taas erehdyin lentopelkoisena tuijottamaan Lentoturmatutkintaa..
ollaan lähdössä ensi viikolla perheen kanssa reissuun. Ihme kyllä, vielä en edes osannut jännittää lentoa, vaikka yleensä tässä vaiheessa jo pieni paniikki päällä kun lähtö niin lähellä.
Mulla lentopelko sen verran pahana, että viime vuosina olen joutunut ennen lentoa ottamaan rauhoittavaa, muuten pumppu hakkaa nousujen ja laskujen aikana liki kahtasataa.
Kommentit (7)
Mä taas katson sitä koska haluaisin lomalle muttei ole varaa. Putoilevien koneiden katselu vähän helpottaa matkustushaluja!
No kyllä se lentokoneen maahansyöksyssä kuoleminen aina paksusuolensyöpään kuolemisen voittaa. Kuinkahan monta suomalaista on kuollut matkustajakoneonnettomuudessa ilmailuhistorian aikana? Olisihan se aika vauhdikas ja jännä tapa mennä:)
Lentäminen on todella turvallista. Olen ex- lentopelkoinen, mutta nykyään en pelkää lentämistä ollenkaan ja haaveilen työstä ilmailualalla.
Sun kannattaa keskustella jonkun lentäjän kanssa, se auttaa todella paljon kun he kertovat miten asian laita on. Itselläni toimi älyttömän hyvin ja ymmärsin, etten ollut aiemmin tiennyt lentämisestä mitään ja kaikki mitä "tiesin" ei pitänytkään yhtään paikkaansa 😂😅
Vierailija kirjoitti:
Okei. Mutta nyyt sää tiedätt dokumenteissa ei ole onnellista loppua.
Onhan niissä joissakin. Muistan katsoneeni ainakin yhden jakson jossa sankarillinen lentäjä toi rikkoituneen "tiiliskiven" turvallisesti maahan.
AP:lle sen verran että katso vaikka tätä montako konetta on ilmassa tälläkin hetkellä eikä niitä putoamisia tule kovin usein.
Mulla tuo lentoturmatutkinta-ohjelma taas on auttanut lentopelkoon.
Ajattelen niin, että noita siinä sattuneita juttuja osataan entistä tehokkaammin tarkkailla ja hallita. Ihme, sillä yleensä en saa järkeilyllä pelkojani hallintaan.
Lentopelko hallintaan -kirjassa on myös erittäin hyviä vinkkejä pitkän ajan ammattilaisilta. Ja pelon ollessa pahimmillaan en halunnut lentää ollenkaan,
Tsemppiä lentoon ja mukavaa matkaa.