Työtön, voisiko sinua kiinnostaa hoiva-avustajan koulutus, kesto 8 kk?
Kommentit (14)
Vanhentunutta tietoa. Nyt lähihoitajakoulutuksessa ei ole enää noita tutkinnonosia
Koen asiat niin helposti vastenmielisiksi, että en pystyisi kerta kaikkiaan olemaan asiallisesti esimerkiksi joutuessani tekemisiin jonkun vanhuksen ulosteiden kanssa. Hatunnosto kyllä heille, jotka noita hommia painavat.
Ei. Vihaan palvella ihmisiä, jotka eivät itse ole koskaan tehneet mitään. Ei koskaan hoitoalalle.
Kyllä periaatteessa,jos minusta olisi hoitoalalle.
Sillä tavalla, että tehdään työsopimus ja saan palkkaa ja teen hyödyllistä työtä samalla oppien talon tavat. Teorian voin lukea omalla ajalla kotona.
Miksi kouluttautuisin hoiva-avustajaksi, kun minulla on jo ennestään vaativampia tutkintoja suoritettuna (myös hoitoalalta)?
Vierailija kirjoitti:
Ei. Vihaan palvella ihmisiä, jotka eivät itse ole koskaan tehneet mitään. Ei koskaan hoitoalalle.
Häh? Useimmat hoidettavat ovat olleet ihan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Useimmat hoidettavat ovat olleet ihan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä.
Ai useimmat? Mietipä, kuinka paljon Suomeen tulee ihmisiä muualta. En palvele.
Hyi, en pystyisi. En pystynyt edes opiskelemaan kampaajaksi, kun ällöttää koskea ihmisten hiuksiin.
T. Työtön merkonomi, joka tehnyt vastaanotyovirkailijan ja rahoitusalan hommia.
Joensuun Henna on käynyt tuon hoiva-avustajan koulutuksen.
Hoiva-avustajaksi 8kk koulutus???
Koulutus on 8 tuntia tai maksimissaan 8 päivää. Loput 7kk ja x päivää ovat palkatonta harjoittelua?
Ja ei, vaikka olisin työtön, en ikinä lähtisi tuolle alalle. Jäteauton kuljettajanakin pääsee vähemmällä ja tienaa enemmän.
Miksi? Suomessa on tällä hetkellä tuhansia työttömiä lähihoitajia ja lisää valmistuu joka vuosi. Näillä pikakoulutetuilla hoiva-avustajilla korvataan pian loputkin lähihoitajat, koska heille voidaan maksaa huonompaa palkkaa teettämällä samat työt. Se kai on tarkoituskin.
En ymmärrä tuota koulutusta lähi- tai perushoitajan tutkinto oli 1,5 vuotta. Se piti väen jängällä saada kolmivuotiseksi, ja nyt taas koulutetaan lyhyellä koulutuksella kevythoitajia. Naurettavaa.
Ei. Minä en ole koskaan voinut sietää sairaaloita, vammaisia tai vanhuksia, yleensäkään mitään paikkoja joissa on sairaita ihmisiä. Ensinnäkään minua oksettaisi koko ajan, en kestä mitään eritteitä. Toisekseen säälisin niin paljon niitä ihmisiä etten saisi varmaan oltua. Pelkäisin myös koko ajan oksennustautia koska minulla on oksentamisfobia. Myöskään oma fyysinen kunto ei ole tarpeeksi hyvä mihinkään fyysiseen työhön.
Luojan kiitos on olemassa ihmisiä jotka tykkäävät näitä töitä tehdä ja tuntevaat hoiva-alan kutsumuksekseen, mutta minua varten se ei ole.
Minulla on useampikin koulutus, ja olen mielestäni nyt nelikymppisenä löytänyt sen alan jolla olen todella hyvä, ihmisten auttamista sekin, mutta ei ruumiillisesti vaan henkisesti. Nyt minulta ei puutu kuin työpaikka, sellaisenkin saisin heti jos entisessä työpaikassani taloudellinen tilanne paranisi.