Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpirauhasen vajaatoiminnasta

Vierailija
22.10.2018 |

Lääkäri ehdotti minulle kilpirauhasen vajaatoiminnan lääkitystä kokeeksi, koska oireeni sopisivat kuulemma hyvin vajaatoiminnan oireiksi.. Kilpirauhasarvot ovat vähän alakantissa, mutta kuulemma vielä raja-arvojen sisällä (en valitettavasti tullut ottaneeksi lukemia ylös). Onko muilla kokemusta tällaisesta kokeilusta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli arvot päin v*ttua ja olo oli sen mukainen, en saanut mtn lääkitystä.

Palautui itsestään normaaliksi, niin arvot kuin oloni, mutta oli yhtä helvettiä se aika ilman lääkitystä, kun arvot olivat subkliinisessä vajaatoiminnassa,

Vierailija
2/6 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kilpirauhasta tarkkailtiin muistaakseni kaksi vuotta. Aina välillä se oli viitearvojen sisällä ja välillä arvot olivat reilummin yli. Oireita oli kattava lista ja koelääkitys vei ne pois. Ota ihmeessä koelääkitys vastaan. Jos oireet helpottavat niin sehän on vain hyvä juttu ja jos taas ei, niin voidaan tutkia muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palautui itsestään normaaliksi, niin arvot kuin oloni, mutta oli yhtä helvettiä se aika ilman lääkitystä, kun arvot olivat subkliinisessä vajaatoiminnassa,

Ai se voi itsestäänkin parantua, no hyvä tietää! Oliko sinulla joku kilpirauhastulehdus tai jotain sellaista?

Vierailija
4/6 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kilpirauhasta tarkkailtiin muistaakseni kaksi vuotta. Aina välillä se oli viitearvojen sisällä ja välillä arvot olivat reilummin yli. Oireita oli kattava lista ja koelääkitys vei ne pois. Ota ihmeessä koelääkitys vastaan. Jos oireet helpottavat niin sehän on vain hyvä juttu ja jos taas ei, niin voidaan tutkia muuta.

Joudutko nyt käyttämään noita lääkkeitä loppuelämäsi, vai oliko vain määräaikainen lääkitys? Kyllä kieltämättä houkuttelee kokeilla, tämä jatkuva uupumus on aika syvältä. 

Vierailija
5/6 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai se voi itsestäänkin parantua, no hyvä tietää! Oliko sinulla joku kilpirauhastulehdus tai jotain sellaista?

Oli ilmeisesti.

Vierailija
6/6 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI kilpirauhasen vajaatoiminta korjaannu itsekseen. Lääkkeestä ei ole hattaa, aloita kokeilu sen voi aina lopettaa jos ei olotilasi korjaannu. Vaikka arvot ovat viitteitten sisällä, ihmiset ovat erilaisia, oireita voi olla silti. Meillä suomessa tuijotetaan paljon noihin viitteissä oleviin arvoihin. TSH kansainvälinen korkein arvo 2,5. Meillä suomessa jopa 4,2 ja monella nämä arvot juuri tuolla korkeimmalla tasolla. Myös T4V olisi syytä ottaa, eikä tuijottaa vain tuohon TSH arvoon. Myöskin Suomessa moni kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastava syö mielialalääkkeitä, koska lääkärit eivät noita kokeita ota. On väsymystä, vaikea aikaan saada mitään, ylös nouseminen työlästä, alakuloa. OK masentunut olet!!!! Kilpirauhanen tekee nuo samat oireet ja paljon muutakin. Tutustu kilpisairauden eri oireisiin googlaamalla vaikka kilpisairausliiton sivuilta. Itse ja lapseni sairastamme tätä. Yleensä olo kohoaa huomattavasti lääkityksen aloittamisen jälkeen. T. Hoitsu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi