Zooplus ja Postin kotiinkuljetus?
Viimeksi kun tilasin Zooplussalta niin Postin kotiinkuljetusmies vaan yhtäkkiä pimputti ovikelloa kun olin suihkussa. Kiva siinä sitten oli märkänä pyyhe päällä avata ovi. Eivät kuulemma soita etukäteen.
Jäi kuitenkin epäselväksi, että sisältyykö siihen toinen toimitusyritys? Ja soittavatko sitä ennen? Sen verran painava paketti että en kyllä millään saisi raahattua postista kun ei ole autoa..
Kommentit (21)
Se on ihan normaali postin toimitus joten se ei sisällä mitään mitä kuriirifirmojen säätö sisältää. Paketin toimituksesta ei erikseen ilmoiteta, seurannasta voi itse katsoa missä paketti menee, eikä toista toimitusta tule vaan paketti noudetaan sitten postista. Miten jollekin voi olla epäselvää miten posti toimii?
Yleensä eivät edes pimputa vaan tiputtavat vain saapumisilmoituksen postiluukusta. Muutenkaan Postin kotiinkuljetus ei sovi kuin työttömille jotka voivat päivät pääkseen istua kotona niin kauan kunnes paketti saapuu.
Eivät tuo enää toista kertaa, vaan se pitää normaalisti noutaa poistin toimpisteestä. Mulle on tulossa maanantaina sieltä paketti, ja eilen kyselivät tekstarilla lupaa jättää se oven taa rappuun tai tuoda se suoraan postiin ilman mun ovella käymistä. Se oli uutta mulle, ennen ei olla kyselty. Ehkä olen jättänyt niin monta kertaa avaamatta, että haluavat lyödä hanskat tiskiin kanssani (tulevat aina aamupäivällä, eihän silloin suurin osa ihmisistä ole arkisin kotona.) :D
Eivät tosiaan ilmoita eikä ole toista yritystä, onpa käynyt niin että eivät yritä sitä ensimmäistäkään, vaikka kotona on oltu.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi samoin. Onneksi olin kotona. Postiukko sanoi kun kummastelin että olisi vienyt läheiseen postiin jos en olisi ollut kotona. Kiva olisi ollut noutaa painavia paketteja.
Älä käytä postia.
Olisin ottanut tällä kertaa PostNordin, mutta arvioitu toimitusaika olisi mennyt huomattavasti pidemmälle. Ja huonoja kokemuksia muutenkin tuosta lafkasta.
Mä oon sopinut postimamman kanssa että jos en ole kotona niin saa jättää oven taakse. Asumme taajaman ulkopuolella omakotitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä eivät edes pimputa vaan tiputtavat vain saapumisilmoituksen postiluukusta. Muutenkaan Postin kotiinkuljetus ei sovi kuin työttömille jotka voivat päivät pääkseen istua kotona niin kauan kunnes paketti saapuu.
Ei, kyllä kotiinkuljetus tuodaan aina kotiin. Vaikka siinä saapumisilmoituksessa sanottaisiin, että "yritimme toimittaa" niin se ei tarkoita, että ko. lähetyksellä olisi kotiinkuljetusta jolloin sitä ei tietenkään kuljeteta kotiin.
Minä sain kyllä puhelun n.30min ennen kuin tulivat. Asun kyllä pienellä paikkakunnalla, se voi vaikuttaa asiaan.
Asuinmaassani jättävät paketin naapurille, jos ei ole itse kotona. Toimii kyllä kivasti täällä. Jos jossain toisessa maassa voisi näin naapuriin luottaa, niin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan normaali postin toimitus joten se ei sisällä mitään mitä kuriirifirmojen säätö sisältää. Paketin toimituksesta ei erikseen ilmoiteta, seurannasta voi itse katsoa missä paketti menee, eikä toista toimitusta tule vaan paketti noudetaan sitten postista. Miten jollekin voi olla epäselvää miten posti toimii?
Juu, täytyypä seurailla tarkoin tuota paketin kulkua. Arvioitu toimitusaika on maanantaina tai tiistaina, pitää varmaan olla koko molemmat päivät kytiksessä. :D
Monesti kotiinkuljetus ei pääse lukitusta alaovesta rappuun eikä postin kuljettaja soita.
Meille tulee kyllä monia Zooplussan ja muita isoja paketteja, joita on odotettu kotiin :/
t: Postin noutopisteessä työskentelevä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, täytyypä seurailla tarkoin tuota paketin kulkua. Arvioitu toimitusaika on maanantaina tai tiistaina, pitää varmaan olla koko molemmat päivät kytiksessä. :D
Joo eihän se kätevää ole. Jos tosiaan asut jollain pienellä alueella niin kannattaa kokeilla jos postin kanssa voi sopia jotain.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi satun olemaan työtön.. Mutta ei siltikään ole hauskaa olla valmiustilassa koko päivää. Mitäs jos olen vaikka isommalla hädällä juuri silloin tai tiskaan enkä kuule kun ovikello soi..
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Monesti kotiinkuljetus ei pääse lukitusta alaovesta rappuun eikä postin kuljettaja soita.
Meille tulee kyllä monia Zooplussan ja muita isoja paketteja, joita on odotettu kotiin :/
Asun rivitalossa. Voisinkohan jättää oveeni lapun jossa lukisi jotain tyyliin "Hyvä postiljooni, soittaisitko ovikelloa kunnolla että varmasti kuulen"? :D
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä oon sopinut postimamman kanssa että jos en ole kotona niin saa jättää oven taakse. Asumme taajaman ulkopuolella omakotitalossa.
Voinkohan kirjoittaa oveen lapun että paketin saa jättää oven taakse? Vai onko se jotenkin sovittava Postin kanssa?
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun rivitalossa. Voisinkohan jättää oveeni lapun jossa lukisi jotain tyyliin "Hyvä postiljooni, soittaisitko ovikelloa kunnolla että varmasti kuulen"? :D
-Ap
Tietysti voit, kyllä se sen näkee ja ehtii lukemaan.
Mulla on aina ennen tehty niin, että käyvät kun käyvät ja vievät sitten postiin. Niinpä olin hyvin yllättynyt, kun viimeksi sain postilta viestin, että lähetys on tulossa lähipäivinä, ja vielä toisen viestin, jossa ilmoitettiin päivä ja sai myös halutessaan valita että saako paketin jättää ovelle tai viedä automaattiin! Sitten vielä luki, että saan kolmannen viestin kun paketti on tulossa - sitä viestiä en kyllä saanut mutta samapa tuo.
Vierailija kirjoitti:
Asuinmaassani jättävät paketin naapurille, jos ei ole itse kotona. Toimii kyllä kivasti täällä. Jos jossain toisessa maassa voisi näin naapuriin luottaa, niin Suomessa.
Totta, näin esimerkiksi Saksassa. Asuin muutaman vuoden Münchenissä, eli ihan pikkukylästä ei ollu kyse. Posti jätti kaikki paketit naapurille ja pari kertaa rivitalon portaille oven eteen. Koskaan ei mitään hävinnyt, mutta tuo kaupunki nyt oli muutenkin paljon turvallisempi kuin meidän pääkaupunkiseutumme.
Postin kotiinkuljetus on kiinni ,kuskista viitsiikö vaivautua soittamaan ovikelloa,vai ei.Meille oli tulossa Zooplussan painava paketti,kuski istui portilla autossa ja soitti ;::tuntematon numero,josta numero ei näy.Olimme kotona kumpikin.Näon auton portillamme.En kerinnyt vastaamaan puhelimeen,joten kuski poistui.Turvakameroistamme näkyy,ettei kuski käynyt ovellamme.Vei paketin postiasiamiehelle.Nyt tuli soitto,kun selvittelin asiaa,eivät löydä pakettia mistään!!!Posti on hukannut pakettini ,joka painaa 27kg Ei luottoa POSTINKOTIINKULJETUKSEEN.Olisivat perineet 11e jos olisivat toimittaneet paketin seuraavana päivänä.Vaikka jo kertaallen olen maksanut kotiinkuljetuksen ja koko paketin.Posti väittää,ettäZooplussa omistaa paketin ja käski minun sinne ottaa yhteyttä.
Minulle kävi samoin. Onneksi olin kotona. Postiukko sanoi kun kummastelin että olisi vienyt läheiseen postiin jos en olisi ollut kotona. Kiva olisi ollut noutaa painavia paketteja.
Älä käytä postia.