ekologinen lahja.

Kyllä on, elämys on aineeton lahja eikä mitään konkreettista paria tupakkakartonkia lukuunottamatta kulkeudu mukaanamme Suomeen. Ja ekologinenkin, kun viiniä ja sangriaa ei tarvitse lennättää tänne vaan käyn juomassa ne paikan päällä.

Vierailija
19/20 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja muistakaa ettei suklaakaan ole kovin ilmastoystävällinen tuote. Yhden suklaakilon tuottamiseen tarvitaan nimittäin 24 000 litraa vettä. Ja tietysti tuotanto tapahtuu usein alueilla, joilla on muutenkin vedestä pulaa. Muistan jonkun kauhistelleen täällä sitä kuinka paljon avokadon viljely kuluttaa vettä. Avokadokilon tuottamiseksi tarvitaan kuitenkin vettä vain 1000 litraa, se on aika vähän tuohon suklaaseen verrattuna.

Vierailija
20/20 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan työkavereilleni lahjaksi tammentaimia. Ei maksa mitään, keräsin aikaisemmin terhoja ulkoa ja laitoin multaan. He voivat sitten keväällä istuttaa ne johonkin ulos.

Eli hiilidioksidia sitova lahja.

Voit myös osallistua Suomen luonnonsuojeluliiton kampanjaan, jonka nimi on hiilipörssi. Suo sitoo hiilidioksidia enemmän kuin metsät ja kun ostaa suota, niitä pystytään palauttamaan ja ennallistamaan takaisin. Hiilidioksidi sitoutuu maahan.

https://hiiliporssi.fi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän