Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhan asukkaan kaikki posti tulee yhä, mitä tehdä?

Vierailija
21.10.2018 |

Olen kiikuttanut takaisin postilaatikkoon, mutta hän ei näemmä ole vieläkään tehnyt osoitteenmuutosta.

Voinko minä ilmoittaa jonnekkin, että hän ei enää asu täällä? Ärsyttää että jonkun muun kirjat taitaa olla minun kotonani :(

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa voi tehdä muuta kuin jokaiseen kirjeeseen erikseen merkintä muuttanut tms. Tiputat oranssiin laatikkoon mennessäsi ohi.

Vierailija
2/16 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat ja postin tulo ei ole suoraan yhteydessä. Kysy maistraatista, jos epäilet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita postilaatikkoon iso lappu, ettei ko. henkilö asu osoitteessa. Isännöitsijä lienee kiinnostunut siitä, ketä on kirjoilla talossa. Kelaakin voi kiinnostaa, jos asumistuki juoksee. Se voi koitua myös sinun vahingoksesi, jos joku viranomainen päättää, että haamuasukas ja sinä asutte yhdessä. TOIMI! Myötätuntoisin terveisin x.

Vierailija
4/16 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä keksit, että jonkun virallinen osoite on edelleen asunnossasi? Postilla ja asumisella ei ole ihmeemmin yhteyttä toisiinsa.

Vierailija
5/16 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa ja heitä roskiin. Tai suoraan roskiin. Omapa on vikansa.

Vierailija
6/16 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita postilaatikkoon iso lappu, ettei ko. henkilö asu osoitteessa. Isännöitsijä lienee kiinnostunut siitä, ketä on kirjoilla talossa. Kelaakin voi kiinnostaa, jos asumistuki juoksee. Se voi koitua myös sinun vahingoksesi, jos joku viranomainen päättää, että haamuasukas ja sinä asutte yhdessä. TOIMI! Myötätuntoisin terveisin x.

Miksi isännöitsijää kiinnostaisi, kenellä on talossa vakituinen osoite? Asukkaat kiinnostaa, ei ne, joilla on ko. talossa virallinen osoite.

Vierailija
7/16 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin itse maistraattiin kiikuteltuani edellisen posteja aikani ja sen jälkeen heitin pois, ei ole enää meikäläisen murhe. Mitä on niin vtun pälli ettei ole älynnyt ilmoitusta tehdä, harmin paikka jos siellä nyt joku lottovoittokirje menee poltettavaksi.

Vierailija
8/16 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos edellinen asukas on esim loukkaantuneena jossain sairaalassa, muuttanut uudelleen jne tai vaikka kuollut tms, paras ottaa yhteyttä maitraattiin ja katsoa mitä he sanovat.

On rikollista, ihan totta, avata muiden postia.

Vierailija
9/16 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa avata. Kirje salaisuus. Kirjoita kirjekuoren päälle "jaettu väärään osoitteeseen" ja vie postilaatikkoon.

Vierailija
10/16 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli sama tilanne niin vein vain edellisen asukkaan kirjeet postiin ja sanoin ettei kyseinen henkilö asu enää tässä osoitteessa. Ei tullut enää toisen postia 👍

Vierailija
11/16 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita Kelalle, ettei henkilö asu enää siinä osoitteessa. Kyselevät sitten siltä itseltään missä asuu, jos on asumistuki voimassa. Jos et itse ole asumistuen saaja, ei asialla tietääkseni ole muuten merkitystä. Postit roskiin vaan, jos et katso paremmaksi viedä niitä postilaatikkoon uudelleen jaettavaksi (ei ole sun velvollisuus).

Lappu postiluukussa/-laatikossa ei auta, koska posti jaetaan osoitteen perusteella, ei henkilön nimen. Yhtä vähän se on postinjakajan vika kuin uuden asukkaan, jos edellinen ei ole tehnyt osoitteenmuutosta.

Vierailija
12/16 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman viikon päästä vastaavassa tilanteessa aloin kippaamaan edellisen asiakkaan postit suoraan roskiin. Ei ole minun velvollisuuteni toimia posteljoonina. Alkuun vein postilaatikkoon saatteen kanssa.

Vierailija
13/16 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tulee meillekkin, vaikka postiin on ilmotettu kolme kertaa etttei asu. Ei joka viikko, mutta tulee kuitenkin välillä. Ite heitän roskiin ne, kun en jaksa postiin hokee ja edellistä asukasta ei tunnun kiinnostavan.

Vierailija
14/16 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä oli sama tilanne niin vein vain edellisen asukkaan kirjeet postiin ja sanoin ettei kyseinen henkilö asu enää tässä osoitteessa. Ei tullut enää toisen postia 👍

No hyvä sulle, mulla niitä tuli yrityksistä huolimatta loputtomasti milloin mistäkin eri paikasta.

Vierailija
15/16 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niitä osoitteita ei ole itse vaihtanut, nii roskiin vaan, ei tuota postia kukaan loputtomiin takaisin viitsi lähettää.

Vierailija
16/16 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat Postiin, että ei asu enää tässä osoitteessa. Sen jälkeen, jos vielä tulee sulle, heität roskiin. Näin Posti ohjeisti mua viime kesänä.