Voi ei, Karalahtien tytöllä R-vika ja molemmissa nimissä R-kirjain
" Ronja käy puolipäivätarhaa ja aloittaa syksyllä esikoulun. Pörröistä tukkaa ei oiota. - Se on tavavamevkki, pikkuneiti huomauttaa."
http: //www. iltalehti. fi/2006/05/07/200605054465389_vi. shtml
Kommentit (10)
miksi aikuinenkaan ei opi R-kirjainta sanomaan " oikein" ?
Vierailija:
miksi aikuinenkaan ei opi R-kirjainta sanomaan " oikein" ?
Joillain voi olla myös psyykkisiä ongelmia, jotka estävät uuden äänteen oppimisen.
Kuinkahan moni toimittaja uskaltaisi kiroittaa Tarja Halosen sanomiset samalla tavalla?
Ärrävikainen aikuinen , kyllä se tavaramerkki taitaa mulla säilyä
Vaikka lapsi tai kuka tahansa jättäisi jonkun kirjaimen sanomatta tai sanoisi väärin, niin kyllä se pitää oikein kirjoittaa kuitenkin. Ihan samoin kuin lapsellekin pitää puhua oikein vaikka hän itse puhuisi " väärin" (esim. jos sanoo ovara, niin aikuinen sanoo orava).
Eikös tää Karalahti ole ollut usein aika negatiivissävytteisissä lööpeissä? En ois uskonut että hänellä ihan perhekin on kun sillä viissiin on toilaillut jatkuvasti.. Kaikkea sitä kuuleekin.
Ihan hyvin ehtii puheterapiaan, jos ei muuten itsestään opi ärrää esim. ennen koulun alkua.
Itse oon käyny 3v. asti puheterapiassa (oli kyllä muutakin ongelmaa), ja " r-vika" on tallella... Ei se paljoa häiritse, kun se on ns. ranskalainen r, eikä mikään v tai sössötys... Oon kuitenkin TODELLA iloinen siitä, ettei mun nimessä oo R. Ja ikinä en antais lapselleni nimeä, jossa on r tai s, koska tää on meiän perheessä ilmeisesti periytyvää laatua... Sekä siskolla,mulla, mummilla ja yhdellä tädillä on r-vika sekä parilla serkulla muita puheongelmia.
Voi Tyttö parkaa.
Ja sääliks käy tyttöä kun nimessä r. Mut eihän sitä millään etukäteen voi tietää et tollanen " vika" tulee.
" Vonja Kavalahti" varmaan tyttö sit sanoo aina =(
ittellä oli r-vika 8 vuotiaaks ja molemmissa nimissä r oli ja on. En kokenut sitä vaikeena asiana vaikka sitä sit sai selitellä vieraille ihmisille et mikä nimi nyt olikaan. En kyl ole ajatellut antaa omalle lapselle r kirjaimista nimeä. Sukunimestä ei oikein enää voi valittaa :)