On ärsyttävää soittaa DNA:n asiakaspalveluun jossain ongelmatilanteessa, kun se aspa yrittää samalla kaupata ties mitä palveluita
Ei voi vain auttaa siinä ongelmassa, vaan pitää vaivihkaa lähteä sille "No ootkos ollut tyytyväinen tähän liittymään? Jaa...joo.. No meillä olisi tämä MaksaKunJaksat-liittymä 300 tsiljoonan megan nopeudella. Ai ei kiinnosta? No voinko mä katsoa sun laskut läpi, että josko olisik kannattavaa kuitenkin ottaa se liittymä? Ai en voi? No mites onko sulla tietokoneella turva-asiat kunnossa?"
Jatkuu ja jatkuu niin kauan, kunnes sanoo töykeästi tai lyösille korvaan.
Kommentit (2)
Minulla on samantapaisia, erittäin negatiivisia kokemuksia DNA:n ns. "palvelusta". Tyttäreni osti minulle lahjaksi puhelimen eräästä Lahtelaisesta Power-liikkeestä, johon yllättäen liittyikin tämä nyt kuuluisa "DNA:n kytkykauppa", josta minulla ei ollut mitään etukäteistuntemusta tai kokemusta. Myyjä sanoi jossain vaiheessa, lukien itse sitä sopimusta, että jos maksatte täyden hinnan tästä puhelimesta, minun ei ole pakko luopua Elisa-asiakkuudestani. Tässä vaiheessa ilmoitin, etten halua luopua Elisa-asiakkuudestani, enkä ota DNA:n vaatimaa verkkopankkiasiakuutta, joka myyjän mukaan oli myös ehto sille 20 euron alennukselle haluamastani puhelimesta.
Siitä huolimatta DNA oli minulle huom! etukäteen mitään ilmoittamatta muuttanut puhelinnumeroni ja katkaissut tällä tavalla Elisa -asiakkuuteni. Se oli melkoinen shokki. Olisi perinyt sen puhelimen alehinnan, koska sitä ei kerran tyttäreltäni peritty puhelimen maksutilanteessa. Se ja vain tämä tapa olisi ollut normaali tapa toimia asiakkaan oikeuksia ja asettamiani ehtoja kunnioittamalla.
Kotiini päästyäni varsinainen sirkus alkoin, kun se uusi puhelin ei toiminutkaan Elisan sirukortilla. Eipä tullut pieneen mieleenkään se, ettei tyttäreltäni oltu laskutettukaan siellä Power-kaupassa puhelimesta täyttä hintaa, vaikka olin omat ehtoni tehnyt täysin selväksi. Vasta kun soitin tästä ns. DNA:n luvatta minulle siirtämästä puhelinnumerosta omaiselleni, hänkin hämmästyi, mistä oikein on kyse. Ei meikäläisen ikäpolvella ole kokemusta tällaisista oudoista sopimuksista. Ja vaikka olisin saanut luettavakseni sen sopimuksen, en olisi ymmärtänyt sen sisältöä yhdellä lukemisella. Kotona luin sitä monta kertaa, enkä sittenkään täysin sitä ymmärtänyt, koska yhtäällä sanottiin yhdestä asiasta eri tavalla, kuin sopimuksen toisessa kohtaa.
Oli siinä ostotilanteessa myös myyjän vika, kun hän ei kysynyt, maksaako tyttäreni tästä lahjapuhelimesta täyden hinnan vain ei. Myyjä ei siis totellut tai ehkä edes kuunnellut minun vaatimuksiani. Minähän tulin olemaan sen puhelimen käyttäjä ja puhelunlaskujen tuleva maksaja.
En suosittele kenellekään tällaisia kytkykauppasopimuksia. Niihin liittyvät sopimukset ovat outoja.
Sama niillä on kaikilla. Soitat ongelmasta esim. siitä, että netti ei toimi. Vastauksena on se, että kuule, miksi et osa tätä meidän supermegalaajakaistaa. No en ota, kun se valokuitu maksaisi vähän yli 35 000 e tähän tontin nurkalle ja sitten vielä liittymämaksu. Että jos selvittäisit, että miksi ei langaton pelitä.