Mitä mieltä nimestä Sylvi?
Kommentit (18)
Mä en tiedä, mikä siinä y-kirjaimessa oikein tökkää, mutta juuri sen y:n vuoksi en tykkää. Sama juttu Lyydia-nimessä.
Vierailija kirjoitti:
Pyhä-Sylvi
Ovatohan Pyhä Sylvi ja pyhä Silvia yksi ja sama henkilö. - Pyhä Silvia oli Gregorius Suuren äiti - Gregorius toimi Roomalisen kiron merkittävänä rakentajana...
Kaikilla on oma mielikuva. Kun olin lapsi ja nuori, meidän naapurissa asui Sylvi-niminen nainen, jolla kävi yöaikaan paljon miehiä ja siellä remuttiin ja laulettiin ym. Ei mulle tule paljon Sylvian joululaulut mieleen siitä nimestä, ihan muut laulut ennemmin. Ikinä en antais lapselleni sitä nimeä. Mutta näinhän ne mielikuvat muodostuu.
Sylvi viittaa alle 50- luvulla syntyneisiin naisiin. Leskiä. Maatalon emäntiä? Hääkimpussa neilikoita?
Jos vauvalle niin älä edes harkitse.
Lapsen paras ystävä on nimeltään Sylvi. Suloinen lapsi! Joten nimi on minusta ihana. Ei nimi miestä (tai naista) pahenna ellei mies nimeä! Mielikuvat muuttuvat sen mukaan kellä nimi on.
Edesmenneen isoäitini nimi<3 jos joskus saan tyttären aion nimetä hänet sylviksi <3
Minun 1900-luvun alussa syntynyt isoisoäitini oli Sylvi, maailman ihanin vanhus!! Kun sain esikoistyttäreni viime vuonna, oli päivänselvää että hänestä tuli Sylvi<3
Suloinen nimi ja juuri sopivan harvinainen, ainakin vielä.
Voi hyvä sylvi sentään, älä ainakaan lastasi nimeä Sylviksi. Pliis.
Harkitse Sylvaa. Jotenkin nuorekkaampi. Vrt. Carmen Sylva.
Minusta haikean kaunis nimi. - En voi olla ajattelematta Sylvian -joululaulua, vaikka Sylvi ja Sylvia ovat toki eri nimiä.... Mutta kun hyvällä ystävälläni on Sylvia niminen kummilapsi ja hän on joitain kertoja puhunut ja kertonut niin kauniisti, että olen melkein kateellinen tuolle Sylvialle; miten hänellä on monin tavoin hieno kummi... Tämä siis sillä peruteella, miten tuota kummia -minun ystävääni- tunnen muutoin ihmisenä; ei vain sen peruteella, miten hän on kertonut kummilapsestaan.... Hyvä kummi on aarre ja kaikilla meillä ei tällaista aarretta ole.