Pitääkö verhojen ylettyä lattiaan?
Näyttääkö ihan juntilta, jos verhot jää n. 10 cm lattian yläpuolelle? Ikkunat eivät yllä lattiaan asti.
Kommentit (12)
Mulla ei ole verhoja, jotain akkain hömpötyksiä. Rullaverhot riittää.
Makukysymys. Ihan lattialle niiden ei kannata ulottua kun nehän keräisivät likaa.
Lattialla ne kerää pölyjä ihan hirveasti mutta makuasia. Jos sähköpattereita niin verhot ei saa pattereihin koskea koska palovaara. Aivan sama näyttäkö juntilta, kotini ei ole esittelylukaali vaan asumista varten.
Kyllä verhojen pitää pyyhkiä lattiaa ja keräillä sieltä myös villakoirat yms.
Makuasia - itse pidän kyllä verhoista jotka ovat "ylipitkät". Täällä aivan upea kuva pellaverhoista jotka ovat ylipitkät : https://www.adaina.fi/
Vierailija kirjoitti:
Näyttääkö ihan juntilta, jos verhot jää n. 10 cm lattian yläpuolelle? Ikkunat eivät yllä lattiaan asti.
Pari senttia lattian ylapuolelle, muuten nayttaa silta etta kangasta ei ollut tarpeeksi.
Mulle tuli vahingossa muutaman sentin ylipitkät verhot. Ne näyttää itse asiassa tosi hyvältä noin.
Loppujen lopuksi parempi kuin ihan mittatilaustyö.
Tarve määrittää pituuden. Mikäli esimerkiksi terassin ovesta vetää niin on hyvä olla ylipitkät verhot, mikäli haluat saada täyden tehon pattereista niin verhojen on hyvä loppua patterin yläreunan yläpuolelle. Vaikka ei olisi mitään järkisyytä niin saat silti laittaa ihan juuri sen pituiset verhot kuin haluat.
Jos sinulla on mieluisat verhot joista et ikinä halua luopua niin voit joko itse ommella tai ompeluttaa koristeraidan ylä- tai alareunaan jolloin verho on taas sopivan pituinen.
Itse en enään käytä kun yläkappoja.Kauheita pölyn ja kissankarvojen kerääjiä nuo lattiaan saakka olevat.
Meillä on olkkarissa verhon alareuna noin 20 cm lattiasta ja makkareissa 10 cm ikkunan karmin alapuolella ja ei lainkaan hassun näköiset.
Ei 10 cm vielä ole paha, mutta paljon ylempänä olevat verhon alaosat ovat vähän hassuja.