Hyväntekeväisyysjärjestöjen hyväksikäyttäjät
Miten te hyväntekijät kestätte ilmiön, että joku kasvaa riippuvaiseksi teidän ruoka-avusta, koska teiltä aina saa kun tarpeeksi ruikuttaa? Omat rahat voi tuhlata vaikka tekoripsiin.
Kommentit (5)
Tuli!
Olen niin täynnä sossupummeja!!!
Ja kaikenmaailman hyysäreitä, jotka ostaa rahalla itselleen pätemistä.
Kyllä niitä on alettu seuraamaan. Mä en ole yhtään kateellinen niille hyväntekijöille, jotka joutuu toteamaan näillä lokkeilijoille sanan ei. Parilta on meinannut henki lähteä :(
Siksi en usko kaikkien hyväksikäyttävän systeemiä, sillä tuolla seisoo niitäkin joille se vaate/ruokakassi tulee aidosti tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä on alettu seuraamaan. Mä en ole yhtään kateellinen niille hyväntekijöille, jotka joutuu toteamaan näillä lokkeilijoille sanan ei. Parilta on meinannut henki lähteä :(
Siksi en usko kaikkien hyväksikäyttävän systeemiä, sillä tuolla seisoo niitäkin joille se vaate/ruokakassi tulee aidosti tarpeeseen.
Ei todellakaan kaikki, hyväksikäyttäjiä on vain murto-osa. Niinkuin kaikissa ryhmissä, häiriköt erottuvat ja niiden pohjalta on helppo tehdä itselleen käteviä yleistyksiä.
Itse yritän enempi osallistua ja tehdä itse kuin "vain" antaa rahaa, enkä ainakaan anna tai lahjoita sitä kenellekkään joka pyytää lahjoitustani puhelimitse tai sähköpostitse. - Joskus olen ajatellut, että omaa hyväntekeväisyyttäni on myös se, että maksan kirkollisveroa; sillä ainakin oma seurakuntani tiettävästi auttaa ja tukee monia vähävaraisia ja heikompi osaisia; ja mikä parasta kyselemättä keneltäkään "jäsenkorttia."
Tuliko nyt parempi olo?