Näyttäisitkö Prinsessa Ruusunen -elokuvan lapsillesi? Prinssihän suutelee prinsessaa ilman tämän suostumusta
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Voi apua! Mä en ole kysynyt mun vauvalta, saanko suukotella häntä? Mitäs nyt?
Marssi suorinta tietä tunnustamaan Poliisille.
Mä laitoin jo lasun menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marssi suorinta tietä tunnustamaan Poliisille.
Mä laitoin jo lasun menemään.
Mä laitan vaan vauvan nukkumaan ja lähden heti. On sitten pois omaltatunnolta tämö asia. Kiitos sulle!
No voi KAUHEEEETA, prinssihän harjoitti seksuaalista häirintää!!!! Satusedät nyt heti häpeäpaaluun torille ja jokaiselle sata ruoskaniskua. Tosin toteutus voi olla vähän hankala, kun ne satusedät ovat kuolleet ja aikoja sitten. Olisikohan heillä suoraan alenevassa polvessa jälkeläisiä, jotka voisivat astua heidän sijaansa rangaistaviksi? Kuten ap huomaat, typerään kysymykseen saa myös typerän vastauksen.
Minä löysin vanhan kasetin jolle lapset olivat nauhoittaneet leikkejään.
Siellä toinen kailotti "palkkioksi annan sinulle ainoan tyttäreni", tosin hetken päästä kuului "noh, onneksi minulla on vielä toinenkin tytär".
Mietin kyllä tuolloin että onhan noissa saduissa jotain joka olisi, noh, sitä sanaa ei kai saa täällä sanoa.
Vierailija kirjoitti:
No voi KAUHEEEETA, prinssihän harjoitti seksuaalista häirintää!!!! Satusedät nyt heti häpeäpaaluun torille ja jokaiselle sata ruoskaniskua. Tosin toteutus voi olla vähän hankala, kun ne satusedät ovat kuolleet ja aikoja sitten. Olisikohan heillä suoraan alenevassa polvessa jälkeläisiä, jotka voisivat astua heidän sijaansa rangaistaviksi? Kuten ap huomaat, typerään kysymykseen saa myös typerän vastauksen.
Ap:n kysymys ei ole ollenkaan typerä. Siis saako sinun mielestäsi mies suudella naista ilman tämän lupaa vai ei. #miekii-kampanjalla yritetään nimenomaan karsia tällaista seksuaalista häirintää.
Siitähän saa vaun hyvän syyn keskustella aiheesta. Voi kertoa, että oikeasti nukkuvaa tuntematonta ei saa suudella eikä muutoon koskea, ja että tuollaisiin tilanteisiin pitää puuttua. Voi kertoa että ennen näitä asioita ei ymmärretty kuten nykyään.
Alkuperäinen, Giambattista Basilen versiohan menee näin:
-------------
Tarinan neito pistää itseään pellavasta irronneella tikulla, nukahtaen syvään uneen. Kuningas löytää neidon ja raiskaa hänet. Tämän seurauksena neito tulee raskaaksi ja synnyttää kaksoset. Toinen heistä imee tikun pois äitinsä sormesta, päättäen neidon syvän unen. Kuninkaan vaimo saa selville miehensä teon ja päättää surmata niin kaksoset kuin heidän äitinsäkin. Kuningas ehtii kuitenkin hätiin ja surmaa neidon sijaan kuningattaren. Kuningas ja neito elävät onnellisina elämänsä loppuun saakka.
-------------
Todella oksettavaa tämän valossa edes näyttää Disneyn "viatonta" piirrettyä versiota lapsille!
Ei lapsia (onneksi) enää kiinnosta noin vanhat elokuvat, pitää olla Frozenit yms. mitkä on tehty terveemmältä pohjalta.
Siinä 40-luvun suomalaisessa "Prinsessa Ruususessa" pieni kokkipoika saa koko ajan vaan ilkeilyä ja pientä fyysistä väkivaltaa osakseen, vaikka on suloinen kuin mikä. Se mua häiritsi aika paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Siinä 40-luvun suomalaisessa "Prinsessa Ruususessa" pieni kokkipoika saa koko ajan vaan ilkeilyä ja pientä fyysistä väkivaltaa osakseen, vaikka on suloinen kuin mikä. Se mua häiritsi aika paljonkin.
Sellaista se on köyhien lasten elämä ollut tuhansia vuosia. Ja huomattavasti pahempaakin.
Prinssi pelastaa Ruususen suudelmallaan. Koska heittäydytte näin lapsellisiksi idiooteiksi ette tule ymmärtämään tätä teidän mielestänne naurettavaa ongelmaa.
Näyttäisin Pahattaren, sen näytellyn version. Prinssi heitetään romukoppaan!
Myös se että molemmat prinsessa ja prinssi ovat valkoisia on sellaista mitä ei alaikäisten pitäisi nähdä! Vasta aikuisena voi altistaa tuollaisella ennakkoluulolle.
Ihan selvästi seksuaalista häirintää.
Lumikki voi heti ottaa osaa METOO # kampanjaan👍
Luin ketjun läpi ja päädyin tulokseen että vanhat Emmanuellet on selkeesti lapsiystävällisempää kamaa.
Vanhoissa saduissa on paljon sellaisia asenteita, joiden takia ne pitäisi hylätä. Prinsessa Ruusunen on ehkä pahimpia. Prinsessa on pelkkä passiivinen uhri, aktiiviset naiset ovat pahoja, sama juttu Lumikin kanssa.
Ihan sairaita ovat nuo vanhat tarinat, sairaan yhteiskunnan synnyttämiä.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelet siis, että aikuisella naisella on yhtä vähän itsemääräämisoikeutta kuin vauvalla?
Mielenkiintoista.