Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LÄÄKIS JA FYSIIKKA

Vierailija
19.10.2018 |

Moi. Olen lukion ekalla ja haluaisin (ehkä) lääkikseen. Nyt on tullu kaikkia uudistuksia, jonka mukaan kirjoutusten arvosanoilla on eniten merkitystä. Eli pääsykokeet alkaa jäähä historiaan. Olen kuullut, että on vaikea päästä lääkikseen jos ei ole lukenu fysiikkaa lukiossa. Kuitenkin uudistusten myötä fysiikka ei ole edes pakollinen, vaan esim psykologista saa lähes yhtä hyvät pisteet. Eli, onko minun "pakko" lukea fysiikkaa jos psykologia tuntuisi niiiiiiiin paljon kiinnistavammalta kuin fysiikka, jota lukisin vain pakosta että pärjäisi lääkiksessä. Tietysti siitä on hyötyä mutta..

Kommentit (6)

1/6 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä sanoisin että fysiikka ja kemia ovat tärkeitä. Vähän vaikea pärjätä lääkiksessä ja päästä edes sisään tiedekuntaan, jos ei omaa samaa loogista päättelykykyä, mitä fysiikan kaavoissa tarvitaan.

Vierailija
2/6 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kirjoittaa molemmat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

51% otetaan todistuksella sisään ja 49% pääsykokeella. Ei sun välttämättä tarvitse lukea fysiikkaa, jos onnistut saamaan riittävän hyvän todistuksen, mutta toisaalta kukaan ei vielä voi varmaksi sanoa tarvitaanko jatkossa pääsykokeessa fysiikan osaamista - tällöin joudut joka tapauksessa opetella sitä, jos vaaditaan. Pääsykokeen fysiikan tehtävistä on tähän asti ollut vaikea saada pisteitä, jos ei osaa fysiikkaa. :D

Myös äidinkielen, biologian, kemian ja pitkän matematiikan kokeista saa todistusvalinnassa huomattavan paljon pisteitä, mutta kannattaa muistaa, että lääkikseen hakee valtavasti ihmisiä, joilla on hyvä todistus ja ilmiö voimistuu, kun yo-kokeiden uusimiskertojen määrä poistuu. Tilastoista nähdään millaista todistusta on tällä hetkellä vaadittu, jotta pääsykokeessa saa "etua" todistuksesta; https://mafyvalmennus.fi/tietoa-hakemisesta/hakeminen-laakikseen/yliopp…

Vierailija
4/6 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://uppaa.fi/image/CYm Tässä kuva minkä verran mistäkin aineista saa todistusvalinnassa pisteitä. Kannatta myös huomata, että fysiikan oppimäärää on supistettu uuteen opsiin.

Vierailija
5/6 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuon taulukonhan mukaan fysiikan E:stä saa enemmän pisteitä kuin minkään muun reaaliaineen laudaturista. En usko, että paperivalinnassa on mitään mahdollisuuksia tulla valituksi, jos ei ole fysiikasta vähintään E:tä. Ja pääsykokeissahan tarvitsee fysiikkaa.

Vierailija
6/6 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuon taulukonhan mukaan fysiikan E:stä saa enemmän pisteitä kuin minkään muun reaaliaineen laudaturista. En usko, että paperivalinnassa on mitään mahdollisuuksia tulla valituksi, jos ei ole fysiikasta vähintään E:tä. Ja pääsykokeissahan tarvitsee fysiikkaa.

Tarkoitin siis niitä loppuja reaaliaineita, kuten psykologia. En biologiaa ja kemiaa, jotka otetaan huomioon aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä